Ontslag en eindafrekening
dinsdag 24 april 2018 om 22:26
Hallo allemaal.
In maart ben ik op de laatste werkdag in mijn proeftijd ontslagen. Ik heb een ontslagbrief gedateerd op 30 maart, vanaf die datum dan ook WW aangevraagd. Nu zijn we inmiddels een maand verder, maar ik heb geen eindafrekening van die werkgever meer ontvangen. Voordat ik een mail stuur graag even jullie advies of mijn denkwijze juist is.
Over maart heb ik een volledig maandsalaris ontvangen en die maand heb ik ook volledig gewerkt, 153,5 uur om precies te zijn (op mijn laatste werkdag moest ik eerder weg)
Mijn CAO zegt dat ik per jaar 1878 uur moet werken (36 urige werkweek) en dat is dan volgens mij 156 uur per maand..
Per jaar heb ik recht op 144 uur vakantie, per maand is dat 12 uur..
Betekent bovenstaande nu dat ik nog recht heb op uitbetaling van ongeveer 9 uur (niet opgenomen) verlof?
In maart ben ik op de laatste werkdag in mijn proeftijd ontslagen. Ik heb een ontslagbrief gedateerd op 30 maart, vanaf die datum dan ook WW aangevraagd. Nu zijn we inmiddels een maand verder, maar ik heb geen eindafrekening van die werkgever meer ontvangen. Voordat ik een mail stuur graag even jullie advies of mijn denkwijze juist is.
Over maart heb ik een volledig maandsalaris ontvangen en die maand heb ik ook volledig gewerkt, 153,5 uur om precies te zijn (op mijn laatste werkdag moest ik eerder weg)
Mijn CAO zegt dat ik per jaar 1878 uur moet werken (36 urige werkweek) en dat is dan volgens mij 156 uur per maand..
Per jaar heb ik recht op 144 uur vakantie, per maand is dat 12 uur..
Betekent bovenstaande nu dat ik nog recht heb op uitbetaling van ongeveer 9 uur (niet opgenomen) verlof?
woensdag 25 april 2018 om 01:20
woensdag 25 april 2018 om 07:21
Op welke dag wordt het salaris uitbetaald? Grote kans dat de eindafrekening daar bij meegenomen wordt. Dus dat je dit krijgt op de eerste van de nieuwe maand, als dat ook de dag is dat anderen hun salaris krijgen.Ik heb een ontslagbrief gedateerd op 30 maart, vanaf die datum dan ook WW aangevraagd. Nu zijn we inmiddels een maand verder, maar ik heb geen eindafrekening van die werkgever meer ontvangen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 25 april 2018 om 11:32
Joh.. Het gaat mij niet om het exacte aantal uren, het ging mij erom of ik geen denkfout maakte en het klopt datik inderdaad nog vakantieuren heb staan.. Dat dat niet al in mijn salaris zat oidLucifermiauww schreef: ↑25-04-2018 07:09Hoe moeten wij en jij weten wat je nog aan vakantieuren krijgt als je zelf niet weet hoe die laatste dag is afgeboekt.![]()
Ga dat eens navragen en reken het dan uit.
woensdag 25 april 2018 om 11:33
Op de 23e, dat heb ik dus gewoon netjes afgewacht ervan uitgaande dat er wel iets zou komen. Niet dus, vandaar nu mijn post
donderdag 26 april 2018 om 11:59
Volgens mij, mogen ze, als je eerder naar huis gestuurd bent, dit niet zomaar verrekenen met je vakantie uren. Ik ga er dus vanuit dat jij jouw volledige 12 uur moet krijgen.
Ik zou je voormalig werkgever even bellen of mailen en vragen of ze dit no even in orde willen maken. Misschien is mailen dan wel zo handig, dan heb je bewijs van je verzoek.
Ik zou je voormalig werkgever even bellen of mailen en vragen of ze dit no even in orde willen maken. Misschien is mailen dan wel zo handig, dan heb je bewijs van je verzoek.