Geld & Recht alle pijlers

ongewenst verlenging eDarling

01-01-2012 21:22 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week is mijn 3 maanden contract bij eDarling verlengd. Opeens zag ik het van mijn rekening was afgeschreven. Nu wist ik dat ergens rond deze tijd mijn contract zou aflopen.

Geen herinnerings mailtje, geen bericht: "het loopt over 2 weken af, als u wilt verlengen kunt u hier klikken". Bij een andere datings site kreeg ik wel zo'n bericht.

Inmiddels even de voorwaarden doorgelezen: tja, 7 dagen voor afloop abonnement opzeggen. Dus in weze had ik 3 weken geleden op moeten zeggen.

Maar mag dit zomaar? Ik had toch een 3 maand contract? Ik vind het nogal klantonvriendelijk vergeleken met mijn vorige ervaring met een andere datingsite en het gaat om een groot bedrag.

Morgen ga ik gelijk met de klantenservice bellen, want ik wil er van af.

Iemand tips over wat mijn kansen zijn?

Alvast bedankt.
Ik zou ze direct mailen morgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik had dat ook inderdaad. Ik was ook te laat, niets aan te doen. Maar wel weer en smak geld......
Het staat in de voorwaarden, dus ik ga er vanuit dat je er gewoon nog even aan vast zit. Als je een contract aangaat, dan doe je er goed aan om die voorwaarden eerst door te lezen voor je je (digitale) handtekening zet en ermee instemt. Als je dat niet doet, dan kom je dus voor dit soort verrassingen te staan.
Wel nu dus meteen even opzeggen, anders verlengen ze weer na drie maanden!
Was hier nou niet die nieuwe wet voor? Of is dat een gevalletje klok - klepel ?
Waarschijnlijk ben je akkoord gegaan met een 3 maands abonnement wat daarna stilzwijgend wordt omgezet in een ander abonnement, tenzij je 7 dagen van te voren opzegt. Lijkt me een gevalletje 'helaas, volgende keer goed lezen'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je 'n abonnement neemt kun je 't best per direct opzeggen. De kans is anders idd groot dat je er niet meer aan denkt en het wordt eigenlijk altijd stilzwijgend verlengd tenzij anders vermeldt.
quote:FullHouse schreef op 01 januari 2012 @ 21:34:

Was hier nou niet die nieuwe wet voor? Of is dat een gevalletje klok - klepel ?Volgens mij dit per 2012
Vanaf januari is er de wet die je het recht geeft om na een automatische verlenging per maand op te kunnen zeggen.

Dus als je in januari opzegd, blijf je lid tot februari en het resterende bedrag krijg je terug.
quote:prada schreef op 01 januari 2012 @ 22:34:

Vanaf januari is er de wet die je het recht geeft om na een automatische verlenging per maand op te kunnen zeggen.

Dus als je in januari opzegd, blijf je lid tot februari en het resterende bedrag krijg je terug.Zo! Dat is nog eens een goede tip! Thanks

Dus als je in januari opzegd, blijf je lid tot februari en het resterende bedrag krijg je terug.Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van eDarling en wat jij schrijft Prada is alleen als je contract is afgesloten vanaf 1 dec 2012. Het contract wat ik had was in september afgesloten. Dan heb ik dus geen recht op deze nieuwe regelen. Weer wat geleerd..
http://www.allaboutphones ... -langer-toegestaan.html..

Vanaf januari 2012 geldt dit ook voor tijdschriften en kranten
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of het je al iets heeft opgeleverd, je lidmaatschap?
Je hebt gelijk
Volgens mij geldt de wet (Wet van Dam heet ie) vanaf 1 december 2011. Dus je kunt er volgens mij een beroep op doen.

Ik zou het sowieso proberen!

Edit: ik zie dat ik mosterd ben....
anoniem_113597 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 20:07
Reden: mosterd
% gewijzigd
Je kunt zo'n automatische overboeking via online bankieren wel weer gewoon terugboeken op je rekening.

Dus als je in januari opzegd, blijf je lid tot februari en het resterende bedrag krijg je terug.Dit geldt alleen voor abonnementen die gestart zijn vanaf de ingangsdatum van deze wet, niet voor abonnementen die daarvoor ooit zijn aangegaan. Jammer. (Hele erge mosterd)
quote:Twinkle1001 schreef op 02 januari 2012 @ 20:10:

Je kunt zo'n automatische overboeking via online bankieren wel weer gewoon terugboeken op je rekening.Een automatische incasso kun je inderdaad storneren. Maar als zijn in hun recht staan (TO heeft volgens de algemene voorwaarden eenvoudigweg niet op tijd opgezegd, en daarmee hebben ze recht op dat geld), dan heb je je geld misschien wel terug op je rekening, maar straks dan ook nog een deurwaarder op je nek....
damn... ik had vandaag hetzelfde, 40 euro afgeschreven voor een bieb abonnement uit mijn vorige woonplaats. Na uit elkaar gaan met partner, heftige stress, nieuwe baan en woning zoeken vergeten dit op te zeggen. Ik heb ze een mailtje gestuurd en uitgelegd, maar vrees dat ik ook gewoon niks terug krijg. Goed dat die wet er nu is!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven