Geld & Recht alle pijlers

Ontslag

18-11-2012 23:07 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder. 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden. Ben al als een gek aan het solliciteren maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?
Ik schrijf hier om je aan te moedigen om vooral je gezonde verstand te gebruiken en jezelf (en je moeder!) niet nog verder in de problemen te brengen door onverstandige beslissingen te nemen. Je bent 22 en dat is oud genoeg om te begrijpen dat het in het leven niet alleen draait om wat jij allemaal wilt, maar helaas ook om dingen die soms moeten en je verantwoordelijkheid nemen enzo.
Misschien kun je je werkgever om een reiskostenvergoeding vragen.

Uit ervaring weet ik, dat een uur heen en een uur terug 5x per week neerkomt op ongeveer ¤ 250 per maand aan benzinegeld.
Ik zou een dag minder gaan werken maar nooit opzeggen. Scheelt een dag reizen en er komt elke maand geld binnen. Helemaal stoppen zou gezien de huidige arbeidsmarkt heel dom zijn!
Is dat uurtje met of zonder files? Als dat incl files is, is het makkelijk te doen.

Ik moest maar 15 km, maar stond zo vast in de file dat ik er dik 3 kwartier over deed. Dus als jij 80 km moet reizen...

Over de kosten.. Je krijgt toch reiskostenvergoeding als jullie cao kinderopvang hanteren. Dan valt t kwa kosten toch nog wel mee.

Ik werk in dezelfde branche. Jaarcontract en ben wegens de bezuinigingen terug gezet naar een 0 uren contractm. Bij mn volgende contractbespreking wordt ik er waarschijnlijk uitgegooid, omdat ze geen vaste contracten gaan geven. Ik vrees dat je niet zo 123 een nieuwe baan hierin vind. En als je die vind is de kans groot dat het een 0 uren contract is of een klein contract.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Als je de baan houdt:

- Elke dag een uur heen en een uur terug.

- Bij je moeder wonen en een bijdrage kunnen leveren.

- In het weekend voldoende tijd om met je vrienden door te brengen.

- Er komt geld binnen.

- Je kan vanuit een goede positie een andere baan en een andere woning zoeken.

Als je de baan niet houdt:

- Geen inkomen. 0,0

- Je moeder moet voor je betalen terwijl ze het niet breed heeft.

- Je kan je moeder nergens mee helpen als het financieel misgaat.

- Je moet vanuit een stress positie solliciteren en geld lenen van je moeder voor vervoer, etc.

- Je hebt 7 dagen per week om iets ''leuks' te doen, maar andere mensen hebben wèl een baan en wèl geld. Uitgaan etc. kan je niet meer betalen.

- Het duurt heel lang voordat je een baan hebt.

Uh... lijkt me vrij duidelijk wat je moet kiezen, zelfs als je alleen maar aan jezelf denkt.
Als mijn schrijven rommelig overkomt... tsja, het is ook rommelig in mijn hoofd :D
Velen hebben het al gezegd, het is niet verstandig om ontslag te nemen voordat je een nieuwe baan hebt. Je hebt geen recht op WW en je weet niet hoe lang het duurt voordat je een nieuwe job hebt.

Ik zou je aanraden om ergens tijdelijk te gaan wonen. Je zou bij een makelaar bijvoorbeeld kunnen kijken of ze woningen hebben die nu te koop staan en tijdelijk worden verhuurd. Of ergens een kamer huren, of bij vrienden/collega's als je echt echt niets kan vinden zelf. En in de tussentijd dan een baan zoeken in je oude omgeving.
Ik zou nog even blijven en ondertussen 'n nieuwe baan zoeken, al is het in 'n andere branche, zodat je weer terug kunt naar je eigen regio.

Heb je in deze woonplaats geen vriendin waar je 'n poosje mag logeren?

80 Km is idd in de spits waarschijnlijk niet te doen en dan ben je meer tijd en geld kwijt aan je vervoer dan dat 't je oplevert.

Zelf ontslag nemen moet je nooit doen, dan heb je geen recht op 'n uitkering.

Als het slecht gaat op je bedrijf kun je vragen of ze je niet weg willen bezuinigen. Dan heb jij gewoon je uitkering tot je wat nieuws hebt.
Ga 4 dagen van 9 uur werken, dat scheelt ook weer 'n dag op en neer rijden en dus benzine.
Neem lekker ontslag joh en geef daarmee je baan aan iemand die er wel heel blij mee is.
quote:zammm schreef op 19 november 2012 @ 07:27:

Misschien kun je je werkgever om een reiskostenvergoeding vragen.

Uit ervaring weet ik, dat een uur heen en een uur terug 5x per week neerkomt op ongeveer ¤ 250 per maand aan benzinegeld.

Daar kan ze niet van rijden met de huidige benzineprijzen als ze 800 km per week moet afleggen als woonwerkverkeer.

En ze moeten 't ook willen betalen. Voor haar waarschijnlijk 10 anderen die wel in de buurt wonen en die ze geen reiskostenvergoeding hoeven geven.
In de op staat al dat to 9 uur per dag werkt. Ik ga er vanuit dat ze dus 4 dgn per week werkt, Omdat fulltime is deze branche 36 uur is.

Als dit zo is zou ze 4 keer per week 80 km moeten reizen. To, je zegt dat je niet te laat op je werk kan komen, maar dat kan toch nergens? Ik hoefde maar 15 km, maar toen gebeurde er wel eens een ongeluk waardoor ik te laat kwam. Kan gebeuren, maar ga gewoon op tijd de deur uit. Als je de vroege dienst zou hebben, is de kans ook groot dat je nog aardig kan doorrijden op de weg. (ligt eraan waar je zit in het land)
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Kan je niet met het OV gaan ipv met de auto? Scheelt al file en benzine. En misschien ben je nog sneller ook.

Je baan opzeggen is iig niet verstandig (eigenlijk gewoon heel dom). Je krijgt geen uitkering en daarnaast verplicht je je moeder om je te onderhouden, terwijl die het niet kan betalen. En even een wake up call. Bij mijn werk zijn ze nu op zoek naar iemand. Krijgen wat sollicitaties binnen (op elke baan 300 mensen die solliciteren is niet waar hoor. Als het er 10 zijn bij ons is het veel), maar als iemand al thuis zit momenteel dan heb je al een minpunt op de rest. Een gat in je cv laten vallen is echt niet slim. Een werkgever zal zich nl afvragen waarom je momenteel niet werkt. Kom je met dit verhaal, dan blijkt je motivatie ver te zoeken (uur reistijd is te veel en dus stop je er maar mee) en dat waarderen ze echt niet hoor! Als jij ondanks deze tegenslag en die reistijd er blijft werken, laat je zien dat je gemotiveerd bent en daar scoor je punten mee en steek je mogelijk boven andere sollicitanten uit. Hou dat goed in je achterhoofd voor je domme dingen doet in een opwelling nu.
Een ur reistijd is helemaal niet zo veel. In deze tijd een vast contract laten lopen om die reden vind ik echt bizar.
Ik rij elke dag op het drukste filetraject in Nederland en ik heb nooit meer dan een kwartier vertraging gehad op mijn uur reistijd. Je ziet beren die er niet zijn. Maar als jij liever je baan opgeeft: by all means. Ik denk dat je je vervanger er heel gelukkig mee maakt.
Op zo'n afstand is het onvermijdelijk dat je regelmatig te laat komt. Heb ook ooit op iets meer dan 80 km van huis gewerkt en als letterlijk alles mee zat dan deed ik er 'n uur over, maar er hoeft maar iets te gebeuren en 't werd 1,5.

Maar lijkt me dat er altijd mensen wel in de buurt van 't bedrijf wonen, zodat die op tijd de tent kunnen open doen.
Kan je niet met het OV? Is misschien wat oncomfortabeler, maar je hebt geen files.
Zeg maar Spijker.
Kun je niet een kamer zoeken in de buurt van je werk? Dan hoef je niet ver te reizen en ga je in de weekenden naar je moeder. In de tussentijd kun je solliciteren naar een baan in de buurt van je oude woonplaats.

Ik snap je gevoel dat je alles wat aan je ex doet denken achter je wil laten. De breuk is nog vers en wat ik hier zo lees handel je vanuit je emoties. Dat is meestal niet de beste raadgever.

Denk na, houd de baan die je nu hebt en ga vanuit dat punt oplossingen zoeken.
Als de moeder van TO een uitkering zou hebben dan wordt ze toch gekort als TO weer thuis gaat wonen?
To, waarom ga je niet op zoek naar een huurhuisje zodat je je baan kan blijven houden? Bijvoorbeeld koophuizen die ze nu verhuren om uit de kosten te komen.

Je bent er driedubbel knettergek als je voor zo'n flut reden je vaste baan op zegt. Je hebt echt geen idee hoe dom dat is volgens mij.
Je moeder moet trouwens ook extra belastingen en heffingen (van 1 naar meerpersoons-huishouden) e.d. betalen als je weer thuis gaat wonen. Hoe wordt dat opgevangen?
Zeg je baan op en je krijgt deze situatie:

Geen inkomen, bij je moeder inwonen die maar net eten voor jou zou kunnen betalen. Zorgverzekering kan eigenlijk niet worden betaald, maar je moeder zal er vast een manier op vinden om nog krommer te liggen om dit voor jou te kunnen betalen.

Jij zit full-time bij je moeder thuis. Kan de deur niet uit want je hebt geen geld.

Sollicitaties zullen niets opleveren (zeker momenteel in de kinderopvang) en jij stopt maar met solliciteren want gedemotiveerd terwijl je moeder zich steeds verder in de schulden werkt voor dochterlief die deze onverstandige keuze heeft doorgedrukt.

Houd je baan aan en ga je alsnog naar je moeder en je krijgt deze situatie:

Elke dag 2 uur reistijd (heel normaal hoor) Je kan bij je moeder iets bijdragen in de kosten en je kan op je gemak verder solliciteren. En je zit toch in de buurt van vrienden en familie!

Lastige keuze hoor!
@tiff werkt je moeder of krijgt ze een uitkering?
Ik hoop dat je er nog eens heel goed over nadenkt voor je je eigen ontslag indient.
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:30:

Mijn moeder kan mij wel onderhouden qua eten maar mijn zorgverzekering kan ze er niet bijbetalen.En je hoeft nooit nieuwe schoenen of kleding, je fiets hoeft niet gerepareerd te worden, je wilt je moeder niet een keer bedanken met een bos bloemen of een etentje... waar ga je dat van betalen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik hoop echt voor TO dat ze op dit moment niet haar baan aan het opzeggen is.. Paniekvoetbal.

En ik weet hoe het is. Ik heb dit zomer ook zelf ontslag genomen omdat ik echt niet meer kon en op het randje van overspannenheid zat. Ik kon lekker weer fulltime bij mijn vriend gaan wonen en had alle tijd van de wereld. maar uitrusten deed ik er niet van, want er is niets zo vermoeiend als werkloos zijn, een baan zoeken en niet weten wat de toekomst brengt en wanneer je weer werk hebt.

Dus op korte termijn wil je wel dat de wereld even stopt zodat je op adem kunt komen, maar op de lange termijn is dit een heeeeele domme beslissing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven