Geld & Recht alle pijlers

Ontslag en eindafrekening

24-04-2018 22:26 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

In maart ben ik op de laatste werkdag in mijn proeftijd ontslagen. Ik heb een ontslagbrief gedateerd op 30 maart, vanaf die datum dan ook WW aangevraagd. Nu zijn we inmiddels een maand verder, maar ik heb geen eindafrekening van die werkgever meer ontvangen. Voordat ik een mail stuur graag even jullie advies of mijn denkwijze juist is.

Over maart heb ik een volledig maandsalaris ontvangen en die maand heb ik ook volledig gewerkt, 153,5 uur om precies te zijn (op mijn laatste werkdag moest ik eerder weg)

Mijn CAO zegt dat ik per jaar 1878 uur moet werken (36 urige werkweek) en dat is dan volgens mij 156 uur per maand..

Per jaar heb ik recht op 144 uur vakantie, per maand is dat 12 uur..
Betekent bovenstaande nu dat ik nog recht heb op uitbetaling van ongeveer 9 uur (niet opgenomen) verlof?
lise1985 schreef:
24-04-2018 23:21
Ik meende dat je schreef dat ze uit coulance wel een hele werkdag zouden rekenen.
Nou ik bedoelde meer dat dat een optie zou zijn.. ik weet niet wat ze heeft geschreven voor die dag.. misschien ook wel niets, want dat is mijn ontslagdatum volgens de brief..
ScorpioXX schreef:
24-04-2018 22:45
Ja hoezo? Dat is niet relevant toch..?
Just checking. Als het langer was zat je met meer uur te kijken ;-)
Hoe moeten wij en jij weten wat je nog aan vakantieuren krijgt als je zelf niet weet hoe die laatste dag is afgeboekt. :huh:

Ga dat eens navragen en reken het dan uit.
Ik heb een ontslagbrief gedateerd op 30 maart, vanaf die datum dan ook WW aangevraagd. Nu zijn we inmiddels een maand verder, maar ik heb geen eindafrekening van die werkgever meer ontvangen.
Op welke dag wordt het salaris uitbetaald? Grote kans dat de eindafrekening daar bij meegenomen wordt. Dus dat je dit krijgt op de eerste van de nieuwe maand, als dat ook de dag is dat anderen hun salaris krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is bijna knap hoe slecht er gelezen wordt in dit topic :O . Het is toch echt een korte en overzichtelijke OP...

Gelukkig zaten er ook nog een paar duidelijke en kloppende posts tussen, waar je toch wat mee kunt TO :-D .
Lucifermiauww schreef:
25-04-2018 07:09
Hoe moeten wij en jij weten wat je nog aan vakantieuren krijgt als je zelf niet weet hoe die laatste dag is afgeboekt. :huh:

Ga dat eens navragen en reken het dan uit.
Joh.. Het gaat mij niet om het exacte aantal uren, het ging mij erom of ik geen denkfout maakte en het klopt datik inderdaad nog vakantieuren heb staan.. Dat dat niet al in mijn salaris zat oid ;-)
himalaya schreef:
25-04-2018 07:21
Op welke dag wordt het salaris uitbetaald? Grote kans dat de eindafrekening daar bij meegenomen wordt. Dus dat je dit krijgt op de eerste van de nieuwe maand, als dat ook de dag is dat anderen hun salaris krijgen.
Op de 23e, dat heb ik dus gewoon netjes afgewacht ervan uitgaande dat er wel iets zou komen. Niet dus, vandaar nu mijn post ;-)
Volgens mij, mogen ze, als je eerder naar huis gestuurd bent, dit niet zomaar verrekenen met je vakantie uren. Ik ga er dus vanuit dat jij jouw volledige 12 uur moet krijgen.
Ik zou je voormalig werkgever even bellen of mailen en vragen of ze dit no even in orde willen maken. Misschien is mailen dan wel zo handig, dan heb je bewijs van je verzoek.
Ik heb inmiddels geld ontvangen en dat zijn denk ik wel alle uren.. het was iig meer dan ik verwachtte :-)
ScorpioXX schreef:
27-04-2018 18:07
Ik heb inmiddels geld ontvangen en dat zijn denk ik wel alle uren.. het was iig meer dan ik verwachtte :-)
Je kunt nog vragen om een specificatie, als het niet gespecificeerd op je loonstrook staat.
ScorpioXX schreef:
27-04-2018 18:07
Had je bij je verwachting rekening gehouden met eveneens opgebouwd vakantiegeld?
1Aapje schreef:
27-04-2018 20:45
Had je bij je verwachting rekening gehouden met eveneens opgebouwd vakantiegeld?
Als je alles had gelezen had je gezien dat ik mijn vakantiegeld maandelijks betaald kreeg in mijn ikb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven