Geld & Recht alle pijlers

Onvoorstelbare gierige acties II

30-08-2012 21:56 3027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, dat er zoveel verhalen zouden zijn, had ik nooit kunnen vermoeden, wat een gierigheid, geslepenheid en onbeschoft gedrag heb ik de laatste tijd gelezen.

Gelukkig hebben we er nu wel plezier om . Krijg je toch nog iets terug.....

Deel 2 dus.

Ik zou heel graag de ergste acties op een rij willen zetten, maar helaas heb ik daar de tijd niet voor.

Maar, spui verder! En laat ons meegenieten van het leed dat gierigheid heet.

Hier is deel 1: Hilarische gierige acties deel 1
quote:Tomatensoep schreef op 01 september 2012 @ 09:09:

[...]

Ik weet wel wie ik hier de gierige vind. Zijn er echt meer mensen die dit nawegen? Nee toch hoop ik?Ik heb het laatst een keer gedaan. De kersen waren in de aanbieding bij de groenteboer. De zakken stonden al klaar. Eenmaal thuis vond ik de zak een beetje licht voelen. Voor de grap eens nagewogen en er bleek maar 800 gram in te zitten (NB op een nauwkeurige digitale weegschaal)! Daar heb ik dus nooit meer wat gekocht, dat vond ik echt oplichting.
Reglisse, hoeveel had er in moeten zitten dan? Een kilo?
Wat een geniaal topic, echt bijzondere verhalen waar ik soms erg verdrietig van word.. Ik heb nog een mooie met mijn voormalige buren (vooral buurman).

Toen we in ons vorige huisje kwamen wonen, bestond de erfafscheiding uit een hele oude schutting van 1.50 hoog die op ons tuintje stond. Wij wilde dat oude ding niet meer en de buren begrepen dat. Dus tja. We waren gezamelijk tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe schutting tussen onze tuinen moest komen.

De buurman wilde geen 100den euros uitgeven, en eigenlijk ook geen omkijken naar het regelen van de schutting hebben.. Nu kan ik vrij goed googelen en had een goedkope klusser met veel ervaring geregeld, en een restpartijtje goed hout voor een klein prijsje.. Kortom voor een prikkie een op maat gemaakte schutting die minstens 15 jaar blijft staan. Kostte natuurlijk wel wat moeite.

Tijdens het plaatsen van de schutting hebben ze geen vinger uitgestoken, onze tuin fungeerde als opslagplaats voor het hout, wij hadden de koffie, de wc en de ijsjes, wij hebben 2 volle dagen meegeholpen om de prijs te drukken,.. Ondertussen gingen zij gewoon lekker de stad in, en zaten ze een boekje te lezen in de tuin. Maargoed.. Dat hadden we niet van te voren besproken, en ach.. Wij dachten dat we ons populair maakten

Na afloop kregen we een mailtje.. We hadden een deel van de cacaodoppen in hun tuin vertrapt.. Dat het geld voor nieuwe cacaodoppen dus van hun bedrag afgetrokken moest worden. En ohja.. Of ze ook nog even een specificatie van de kosten mochten hebben, want ze wilden wel zeker weten dat die paar tientjes die ze nog moesten overmaken, wel echt voor hun stukje schutting was..

blij dat we daar niet meer wonen...
quote:Ratteke schreef op 03 september 2012 @ 18:52:

Reglisse, hoeveel had er in moeten zitten dan? Een kilo?Ja, een kilo. De aanbieding gold alleen als je een hele kilo kocht, de zakken waren al klaargezet en werden niet meer afgewogen. Ik had het niet helemaal duidelijk opgeschreven.
ik zie net dit topic en dat lijkt me erg leuk. Ondertussen denk ik na over eigen materiaal. Ik kom denk ik niet weg met het standaard 'ik reken altijd naar mezelf toe en ben naar de wc als de rekening komt maar koop wel iedere keer een nieuwe chanel zonnebril en grote horloges'.Ik kom dus nog terug
quote:reglisse schreef op 03 september 2012 @ 20:52:

[...]

Ja, een kilo. De aanbieding gold alleen als je een hele kilo kocht, de zakken waren al klaargezet en werden niet meer afgewogen. Ik had het niet helemaal duidelijk opgeschreven.

Dat vind ik dan wel heel veel verschil. 200 gram te weinig. En kersen zijn al zo duur.

Wel slim van ze want dan kan de klant niet meekijken op de weegschaal.
quote:Ratteke schreef op 03 september 2012 @ 21:12:

[...]

Dat vind ik dan wel heel veel verschil. 200 gram te weinig. En kersen zijn al zo duur.

Wel slim van ze want dan kan de klant niet meekijken op de weegschaal.Denk dat het uiteindelijk niet zo slim is..veel mensen zullen nawegen als het verschil zo groot is & dan niet meer terugkomen. Ik zou dat iig niet doen; zijn meerdere zaken in de stad waar ik niet meer kom omdat het personeel onvriendelijk, onheus was..
Heel slim was het niet nee, ik koop er in ieder geval niet meer. Als het nu 50 gram minder was geweest had ik het niet gemerkt, maar dit was zo veel verschil dat ik het dus ging nawegen, en ik ben vast niet de enige geweest die het is opgevallen.
Pffff wat een verhalen ik ben pas bij pagina 20 van het eerste deel en lig al helemaal krom van het lachen en soms van de schaamte!! ik ga verder lezen en straks (of over ehmmm als ik klaar ben met lezen) ook iets vertellen.
Na vijf (!!!) dagen lezen heb ik eindelijk deel I uit en deel II bijgelezen. Geweldige verhalen!

Nu eens de rest van het forum bijlezen, ben de afgelopen dagen alleen maar met de gierige mensen bezig geweest.
Wat de een gierig zal vinden ziet de ander misschien als zuinigheid. Het hangt er denk ik o.a. van af hoeveel geld de persoon in kwestie heeft. Ik ben redelijk zuinig, heb ik van huis uit meegekregen. Ik parkeer mijn auto liever een eindje verderop op een gratis parkeerplek dan dat ik hem midden in het centrum parkeer en weer vijf euro mag aftikken na een middagje shoppen. Ik vind het dan niet erg dat ik wat verder moet lopen. Ik hoor vriend (die wel een gat in zijn hand heeft) dan soms bijna denken, mens je hebt geld zat wat boeit die paar euro parkeergeld nou. Hij houdt niet zo van wandelen;-) en zo kan ik nog wel wat voorbeelden bedenken. Ik ga vaak alleen naar de bioscoop als een film me echt bioscoop-waardig lijkt. Ik vind het redelijk zonde om naar de bios te gaan voor een dertien in een dozijn amerikaanse komedie die waarschijnlijk twee maanden later al op tv is.

Ik vind het om eerlijk te zijn niet erg dat vriendinnen niet weten hoeveel geld ik heb. Ik verwacht dan toch dat mensen eerder zullen denken je hebt toch geld genoeg dan dat ze me zien als een student die verstandig met haar geld probeert om te gaan.

Ik zie het zo: het geld van mijn bijbaantje heb ik te besteden aan leuke dingen, studieboeken etc. Als ik zeg dat ik geen geld heb voor dat etentje dan bedoel ik daarmee dat mijn leuke-dingen-doen-geld op is en dat ik geen zin heb om mijn spaarrekening aan te breken voor een etentje.
Stond gisteren bij een tankstation, en zoals meer mensen daar doen stond ik te tanken. Komt er een stel in een auto aanrijden. Ja hier is het het goedkoopst hoor ik ze zeggen. Het vrouwtje stapt uit, schreeuwt haar man NIET MEER DAN 20 EURO! HOOR JE MIJ AN! NIET MEER DAN 20 EURO! En zo ging het de hele tijd door tot tot er 20 euro in zat.
quote:nettel schreef op 03 september 2012 @ 20:28:

Wat een geniaal topic, echt bijzondere verhalen waar ik soms erg verdrietig van word.. Ik heb nog een mooie met mijn voormalige buren (vooral buurman).

Toen we in ons vorige huisje kwamen wonen, bestond de erfafscheiding uit een hele oude schutting van 1.50 hoog die op ons tuintje stond. Wij wilde dat oude ding niet meer en de buren begrepen dat. Dus tja. We waren gezamelijk tot de conclusie gekomen dat er een nieuwe schutting tussen onze tuinen moest komen.

De buurman wilde geen 100den euros uitgeven, en eigenlijk ook geen omkijken naar het regelen van de schutting hebben.. Nu kan ik vrij goed googelen en had een goedkope klusser met veel ervaring geregeld, en een restpartijtje goed hout voor een klein prijsje.. Kortom voor een prikkie een op maat gemaakte schutting die minstens 15 jaar blijft staan. Kostte natuurlijk wel wat moeite.

Tijdens het plaatsen van de schutting hebben ze geen vinger uitgestoken, onze tuin fungeerde als opslagplaats voor het hout, wij hadden de koffie, de wc en de ijsjes, wij hebben 2 volle dagen meegeholpen om de prijs te drukken,.. Ondertussen gingen zij gewoon lekker de stad in, en zaten ze een boekje te lezen in de tuin. Maargoed.. Dat hadden we niet van te voren besproken, en ach.. Wij dachten dat we ons populair maakten

Na afloop kregen we een mailtje.. We hadden een deel van de cacaodoppen in hun tuin vertrapt.. Dat het geld voor nieuwe cacaodoppen dus van hun bedrag afgetrokken moest worden. En ohja.. Of ze ook nog even een specificatie van de kosten mochten hebben, want ze wilden wel zeker weten dat die paar tientjes die ze nog moesten overmaken, wel echt voor hun stukje schutting was..

blij dat we daar niet meer wonen...Ik ben wel nieuwsgierig hoe dit is afgelopen. Hebben jullie gevolg gegeven aan hun wensen?
Schoonmoeder weet voor elke verjaardag van mijn kinderen wel weer iets van zolder te trekken waar vriendlief of zijn broer voreger mee gespeeld hebben. Vreselijk ouderwets spul, waar nooit mee gespeeld wordt. Dat is dan het cadeautje. Als ik het dan weg wil gooien wil ze het nog terug ook. Inpakpapier is ook te duur, er zit altijd een krant omheen. (en als ze nou geen geld zouden hebben, maar ze hebben meer dan mijn ouders, waar ze toch altijd wel iets leuks van krijgen (met inpakpapier, de helft van de pret))

Pff, ik probeer het maar naast me neer te leggen.
quote:choco77 schreef op 07 september 2012 @ 12:12:

Schoonmoeder weet voor elke verjaardag van mijn kinderen wel weer iets van zolder te trekken waar vriendlief of zijn broer voreger mee gespeeld hebben. Vreselijk ouderwets spul, waar nooit mee gespeeld wordt. Dat is dan het cadeautje. Als ik het dan weg wil gooien wil ze het nog terug ook. Inpakpapier is ook te duur, er zit altijd een krant omheen. (en als ze nou geen geld zouden hebben, maar ze hebben meer dan mijn ouders, waar ze toch altijd wel iets leuks van krijgen (met inpakpapier, de helft van de pret))

Pff, ik probeer het maar naast me neer te leggen.Ik vind het ook niet heel erg vriendelijk om een kado met medeweten van de gever weg te gooien! Als je van het kado af wil, kan je het toch ook naar de kringloop brengen? En als je dat niet wil doen, dan kiep je het toch zo in de container, zonder het tegen je schoonmoeder te zeggen?
quote:SeptemberGirl schreef op 07 september 2012 @ 12:16:

[...]

Ik vind het ook niet heel erg vriendelijk om een kado met medeweten van de gever weg te gooien! Als je van het kado af wil, kan je het toch ook naar de kringloop brengen? En als je dat niet wil doen, dan kiep je het toch zo in de container, zonder het tegen je schoonmoeder te zeggen?Wat is je adres, ik heb nog een boel oude rotzooi leuke cadeaus voor je

Breng toch gewoon naar de kringloop, jij bent er vanaf, andere mensen zijn er blij mee en de opbrengst is voor een goed doel. 3x win-situatie!
quote:cha009 schreef op 07 september 2012 @ 10:27:

Stond gisteren bij een tankstation, en zoals meer mensen daar doen stond ik te tanken. Komt er een stel in een auto aanrijden. Ja hier is het het goedkoopst hoor ik ze zeggen. Het vrouwtje stapt uit, schreeuwt haar man NIET MEER DAN 20 EURO! HOOR JE MIJ AN! NIET MEER DAN 20 EURO! En zo ging het de hele tijd door tot tot er 20 euro in zat.Hm tja, misschien hadden ze nog maar 20 euro te besteden voor benzine, je weet het niet.
Zou het best naar de kringloop willen brengen (als het nog heel/bruikbaar is, maar vriendlief heeft nogal last van zijn opvoeding, dus hij vraagt dan netjes of ze het terug wil. Ik heb er totaal geen problemen mee om die troep mijn huis uit te doen, ik vind het zelf ook niet vriendelijk dat je nog geen euro over hebt voor een klein cadeautje voor je kleinkind.
geef dan geen cadeau.

als ik troep als cadeau krijg geef ik het aan degene terug met het volgende feestje.
Kennissen gingen trouwen en de ceremoniemeester zou de uitnodigingen versturen. Hij kreeg een stapel van tachtig enveloppen zonder postzegels, want die mensen woonden toch allemaal in dezelfde stad. Werd hij geacht tachtig brieven zelf te gaan bezorgen...

Hetzelfde bruidspaar, de bruid: of ze Hema cava qua smaak door zou kunnen laten gaan voor echte champagne, als ze het etiket verwijderde.
Hier nog eentje: een goede vriendin van me woont in het buitenland. Ze komt ongeveer 2x per jaar naar Nederland toe om familie en vrienden op te zoeken. Dan logeert ze ook altijd een paar dagen bij mij. Meestal 2, 3 dagen omdat ik centraal woon en zij zo makkelijk bij iedereen langs kan. In die dagen eet ze bij mij, drinken we wijnen en doe ik natuurlijk alle boodschappen. Nooit heeft ze aangeboden om iets mee te betalen. Of een kleinigheidje meegenomen voor mijn gastvrijheid. Maar goed dat hoeft ook niet perse aangezien we goede vriendinnen waren.

Toen moest zij een keer naar het oosten van het land z'n 150 kilometer verderop. Daar ging ze bij haar tante langs en ze had een auto geleend van een vriendin om daar heen te gaan. Toevallig heb ik daar in de buurt ook een nichtje wonen die graag een keer bij mij langs wilde komen maar haar ouders hebben geen auto en ze mag nog niet alleen met de trein (14 jaar). Dus ik stel voor dat zij mijn nichtje op de terugweg oppikt en dan breng ik haar dagje later wel weer terug. Zo gezegd zo gedaan. Mijn nichtje helemaal blij dat ze bij mij mocht logeren. S'avonds als nichtje op bed ligt en wij nog even napraten in de woonkamer zegt mijn vriendin: ik krijgt nog 15 euro van je voor de benzinkosten. Ik stond een beetje perplex. Maar ik wilde ook niet lullig zijn dus ik heb mijn portemonnee getrokken en haar 15 euro gegeven.

Volgende dag ging vriendin alweer terug naar het buitenland. Ik heb er niks meer van gezegd. Toen ze 5 maanden later weer in Nederland kwam en vroeg of ze weer 3 dagen bij mij kon logeren heb ik gezegd dat het niet uitkwam. Daarna is de vriendschap van 20 jaar een beetje doodgebloed. Ik vind het nog steeds erg jammer want we hadden erg veel lol samen maar ze had wel vaker van dat soort gekke gierige acties.
Salmone, je had beter gewoon eerlijk kunnen zijn over het geld en dat je dat niet leuk vindt. Dan had je het kunnen uitpraten. Nu laat je een vriendschap eindigen. Als je echt goede vriendinnen was moet je zoiets kunnen bepreken.
quote:Djuuls04 schreef op 09 september 2012 @ 10:52:

Salmone, je had beter gewoon eerlijk kunnen zijn over het geld en dat je dat niet leuk vindt. Dan had je het kunnen uitpraten. Nu laat je een vriendschap eindigen. Als je echt goede vriendinnen was moet je zoiets kunnen bepreken.Mee eens, maar ik vind het van die vriendin ook fout! Die had ook gewoon kunnen beseffen dat ze al heel lang heel veel krijgt van haar vriendin en dat je dus best weleens wat terug mag doen. Als vriendinnen moet het van 2 kanten komen, niet altijd van dezelfde.. Dus wellicht zegt dit gewoon meer van die vriendin en heeft ze altijd makkelijk van je kunnen profiteren...
Een vriendin rekent tegenwoordig alles tot op de cent uit.. En geliof me ze verdient zat. Door zielig te doen krijgt ze trouwens veel voor elkaar bij iedereen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven