Geld & Recht alle pijlers

Onjuist gehandeld?

28-09-2016 20:25 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend heeft mijn man een telefoon gevonden tijdens het naar school brengen van onze zoon. Hij wide de vinder eerst zelf proberen te traceren, dus wij hebben hem in eerste instantie bij ons op de kast gelegd. Er werd constant gebeld door buitenlandse telefoonnummers, dus wij hebben hem uit gezet, met de intentie om hem naar de politie te brengen zodra we daar tijd voor hadden. We werken allebei fulltime, dus daar was het nog niet van gekomen.

Vanavond stond er een boze vader met zoon voor de deur. Ze hadden de mobiel met gps getraceerd. Ik was mijn zoon in bed aan het leggen, dus ik reageerde in eerste instantie nogal verbaasd. Later heb ik proberen uit te leggen dat we wel bezig waren om de eigenaar te vinden maar dat dit tot nu toe nog niet was gelukt.

Net stond de vader wederom aan de deur. Hij gaat aangifte doen van een poging tot verduistering. Moet ik mij hier serieus zorgen over maken? Het gaat om een hele oude, beschadigde telefoon. Het was nooit onze bedoeling om deze te houden. Hebben wij inderdaad steken laten vallen of is het helemaal niet raar dat we geen uren vrij gaan nemen om een gevonden telefoon naar de politie te brengen?
quote:viva-amber schreef op 28 september 2016 @ 20:32:

Hoe kunnen zij een telefoon met GPS natrekken wanneer deze uitstaat?

Dat is waarschijnlijk het bellen geweest.

Ik heb eens zo'n trace ding op mijn tablet gezet, was wat aan het uitproberen en schrok me dood toen dat ding een telefoon geluid gaf waarvan ik niet eens wist dat die er op zat.

Dus ja het kan wel, vooral samsung is er goed in.
Overigens heb ik eens een telefoon gevonden.

Stond mama in dus dat belde ik. Moeder erg aan het twijfelen want ze vond niet dat dochter het verdiende om hem terug te krijgen en ze was al blij dat hij weg was want ze hadden afgesproken dat ze geen nieuwe kreeg.

Uh tja dat verwacht je niet. Uiteindelijk de vraag of ik hem die avond even langs kon brengen. Regende, moest fietsen maar goed je doet je burgerplicht.

Ze openende de deur riep hard naar dochter dat ze de volgende keer echt pech had en deed de deur dicht.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Btw je had natuurlijk gewoon even het op het knopje laatstgebeldenummer kunnen gebruiken hé.

Dan had iig iemand geweten dat hij gevonden was. Je was dus wel nalatig, misschien ter goeder trouw maar zeker de schijn tegen.
quote:floor1982 schreef op 28 september 2016 @ 20:46:

[...]

We hebben vijf keer opgenomen maar geen gehoor. Verder was de telefoon vergrendeld met een code.

we moeten de info wel uit je slepen zeg.

Nou in dit geval zal het allemaal wel loslopen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:nina1966 schreef op 28 september 2016 @ 20:49:

Btw je had natuurlijk gewoon even het op het knopje laatstgebeldenummer kunnen gebruiken hé.

Dan had iig iemand geweten dat hij gevonden was. Je was dus wel nalatig, misschien ter goeder trouw maar zeker de schijn tegen.

Voor de zoveelste keer. De telefoon was vergrendeld. We konden er helemaal niks mee zonder de code.

Ik heb dit inmiddels al drie keer gezegd. We konden geen nummers, appjes of gebelde nummers bekijken zonder een code.
quote:Gus schreef op 28 september 2016 @ 20:41:

[...]

Wat kwam hij dan doen als je de telefoon de eerste keer al aan hem gegeven had????
Als je zelf je telefoon kwijtraakt wil je hem natuurlijk wel zo snel mogelijk terug of niet? beetje kul dat jullie geen tijd hadden om dat ding weg te brengen, of een oproepje te plaatsen.
quote:Ketelbinkie020 schreef op 28 september 2016 @ 20:31:

Gevonden voorwerpen moet je niet eens naar de politie brengen maar naar de gemeente...Dat zou ik niet geweten hebben, ik dacht ook naar politie brengen. Maar ik zou dat vooraf wel even gecheckt hebben - ook om te zien wanneer je voorwerpen mag komen langs brengen - en dan zou ik er op die wel manier wel achter zijn gekomen hoe het dan wel moet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:IBIopviva schreef op 28 september 2016 @ 20:48:

Stond mama in dus dat belde ik. Moeder erg aan het twijfelen want ze vond niet dat dochter het verdiende om hem terug te krijgen en ze was al blij dat hij weg was want ze hadden afgesproken dat ze geen nieuwe kreeg.

Uh tja dat verwacht je niet. Uiteindelijk de vraag of ik hem die avond even langs kon brengen. Regende, moest fietsen maar goed je doet je burgerplicht.

Ze openende de deur riep hard naar dochter dat ze de volgende keer echt pech had en deed de deur dicht.Lekker ondankbaar zeg!
Laat gaan, denk idd dat de politie wel wat beters heeft te doen. Als die man nog eens aan de deur komt deel je hem gewoon mee dat je inderdaad de volgende keer het ding lekker laat liggen. Op de grond, in de regen of waar het dan ook lag.

Ik wens de man overigens veel succes met zijn aangifte van poging tot verduistering. Een veroordeling voor 'poging tot (vul hier het misdrijf in)' kan alleen bij misdrijven waarbij er sprake is van opzet. Ga eens in deze situatie 'opzet' aantonen als OvJ. Nee, ik denk dat ze eens flink kunnen lachen op het bureau maar dan heb je het ook gehad. Ik bedoel, dan was MP allang vrij van louche handelaren, oplichters en helers.
quote:Gus schreef op 28 september 2016 @ 20:41:

[...]

Wat kwam hij dan doen als je de telefoon de eerste keer al aan hem gegeven had?Nog even zijn woede en frustratie uiten door mede te delen dat hij aangifte ging doen van poging tot verduistering.
Het zou hier ook zo maar even kunnen duren voor ik zoiets kan doen, druk met werk en drie kinderen. Die man moet blij zijn dat zijn zoon zijn telefoon terug heeft.
Ik zou me verder niet ongerust maken.

Echt, de politie heeft wel andere dingen te doen en het is hun verhaal tegen jouw verhaal.

Aan de ene kant vind ik dat je er ook wel wat meer mee had kunnen doen, aan de andere kant mag de vader blij zijn dat telefoon gevonden is.

Als het mij zou overkomen en ik zou vermoeden dat iemand wou proberen de telefoon te houden maar ik heb hem alsnog terug zou ik er echt geen biet meer om geven. Het is namelijk een vermoeden, meer niet.

Ze openende de deur riep hard naar dochter dat ze de volgende keer echt pech had en deed de deur dicht.

Oh wat erg zeg. Dan bedenk je je de volgende keer ook wel 2 keer als je een telefoon op straat ziet liggen,

Hopelijk vinden de Viva dames mijn telefoon als ik deze verloren ben, zo te lezen doen zij er alles aan om binnen 10 min de eigenaar van de telefoon te traceren. :sarcastisch

TO, niet meer druk om maken. Je hebt die telefoon teruggegeven en had al melding gemaakt dus lekker laten lullen, die vader.
Ik heb uberhaupt nooit tijd om tijdens de nogal beperkte openingstijden iets bij ons gemeentehuis te brengen. Goed om te weten dit. Als ik ooit een telefoon op straat zie liggen, laat ik 'm lekker liggen en weet ik van niks.
Beetje raar verhaal, kind dat een telefoon op zak heeft die alleen met een code te gebruiken is en zoonlief krijgt inkomende gesprekken met buitenlandse telefoonnummers.......

Dan is het uiterst vreemd dat als er gebeld wordt en jij (de vinder) neemt op, er niets gezegd wordt.

Bekruipt mij het gevoel dat er sprake is van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en dat de vader imiteert (wetende dat hij eigenlijk geen poot heeft om op te staan, hij had zelf ook melding kunnen doen van vermissing of telefoonnummer kunnen laten blokkeren).

Al met al, meld vondst telefoon bij de daartoe bevoegde instantie en leg uit hoe het in jullie bezit kwam. Is telefoon al afgegeven en vader komt terug, gewoon aangifte doen van bedreiging (en/of imitatie). Of het stand houdt weet ik niet, 2 personen, 2 verhalen, de waarheid ligt er tussen in.
Ach, beter goed geimiteerd dan slecht gejat, toch.
quote:Kleppeboxx schreef op 29 september 2016 @ 21:36:

Beetje raar verhaal, kind dat een telefoon op zak heeft die alleen met een code te gebruiken is en zoonlief krijgt inkomende gesprekken met buitenlandse telefoonnummers.......

Dan is het uiterst vreemd dat als er gebeld wordt en jij (de vinder) neemt op, er niets gezegd wordt.

Bekruipt mij het gevoel dat er sprake is van zaken die het daglicht niet kunnen verdragen en dat de vader imiteert (wetende dat hij eigenlijk geen poot heeft om op te staan, hij had zelf ook melding kunnen doen van vermissing of telefoonnummer kunnen laten blokkeren).

Al met al, meld vondst telefoon bij de daartoe bevoegde instantie en leg uit hoe het in jullie bezit kwam. Is telefoon al afgegeven en vader komt terug, gewoon aangifte doen van bedreiging (en/of imitatie). Of het stand houdt weet ik niet, 2 personen, 2 verhalen, de waarheid ligt er tussen in.was t geen echte telefoon dan?

Ze openende de deur riep hard naar dochter dat ze de volgende keer echt pech had en deed de deur dicht.Tjee, zo doe je kog eens je burgerplicht
De volgende keer dat je iets vindt gooi je het gewoon in de sloot. De reactie van de vader en de reactie van iedereen die zegt dat je slecht gehandeld is echt stank voor dank. Als je probeert te helpen en je doet het niet precies zoals de ander het verwacht krijg je gezeik. Dan maar niet helpen toch....
"Hij gaat aangifte doen van een poging tot verduistering"

Ok, en dan? Foei, foei, je had eerder tijd vrij moeten maken om hem naar het politiebureau te brengen, zoiets?
quote:Kleppeboxx schreef op 29 september 2016 @ 21:36:

Beetje raar verhaal, kind dat een telefoon op zak heeft die alleen met een code te gebruiken is en zoonlief krijgt inkomende gesprekken met buitenlandse telefoonnummers....... Wat er daar raar aan? Als ik mijn telefoon verlies kan de vinder daar ook niet zomaar mee bellen, omdat er een schermvergrendeling op zit. En die buitenlandse nummers zouden van het tracesysteem kunnen zijn, zoals iemand al eerder schreef.
quote:tribalB schreef op 29 september 2016 @ 23:17:

De volgende keer dat je iets vindt gooi je het gewoon in de sloot. De reactie van de vader en de reactie van iedereen die zegt dat je slecht gehandeld is echt stank voor dank. Als je probeert te helpen en je doet het niet precies zoals de ander het verwacht krijg je gezeik. Dan maar niet helpen toch....Dit. Acuut alles in het werk moeten stellen op alle mogelijke manieren om het gevonden voorwerp z.sm. weer bij de eigenaar af te kunnen leveren. Geen zin in, geen prioriteit, geen tijd voor. Ik laat dus voortaan alles liggen en ga nooit meer wat vinden.
Ik vind sommige reacties ook echt bizar. Ze wilde die telefoon naar het politiebureau brengen, het was er alleen nog niet van gekomen. Als ze dat ding nou al weken in huis had liggen, maar ze had 'm net een dag. Verwachten mensen serieus dat iemand vrije uren opneemt of een afspraak afzegt om maar direct bij het politiebureau te kunnen zijn?

Na zo'n ervaring zou ik een volgende keer zo'n telefoon ook gewoon op straat laten liggen, dikke doei.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Waarom heb je onze goedkeuring zo hard nodig? Het politiebureau is ook buiten kantoortijden open. Kleine moeite om er even langs te rijden. Die telefoon was gewoon vergeten want er is nooit een goed moment om zoiets voor een ander te doen daarom doe je ook meteen wanneer de tijd het toelaat of niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven