Onvoldoende gefrankeerd
donderdag 21 december 2017 om 23:43
Ik kreeg vandaag een kaart van PostNL met daarop ruimte voor postzegels omdat ik kennelijk iets onvoldoende gefrankeerd heb verstuurd. Dat poststuk was wel bezorgd bij de geadresseerde. De PostNL kaart was geadresseerd aan Minke, kind1 en kind2. Heel vreemd, want ik verstuur kaarten altijd in een dichte enveloppe én ik kan me niet herinneren dat ik de afgelopen maanden iets heb verstuurd namens ons drieën. En ik ken dit soort PostNL boetes alleen maar in de vorm dat je de boete moet betalen als ontvanger.
Hebben jullie zoiets al eens gezien?
Hebben jullie zoiets al eens gezien?
donderdag 21 december 2017 om 23:50
Nee, heel vreemd verhaal!
Ik ken iemand die bij post.nl werkt, ik zal hem even vragen in een appje
Kan alleen bedenken dat de ontvanger toch echt jouw naam en adres doorgegeven moet hebben als de envelop dicht was geplakt.
Dat ze niet bij wilden betalen maar dat lijkt me wel erg vergezocht kan me niet voorstellen dat je over een paar dubbeltjes zo'n heisa gaat maken.
Heb weleens post gehad met de vraag of ik zelf bij wilde betalen maar andersom? nog nooit van gehoord.
Kan alleen bedenken dat de ontvanger toch echt jouw naam en adres doorgegeven moet hebben als de envelop dicht was geplakt.
Dat ze niet bij wilden betalen maar dat lijkt me wel erg vergezocht kan me niet voorstellen dat je over een paar dubbeltjes zo'n heisa gaat maken.
Heb weleens post gehad met de vraag of ik zelf bij wilde betalen maar andersom? nog nooit van gehoord.
donderdag 21 december 2017 om 23:57
Ik hoor net dat als de afzender bekend is de kosten op de verzender worden verhaald, als er geen adres op de achterkant staat (alleen postcode en huisnr. is voldoende) krijgt de ontvanger het verzoek bij te betalen.
Je mag de post ook weigeren als er te weinig postzegels op zitten.
Alleen als de post is gefrankeerd met een machine of als een port betaald brief is verstuurd wordt het tekort door de afzender betaald, dan is de afzender altijd te achterhalen.
Je mag de post ook weigeren als er te weinig postzegels op zitten.
Alleen als de post is gefrankeerd met een machine of als een port betaald brief is verstuurd wordt het tekort door de afzender betaald, dan is de afzender altijd te achterhalen.
vrijdag 22 december 2017 om 00:09
Ik heb dat wel eens gehad toen ik te weinig zegels op een brief had geplakt. Is al een tijdje terug maar volgens mij was de brief toen gewoon gericht aan bewoners van adres xxx. Kon toen idd met ideal of postzegels betalen.
Het was toen te achterhalen omdat ik het verzendadres achterop de (onvoldoende gefrankeerde) envelop had geschreven. Overigens ook een keer gehad bij een brievenbuspakketje wat niet door de bus paste, daar had ik ook mijn gegevens op gezet.
Het was toen te achterhalen omdat ik het verzendadres achterop de (onvoldoende gefrankeerde) envelop had geschreven. Overigens ook een keer gehad bij een brievenbuspakketje wat niet door de bus paste, daar had ik ook mijn gegevens op gezet.
vrijdag 22 december 2017 om 08:37
Het kan om meer dan een paar dubbeltjes gaan. En er bestaat zoiets als principekwestie. Stel je voor je koopt iets via MP en verkoper frankeert niet of onvoldoende. Jij hebt wel betaald incl. zendkosten........Lenn12345 schreef: ↑21-12-2017 23:50Nee, heel vreemd verhaal!
vrijdag 22 december 2017 om 09:02
Het was een weinig spannende ontknoping. Toen ik de kaart nog eens goed las, stond er dat je zowel de afzender als de geadresseerde kon zijn. De QR-code deed het niet, kennelijk staat die er voor de sier op, maar op een website kon je wel met een verzendcode en je postcode je poststuk bekijken. Onhandige moderne fratsen, vroeger plakten ze de boete gewoon op je poststuk.
Uiteindelijk bleek het om een aan ons geadresseerde kerstkaart van mijn tante te zijn. Suf
Uiteindelijk bleek het om een aan ons geadresseerde kerstkaart van mijn tante te zijn. Suf
vrijdag 22 december 2017 om 12:51
Ik maak het meer mee in mijn werk.MinkeDeWit schreef: ↑22-12-2017 09:02Het was een weinig spannende ontknoping. Toen ik de kaart nog eens goed las, stond er dat je zowel de afzender als de geadresseerde kon zijn. De QR-code deed het niet, kennelijk staat die er voor de sier op, maar op een website kon je wel met een verzendcode en je postcode je poststuk bekijken. Onhandige moderne fratsen, vroeger plakten ze de boete gewoon op je poststuk.
Uiteindelijk bleek het om een aan ons geadresseerde kerstkaart van mijn tante te zijn. Suf![]()
Zoals ik ertegenaan kijk vind ik dat ik erg blij ben dat de postbodes mijn brieven namens mij bezorgen en dat ik het niet zelf hoef te doen.
Daarom betaal ik altijd de portokosten als ik zo'n kaart in de bus krijg. Zo word de postbode weer betaald voor zijn diensten.