Geld & Recht alle pijlers

Oppas in de avonduren

22-08-2012 18:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als oppas in de avonduren/weekend wordt mij vaak gevraagd hoeveel ik betaald wil hebben.

Ik vind dit erg moeilijk.. ik ben 25 jaar en 5,5 jaar werkzaam in de kinderopvang. Bij het gezin waar ik nu oppas krijg ik vrij veel, 8 euro per uur, omdat ze het een fijn gevoel vinden dat hun kinderen veilig zijn bij mij.

Maar wat vinden jullie 'normaal' om te vragen?

Vooral als de kinderen meer dan de helft van de avond al op bed liggen?
2 euro per uur? Dat is gewoon uitbuiting. Mijn dochter (zelfde leeftijd) had daar dus echt niet gaan oppassen. Ik vind het nibud altijd aan de lage kant, maar zelfs die adviseert meer. Voor een 14 jarige zou ik 5 euro geven voor de avonduren.

En het hoeft helemaal niet in verhouding te staan met zakgeld. Zakgeld KRIJG je. Hier moet ze voor 'werken'. Dochter van 14 werkt in de rozenkwekerij deze zomer. Krijgt 6 euro nog iets per uur....
2 euro is schandalig..
ik vind 2 euro helemala niet zo schandalig hoor:P als ik het omreken krijgt mijn oppasmeisje 3 euro per uur en voor slapen krijgt ze 5 euro extra.

Wij hebben dus geen vrienden of familie die kunnen oppassen dus als ik een avondje wegga zou ik echt niet 30 a 40 euro aan oppas kwijt willen zijn dan wordt het een duur avondje uit!Maar daarom kies ik dus wel ervoor om een jong meisje te nemen.Maar bij ons komt het trouwens wel eens voor dat ze maar 1 a 2 uurtjes komt en ze alsnog 15 euro krijgt,we hebben 1 prijs afgesproken voor een avondje,als het 2 uurtjes duurt heeft ze het makkelijk verdind duurt het 5 uurtjes heeft ze 3euro per uur!
Twee euro? Belachelijk. Betaal je minder voor je oppas dan voor de parkeermeter..
quote:arrwen schreef op 25 augustus 2012 @ 23:29:

Twee euro? Belachelijk. Betaal je minder voor je oppas dan voor de parkeermeter..

Ik vind het ook niet normaal. En het argument dat de oppas eigenlijk voor de TV hangt... tja, maar ze is er wel en de verantwoordelijkheid blijft ! Mocht er iets gebeuren - en er gebeurt vaak genoeg dat een kindje niet slaapt, huilt of ziek is - dan ben jij wel degene die het moet regelen.

Voor 2 euro per uur kijk ik net zo goed TV thuis op mijn eigen bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven