Geld & Recht alle pijlers

Ontslag

18-11-2012 23:07 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder. 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden. Ben al als een gek aan het solliciteren maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?
Vervelend voor je.

Ik zou gewoon open spel met de werkgever spelen en kijken hoe je eea kan gaan regelen. Wellicht dat ze je eerder willen laten gaan.
Je eigen woning aldaar zoeken?
Zelf ontslag nemen is niet raadzaam in verband met eventueel recht op WW. Een uur reizen is natuurlijk meer dan je nu aan reistijd hebt, maar kijk daar nog eens kritisch naar. Die reistijd is objectief gezien niet onoverkomelijk. Kun je trouwens geen overplaatsing aanvragen bij je werkgever of is het geen grote keten?
Waarom niet heen en weer rijden tot je een andere baan hebt?? Is in elk geval salaris, niet meer bij je ex in huis..

Ik zou liever pendelen dan elke avond die ex...
Als ik jou was, zou ik tijdelijk heen en weer reizen. En anders eventueel nog even bij je ex blijven wonen. Maar daar moet de situatie wel naar zijn natuurlijk.
Een uur heen en een uur terug is echt niet extreem lang.

Vele mensen reizen dagelijks die afstand of verder.

Ik vind het dus hartstikke dom van je dat je je baan hebt opgezegd terwijl het toch al niet zo goed gaat in de kinderopvangbranche.

Daar zit je dan straks bij je moeder zonder baan, zonder uitkering.

Ik zou met je huidige werkgever gaan praten dat je van slag was omdat het uit is met je ex en je niet goed hebt nagedacht over het opzeggen van je baan en of je toch mag blijven.
TO heb je je baan al opgezegd zo ja wanneer?
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:07:

Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder. 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden. Ben al als een gek aan het solliciteren maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?Waarom? Zoek gewoon een woning in de buurt van je werk en kinderopvang? Hoe oud ben je dat je teruggaat naar je moeder?
Ga in therapie!
Ik heb nog geen ontslag genomen ga ik morgen doen. Het is gewoon lastig om die afstand elke dag af te gaan leggen met de file enz ik kan echt now way te laat komen en je weet het nooit!

Ookal zou ik een uur eerder aanrijden gehaaid dat er iets is op de weg.

Daar maak ik me zorgen om en denk ik dat het niet te doen is.

En wat dat kost aan benzine?

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen het enigste wat ik wil is hier zo snel mogelijk weg!
Er zijn mensen zonder werk die er met alle liefde een uur voor rijden om een baan te hebben. Om in de huidige economie ontslag te nemen als je een vaste baan hebt in een moeilijke sector is niet heel verstandig.

Probeer rationeel te blijven en zet je emoties even opzij.
UWV en de gemeente hanteren 1 1/2 uur enkele reis als een redelijke reisafstand woon-werkverkeer. Kan in jouw beleving teveel zijn, maar daar hebben deze instanties geen boodschap aan.
Ik ben 22 en ik wil graag naar mijn geboorteplaats terug heb altijd heimwee gehad. Weer bij mijn eigen familie, vrienden en vriendinnen dus hier blijven doe ik echt niet.
Pardon, verkeerd gelezen, je werkt in een kinderopvang. Mijn vraag blijft staan.
Ga in therapie!
Een opzegtermijn kan alleen in overleg met je werkgever verkort worden. Als de werkgever niet wil dat jij eerder vertrekt, dan houdt het op.

Je hebt idd geen recht op een uitkering. Een uurtje reistijd is niet zoveel en dus ook zeker geen legitieme reden om een baan op te zeggen voor het UWV.

En er is idd nauwelijks werk in de kinderopvang. Ik vind het daarom sowieso erg onverstandig om je werk op te zeggen. Het is altijd makkelijker solliciteren met recente werkervaring, straks ben je een van de velen die zoekt en ondertussen wordt je werkervaring steeds minder recent.
Geen oude schoenen weg gooien voor je nieuwe hebt.
Paniekvoetbal. In geen geval morgen opzeggen. Laat eerst je emoties even bezinken, praat er met wat mensen over en maak een plan. Je kan ook tijdelijk wat huren in de buurt van je werk en ondertussen solliciteren op banen in je geboorteplaats. Een vaste baan is veel waard. Of wil je je weer door je moeder laten onderhouden?
Ga in therapie!
Ik rekende altijd dubbele reistijd voor filetijden... Nooit te laat, weleens te vroeg maar ja.

En dan rustig zoeken naar een baan dichterbij...

En ach benzine... Elke avond je ex zien... Brrr...
Ik snap jullie reactie's. Er zijn veel mensen zonder baan die er een moord voor zouden doen.

Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon een nieuw begin. En ben ik ook wel even klaar met mijn werk..

Sorry als ik nu iets verkeerds zeg.
TO is doe een dringend beroep op je logische verstand. Ondanks alle moeilijkheden en emotionele zaken die je nu mee maakt, blijft het basis principe staan dat je geen baan moet zeggen voor je een nieuwe hebt.

Cleopatra heeft gelijk. Instanties gaan uit van 1,5 uur reistijd enkele reis. Die betekent dat iemand die ww krijgt en passende baan op 1,5 uur reizen krijgt aangeboden dit niet kan weigeren, want anders verwijtbaar werkloos met kans op verliezen uitkering.

Nu is dit vooralsnog niet op jou van toepassing, maar even om je wakker te schudden.

Heb je trouwens vriendinnen in je huidige woonomgeving?
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:15:

En wat dat kost aan benzine?

!

Je gaat echt geen ww krijgen. Het uwv vind dit nog een redelijke reisafstand. Waar wil je dan van gaan leven?

Beter een salaris waar veel benzinekosten afgaan dan helemaal geen salaris of uitkering.
Een uur is toch te doen ? Ik zou even doorbijten en eerst zorgen voor wat anders.

Mijn man reist ook 1 1/2 uur enkele reis. ( als hij in nl is ) T went.

Beter als geen werk
Kost die benzine echt meer dan je hele inkomen verliezen?

Je bent nog hartstikke jong en dat betekent dat de werkgevers niet voor jou in de rij staan. Je gooit niet alleen je baan weg, maar mogelijk zelfs je hele carrière! Wees verstandig en accepteer voor nu dat het leven niet altijd even makkelijk is. Jouw kansen zijn echt veel beter als je even door pakt nu.
Hoe ga je jezelf onderhouden dan zonder werk?
quote:sugarmiss schreef op 18 november 2012 @ 23:21:

[...]

Je gaat echt geen ww krijgen. Het uwv vind dit nog een redelijke reisafstand. Waar wil je dan van gaan leven?

Beter een salaris waar veel benzinekosten afgaan dan helemaal geen salaris of uitkering.

Beste TO misschien was het nog niet duidelijk, maar even alle andere voorwaarden buiten beschouwing gelaten krijg jij geen ww uitkering als jij morgen je baan opzegt.

Sinds wanneer is de relatie over? Geef jezelf even wat adempauze voor je allerlei ingrijpende beslissingen neemt. Zeg je baan morgen dus niet op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven