Opbouw Studieschuld
woensdag 1 november 2017 om 21:25
Ik ben een aantal jaren nu bezig met het maandelijks aflossen van mijn studieschuld. Mijn studieschuld is erg hoog en ik wil graag toch nog eens nagaan hoe dit zo gekomen is. Nagaan of het bedrag echt wel klopt.
Daarom zat ik net op mijnduo maar daar wordt ik niet veel wijzer. Ik zie wel de hoogte van de schuld na afstuderen en de huidige hoogte en mijn betalingshistorie. Maar een overzicht hoe ik op het totaalbedrag ben gekomen dus niet.
Ik ga morgen de DUO bellen maar het zou handig zijn te weten of iemand zo een overzicht van zijn/haar studieschuld inderdaad van de DUO heeft.
Bedankt!
Daarom zat ik net op mijnduo maar daar wordt ik niet veel wijzer. Ik zie wel de hoogte van de schuld na afstuderen en de huidige hoogte en mijn betalingshistorie. Maar een overzicht hoe ik op het totaalbedrag ben gekomen dus niet.
Ik ga morgen de DUO bellen maar het zou handig zijn te weten of iemand zo een overzicht van zijn/haar studieschuld inderdaad van de DUO heeft.
Bedankt!
woensdag 1 november 2017 om 21:30
Als je net ingelogd bent bij DUO zie je een soort van blokken, bij eentje staat 'studieschuld'. Daar in dat blok staat een knopje 'details' waardoor je bij de opbouw van je studieschuld komt, tenminste, bij mij.
Ik vraag mij trouwens af hoe je nu pas achter de hoogte van je studieschuld komt als je al zo lang aan het afbetalen bent.
Ik vraag mij trouwens af hoe je nu pas achter de hoogte van je studieschuld komt als je al zo lang aan het afbetalen bent.
woensdag 1 november 2017 om 21:40
Bedankt essychan en oddish!
Ik betaal niet het minimale bedrag en ben dan ook bezig met versneld aflossen. Ik weet sinds afronden studie hoe hoog de schuld is, ik wil het nu nogmaals een keer helemaal nalopen en loop er dus tegenaan dat ik niet kan vinden met welke bedragen ik jaar op jaar op dit eindbedrag ben aangekomen. En dat vind ik dan ook niet onder 'details' bij 'studieschuld'..ik bel morgen de DUO!
Ik betaal niet het minimale bedrag en ben dan ook bezig met versneld aflossen. Ik weet sinds afronden studie hoe hoog de schuld is, ik wil het nu nogmaals een keer helemaal nalopen en loop er dus tegenaan dat ik niet kan vinden met welke bedragen ik jaar op jaar op dit eindbedrag ben aangekomen. En dat vind ik dan ook niet onder 'details' bij 'studieschuld'..ik bel morgen de DUO!
woensdag 1 november 2017 om 22:29
Ik ben hier ook benieuwd naar. Ik heb in 2011 (jaar na afstuderen maar voordat ik verplicht moest aflossen) echt enorm veel al afgelost.
Die historie zie ik ook helemaal niet meer terug. En dus ook niet hoeveel je maandelijks hebt ontvangen als “lening” toentertijd.
Als ze jou een overzicht kunnen sturen dan hoor ik dat graag. Ga ik dat ook eens doen. Ik los nu maar €50 per maand af dus t gaat helaas niet meer zo hard met een koophuis en gezin haha.
Die historie zie ik ook helemaal niet meer terug. En dus ook niet hoeveel je maandelijks hebt ontvangen als “lening” toentertijd.
Als ze jou een overzicht kunnen sturen dan hoor ik dat graag. Ga ik dat ook eens doen. Ik los nu maar €50 per maand af dus t gaat helaas niet meer zo hard met een koophuis en gezin haha.
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
donderdag 2 november 2017 om 09:30
De rente wordt het jaar na je afstuderen voor 5 jaar vastgezet. Op het moment hebben terugbetalers rentes tussen de 0 en 0,81%. Maar de strekking van je bericht klopt hoor, je betaalt op het moment sowieso nauwelijks rente.
On topic: gedurende je studie heb je als het goed is elk jaar een brief gehad met hoe hoog je maandelijkse leenbedrag was en de samenstelling daarvan (beurs/OVkaart/lening/collegegeldkrediet).
donderdag 2 november 2017 om 10:46
Dat zou ik ook denken.NosceTeIpsum schreef: ↑02-11-2017 07:54Maar je weet toch hoeveel geld je maandelijks kreeg van DUO? Dan kun je toch vrij eenvoudig uitrekenen hoe hoog je schuld ongeveer is?
donderdag 2 november 2017 om 11:09
Als je contact opneemt met Duo kunnen ze je een overzicht per mail sturen of dit telefonisch doorgeven. Ik vind het ook storend dat het niet in MijnDuo staat. In mijn geval had ik mijn maandbedrag regelmatig aangepast en was het dus niet duidelijk meer wat ik precies wanneer had geleend.
Ze hebben de informatie wel, dus waarom het niet standaard in MijnDuo wordt gezet is mij een raadsel.
Ze hebben de informatie wel, dus waarom het niet standaard in MijnDuo wordt gezet is mij een raadsel.