Geld & Recht alle pijlers

Onjuist gehandeld?

28-09-2016 20:25 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterochtend heeft mijn man een telefoon gevonden tijdens het naar school brengen van onze zoon. Hij wide de vinder eerst zelf proberen te traceren, dus wij hebben hem in eerste instantie bij ons op de kast gelegd. Er werd constant gebeld door buitenlandse telefoonnummers, dus wij hebben hem uit gezet, met de intentie om hem naar de politie te brengen zodra we daar tijd voor hadden. We werken allebei fulltime, dus daar was het nog niet van gekomen.

Vanavond stond er een boze vader met zoon voor de deur. Ze hadden de mobiel met gps getraceerd. Ik was mijn zoon in bed aan het leggen, dus ik reageerde in eerste instantie nogal verbaasd. Later heb ik proberen uit te leggen dat we wel bezig waren om de eigenaar te vinden maar dat dit tot nu toe nog niet was gelukt.

Net stond de vader wederom aan de deur. Hij gaat aangifte doen van een poging tot verduistering. Moet ik mij hier serieus zorgen over maken? Het gaat om een hele oude, beschadigde telefoon. Het was nooit onze bedoeling om deze te houden. Hebben wij inderdaad steken laten vallen of is het helemaal niet raar dat we geen uren vrij gaan nemen om een gevonden telefoon naar de politie te brengen?
En ze had geen tijd om dat die dag te doen. Ook niet buiten kantoortijden. Soms hebben mensen dat. Echt, wat een gezeur zeg. Het lijkt soms wel alsof er gewoon gezocht wordt naar dingen om een TO op af te zeiken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Misschien had je het te druk met je zoon die autisme heeft en het kijken van leuke series op TV?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O, je denkt dat ik TO ben. Oké. Geen idee hoe je erbij komt, maar als je daar zo van overtuigd bent dan ga ik er verder geen energie in steken om je van het tegendeel te overtuigen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
als je het nu eens omdraait en een buitenlandse man heeft jouw telefoon in zijn huis liggen, hij meldt niets, nergens en jij komt er via GPS achter dat je telefoon bij hem thuis ligt. Dan zouden de rapen bij een aantal mensen wel heel erg gaar zijn.......
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Grenada hoe weet je zo zeker dat TO haar man geen (deels) buitenlandse achtergrond heeft. Ken je hem soms?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Kleppeboxx schreef op 29 september 2016 @ 21:36:

Beetje raar verhaal, kind dat een telefoon op zak heeft die alleen met een code te gebruiken is en zoonlief krijgt inkomende gesprekken met buitenlandse telefoonnummers.......

Dan is het uiterst vreemd dat als er gebeld wordt en jij (de vinder) neemt op, er niets gezegd wordt.

Kijk jij heel veel CSI ofzo? Wat is er nou raar aan bovenstaande?
quote:Star schreef op 30 september 2016 @ 10:06:

[...]

Kijk jij heel veel CSI ofzo? Wat is er nou raar aan bovenstaande?

Draai de zaak maar eens om: zou jij het normaal vinden als jouw kind alleen gebeld wordt door buitenlandse nummers? Dat een telefoon vergrendeld is, oké daar kan ik nog wel inkomen maar de rest?

Als jouw kind tegen jou verteld dat z'n telefoon kwijt is dan zorg je er toch voor dat deze geblokkeerd wordt, juist om misbruik te voorkomen? Of zit je te wachten op (torenhoge) extra kosten omdat het een telefoon is met een abonnement ipv een prepaid card? Buitenlandse nummers kosten nu eenmaal veel geld. En als er sprake is van tracing nummers, dan is dat ook niet gratis.

En nee, ik kijk geen CSI of wat dan ook. Beschik zelf over nuchter boerenverstand.
quote:floor1982 schreef op 28 september 2016 @ 20:37:

[...]

De mobiel was vergrendeld. We hadden alleen de keuze tussen uitschakelen en opnemen.

We hebben wel vijf keer hetzelfde buitenlands nummer opgenomen maar daar werd niets gezegd. Daarna hebben we hem uitgezet.Ok dat was niet duidelijk in op voor mij. Nou ja, volgende keer sneller brengen of laten liggen.
quote:viva-amber schreef op 30 september 2016 @ 09:44:

Misschien had je het te druk met je zoon die autisme heeft en het kijken van leuke series op TV?Maakt het uit waarmee iemand druk is? Kwestie van prioriteiten. Ik zou ook geen sportavond opgeven of eerder van mijn werk weggaan om een gevonden voorwerp ergens af te geven. Zoiets zou bij mij ook dagen kunnen blijven liggen (omdat ik dus veel werk en veel sport).
.
anoniem_178475 wijzigde dit bericht op 09-06-2017 19:22
98.06% gewijzigd
quote:Kleppeboxx schreef op 30 september 2016 @ 10:52:

[...]

Draai de zaak maar eens om: zou jij het normaal vinden als jouw kind alleen gebeld wordt door buitenlandse nummers? Dat een telefoon vergrendeld is, oké daar kan ik nog wel inkomen maar de rest?

Als jouw kind tegen jou verteld dat z'n telefoon kwijt is dan zorg je er toch voor dat deze geblokkeerd wordt, juist om misbruik te voorkomen? Of zit je te wachten op (torenhoge) extra kosten omdat het een telefoon is met een abonnement ipv een prepaid card? Buitenlandse nummers kosten nu eenmaal veel geld. En als er sprake is van tracing nummers, dan is dat ook niet gratis.

En nee, ik kijk geen CSI of wat dan ook. Beschik zelf over nuchter boerenverstand.

Een beetje te nuchter als je het mij vraagt.

Kan familie uit het buitenland zijn en een vergendelde telefoon is ook niet raar. Meeste telefoons kan je niet eens meer zonder pin gebruiken tegenwoordig.
quote:viva-amber schreef op 30 september 2016 @ 09:44:

Misschien had je het te druk met je zoon die autisme heeft en het kijken van leuke series op TV?Wauw
quote:k.middleton schreef op 28 september 2016 @ 21:39:

[...]

Oh wat erg zeg. Dan bedenk je je de volgende keer ook wel 2 keer als je een telefoon op straat ziet liggen,

Hopelijk vinden de Viva dames mijn telefoon als ik deze verloren ben, zo te lezen doen zij er alles aan om binnen 10 min de eigenaar van de telefoon te traceren. :sarcastisch

TO, niet meer druk om maken. Je hebt die telefoon teruggegeven en had al melding gemaakt dus lekker laten lullen, die vader.

+1.

Die man moet blij wezen dat jij de moeite ondanks je drukke leven hebt genomen om de telefoon in veiligheid te brengen. Hij moet niet zeuren maar dankbaar zijn. Dat is tegen tegenwoordig niemand meer. Helemaal niet als het in hun ogen niet snel genoeg gaat. Ik snap wel dat mensen niks aardigs meer voor elkaar doen.
quote:mikazo schreef op 30 september 2016 @ 12:34:

[...]

Wauw Ja echt hè? Wat een bizarre reactie
quote:Susan schreef op 30 september 2016 @ 09:23:

En ze had geen tijd om dat die dag te doen. Ook niet buiten kantoortijden. Soms hebben mensen dat. Echt, wat een gezeur zeg. Het lijkt soms wel alsof er gewoon gezocht wordt naar dingen om een TO op af te zeiken.Maar je kan iig even bellen hé. Want stel dat iemand bij de politie of gevonden voorwerpen gaat vragen.

Een belletje kost echt geen uren, eerder 3 minuten en die heeft iedereen wel even.

Ik heb eens een tas gevonden, gekeken of er een aanwijzing was van adres maar dat liep op niets uit. Gewoon even gebeld op de plek waar ik de tas vond, iedereen heeft toch wel een mobiel tegenwoordig. Ik uiteindelijk de politie gebeld en de persoon was al naar me op weg. Zaten blijkbaar belangrijke papieren in.

Belletje kost echt geen tijd en dat had TO makkelijk even kunnen doen.

En vooral als je het heel druk hebt is dat toch het eerste dat je bedenkt. Joh ik kan 'm niet brengen dus bel ik even.
Ze had het toch doorgegeven schreef ze?
quote:nina1966 schreef op 30 september 2016 @ 12:39:

[...]

Maar je kan iig even bellen hé. Want stel dat iemand bij de politie of gevonden voorwerpen gaat vragen.

Een belletje kost echt geen uren, eerder 3 minuten en die heeft iedereen wel even.

.Ze HEEEEEEEEEEFT gebeld. Jemig ik snap de frustratie van TO intussen wel hoor.
quote:floor1982 schreef op 28 september 2016 @ 20:39:

Oh en: We hebben wel een melding gedaan bij stadstoezicht (dat zit bij de politie in onze gemeente). Maar de mobiel daar nog niet gebracht. Daar gaat het om in dit verhaal.Duidelijker kan niet hé. Ze heeft wel degelijk melding gedaan.
Je was wel wat te traag .maar ik zou me geen zorgen maken . Politie gaat hier geen tijd aan besteden .

Maar vind het wel n vreemd verhaal. Je kan altijd n nummer bellen dat er in staat.en vragen of ze weten van wie dat nummer is. Maar ik til hier niet zo zwaar aan.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zou me geen zorgen maken, volgens mij heeft hij niet echt een poot om op te staan. Snap zo'n vent ook niet hoor. Hij heeft z'n telefoon terug, binnen 1,5 dag, ik zou allang blij zijn. Ik vind dat je juist gehandeld hebt, je hebt melding gemaakt, behalve de telefoon afgeven kon je niet meer doen, want vergrendeld of de bellers zeiden niets terug na opnemen, dus prima toch.
quote:chrisjoh schreef op 30 september 2016 @ 19:55:

Je was wel wat te traag .maar ik zou me geen zorgen maken . Politie gaat hier geen tijd aan besteden .

Maar vind het wel n vreemd verhaal. Je kan altijd n nummer bellen dat er in staat.en vragen of ze weten van wie dat nummer is. Maar ik til hier niet zo zwaar aan.Kan dan echt niemand hier lezen?
Ik heb ook wel eens een telefoon gevonden, maar het is nog nooit in mijn hoofd opgekomen om die naar de politie te brengen. Gewoon 'mama' bellen of even afwachten tot er iemand die telefoon belt leek me een veel kortere klap, en het enige ongemak dat ik ooit van die werkwijze gehad heb was dat ik een beloning af moest slaan.

TO heeft gewoon pech gehad, sommige mensen zijn nou eenmaal onmogelijk en zij heeft per ongeluk een onmogelijk mens getroffen. Helemaal geen reden om TO nu weg te zetten als ethisch onverantwoorde zitzak die niet eens een halve dag vrij wil nemen om een gevonden telefoon naar de pliesie te brengen of om haar dan maar aan te raden voortaan iedere gevonden telefoon in het kanaal te werpen. Hysterisch gedoe allemaal weer.
quote:*-_lilith_-* schreef op 30 september 2016 @ 20:49:

[...]

Kan dan echt niemand hier lezen?Dat is voor sommigen inderdaad heel moeilijk.
Je hoeft je geen zorgen te maken, al ben je wel erg laks geweest maar je hebt gewoon een aannemelijk verhaal.

Maar juist omdat alles tegenwoordig te traceren is had je er eigenlijk zsm naar de gemeente mee moeten gaan om het af te geven als gevonden voorwerp. OF het volgende keer gewoon op straat laten liggen, dan kun je er ook geen gedoe om krijgen.
quote:nina1966 schreef op 30 september 2016 @ 12:39:

[...]

Maar je kan iig even bellen hé. Want stel dat iemand bij de politie of gevonden voorwerpen gaat vragen.

Ik heb eens een tas gevonden, gekeken of er een aanwijzing was van adres maar dat liep op niets uit. Gewoon even gebeld op de plek waar ik de tas vond, iedereen heeft toch wel een mobiel tegenwoordig. Ik uiteindelijk de politie gebeld en de persoon was al naar me op weg. Zaten blijkbaar belangrijke papieren in.

Belletje kost echt geen tijd en dat had TO makkelijk even kunnen doen.

En vooral als je het heel druk hebt is dat toch het eerste dat je bedenkt. Joh ik kan 'm niet brengen dus bel ik even.Politie weet dat niet want die doen geen gevonden voorwerpen meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven