Geld & Recht alle pijlers

Op zoek naar: online huishoudboekje (of software MacOS)

31-03-2019 16:47 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar software om onze financiën nog iets beter in de gaten te houden. We willen graag de data van onze bankrekeningen kunnen importeren, en het liefst de categoriën kunnen aanpassen. Wie van jullie gebruikt zoiets? Welke, en waarom?

Iets specifieker:
We hebben de trial van het YNAB systeem gedownload, maar het lukt met (nog) niet de CSV files te importeren. Werkt iemand met dit systeem?
We kijken ook naar kasboek.nl maar het lijkt erop dat je daar alleen met vaste categoriën kan labelen.

We willen wel voor de software betalen als het fijn werkt, maar we zien zoveel verschillende dingen die we onmogelijk allemaal kunnen uitproberen en lang niet alles heeft een gratis trial.

We gebruikten voorheen gewoon Numbers (excel) of google sheets, en veel specifieke spaardoelen bij ING, maar we willen het nu iets strakker aanpakken en iets meer gaan focussen op budgeteren.

Wie heeft ervaring hiermee en/of tips voor ons?

Dank!
AFas Personal
Inderdaad, AFAS personal voldoet aan je verwachtingen. Je kan importeren, labelen, begroting maken etc. Kost wel iets maar niet veel. Het is wel webbased die als je veel om privacy geeft, je geeft wel je data weg. Geloof gaat ze gratis functie hebben en voor meer functies moet je betalen maar kan je free trial voor krijgen
Kijk, die had ik stom genoeg dus nog niet gevonden. Ik ga eens even kijken hoe dat eruit ziet allemaal. Thanks Utakar en macadamia!
Ik gebruik nu iets meer dan een jaar YNAB. Geen idee alleen hoe je importeert, ik doe dat sowieso bewust handmatig.
YNAB is overigens meer dan een handige app, zit een hele filosofie achter die voor mij supergoed werkt.
Thanks Sanne! Ja, die filosofie leek mij ook 10/10, wij doen zoiets een beetje met heel veel spaardoelen, maar dat handmatig importeren is best wel een enorme klus toch? Ik kan me voorstellen dat het ook goed is om het zelf in te voeren, maar ik ben bang dat ik het dan gewoon te veel laat liggen. Hoeveel tijd besteed jij eraan?
Nog geen 10 minuten per week. Ik gebruik de app dus doe het vaak even tussendoor.
Ik heb 2 momenten per maand dat ik geld binnen krijg en dan vul ik de potjes. Daarna check ik tussendoor even snel wat er afgegaan is en of de potjes nog kloppen. In het begin was ik er wel langer mee bezig.

De kracht, voor mij, van YNAB is dat je geen geld kunt budgetteren dat je niet hebt. Als je potjes gaat vullen kom je er al snel achter dat niet alles kan wat je wilt. Ik kijk ook nooit meer op mn bankrekening als ik wil zien of ik ergens geld voor heb. Mijn valkuil was dat, zeker als salaris net gestort was, ik te snel dacht: ik heb nog zoveel geld op de bank staan, dat kan makkelijk! Nu zie ik dat ik voor (bijvoorbeeld) kleding maar 50 euro heb dus als ik iets van 75 euro wil kopen dan moet ik eerst in de potjes gaan schuiven. Soms kan dat, maar soms ook niet.

Klinkt super simpel, is het ook, maar het heeft mij zo geholpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven