Geld & Recht alle pijlers

Online aangifte

05-09-2019 18:52 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,

Mijn man heeft ongeveer 14 dagen geleden online aangifte gedaan. We vragen ons af wanneer je een reactie krijgt van de politie?

Alvast bedankt!
evaq schreef:
06-09-2019 12:25
Ohhhh ... nee, daar doet de politie niks aan. Zoiets is een puur economisch ding/delict. Net zoals een gestolen fiets, of een gestolen autoradio (gebeurt dat nog?).

Dat is maar net waar je woont. De politie hier, zet zich juist hard in tegen fietsendiefstal en daardoor is het percentage fietsendiefstallen met ca. 50% afgenomen.
eenzonnigedag schreef:
06-09-2019 15:19
Nou inderdaad. Aangifte doen heeft denk ik geen zin meer. Vandaag ook niets gehoord. Telefoon is pleite....
Nogmaals de vraag of je ook geen bevestiging van online aangifte hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
eenzonnigedag schreef:
05-09-2019 21:42
Ja dat verwachten wij ook. Dan gaat hij maar naar het bureau.
Waarom hebben jullie /je man dit niet gelijk gedaan?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Alle reacties Link kopieren
Viva-Amber, het raakt me dat je zo negatief over de politie schrijft. Ik werk er al heel lang en heb ervaren dat het geen kwestie van onwil is. Er worden gewoon veel meer strafbare feiten gepleegd dan dat er capaciteit is. Daarom moeten er keuzes gemaakt worden. Onlangs was in het nieuws dat zelfs zedenzaken lang blijven liggen omdat er niet genoeg zedenrechercheurs zijn. Dat gaat ons ook aan het hart. Het is denk ik wel zo dat de communicatie met aangevers en slachtoffers nog beter zou kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Heb een maand geleden op het bureau aangifte gedaan van een zwaarder misdrijf dan een gestolen telefoon ( dat mocht niet eens online) maar ik heb ook nog niks gehoord van de politie.
Ik vrees dat de dader gewoon vrij uit gaat.
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel de ervaring dat als ze meerdere aangiftes aan elkaar kunnen linken of uiteindelijk je telefoon terug vinden ze verder gaan met dr aangifte.

Ooit aangifte van oplichting via MP gedaan en aantal weken later werd ik gebeld dat ze er mee verder gingen en zelfs een dader hadden.

Ik kan me voorstellen dat voor losse gevallen er geen prioriteit is. Je bent een van de 100den mensen die zoiets gebeurd maar is het georganiseerd of te linken aan een bepaalde situatie grote kans dat ze dan toch aan de slag gaan en je informeren over de voortgang.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 keer online aangifte gedaan en nooit meer iets gehoord, zelfs geen ontvangstbevestiging. Die aangiftes kostten mij behoorlijk veel tijd en moeite, dus de volgende keer als het voor de verzekering niet noodzakelijk is, dan doe ik geen aangifte meer.

Waarschijnlijk denken meer Nederlanders er net zo over als ik en dat verklaart gelijk waarom de criminaliteitscijfers zogenaamd dalen.
eenzonnigedag schreef:
05-09-2019 21:42
Ja dat verwachten wij ook. Dan gaat hij maar naar het bureau.
Dat haalt niets uit, als je online aangifte hebt gedaan kun je niet ook nog aangifte op het bureau doen.
Jouw digitale aangifte ligt namelijk al op het bureau.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven