Geld & Recht alle pijlers

oppastarief

06-07-2011 14:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,beste mensen ,mijn tegenoverbuurvrouw vroeg me of ik haar kind van school gewoon kan ophalen en 2 uurtjes oppassen .Ik weet niet wat de tarieven zijn voor dit geval .Wie kan mij antwoord geven ??? trouwens ik ben 46 jaar
Ziet ze het niet als vriendendienst?
Is het eenmalig?
Als het voor 1 keer is, dan ga je toch geen geld vragen?
Als het eenmalig is, is het tarief 0 euro. Is dat zo?
Je kan zeggen ik haal het kindje van school op, en dan vraag je ongeveer 4 euro per uur. En dan kan je overbuurvrouw nog kiezen of ze dat wilt.
Ik zou geen geld vragen. Daar zijn vrienden/buren toch voor om elkaar kosteloos te helpen? Die 2 uurtjes, dat stelt toch niets voor?
Het nibud heeft richlijnen.

http://www.nibud.nl/uitgaven/kinderen/oppas.html
Voor 2 uurtjes?

Het is je buuf... Vriendendienst lijkt me.. Is ook erg handig voor als jij eens wat nodig hebt..
Ik zou daar ook geen geld voor vragen hoor, of het zou structureel moeten worden. En dan ligt het een beetje aan het kind denk ik, hoe intensief je er mee bezig bent die paar uurtjes.

Mijn buren passen ook wel eens op, geen haar op hun hoofd die eraan denk daar geld voor te vragen. We trakteren ze af en toe op een lekkere bbq
Wat is een tegenoverbuurvrouw? Een overbuurvrouw woont aan de overkant, dus een tegenoverbuurvrouw woont tóch naast je en is eigenlijk gewoon de buurvrouw?
Ik zou er ook geen geld voor vragen, de volgende keer heb jij de buurvrouw ergens voor nodig en gaat zij ook om geld vragen.

Als het een vaker voorkomend iets is, structureel, dan is het iets heel anders.
beste mensen bedankt voor je antwoorden , het gaat om het geld verdienen , trouwens ik moet het kind met mijn auto ophalen en dan 2 uurtjes op haar oppassen. Nu weten jullie he?wat is dan jullie antwoorden
Ik snap het nog niet. Ga je haar één keer ophalen of elke week?
quote:Labyrint schreef op 06 juli 2011 @ 14:37:

Wat is een tegenoverbuurvrouw? Een overbuurvrouw woont aan de overkant, dus een tegenoverbuurvrouw woont tóch naast je en is eigenlijk gewoon de buurvrouw?Een tegeoverbuurvrouw woont tegenover je overbuurvrouw, dus dat ben je zelf
Als het voor één keertje is zou ik niks vragen.

Ik pas zelf soms op bij mijn neefjes, en dan van 7 's avonds tot 2 uur 's nachts. Daarvoor krijg ik 5 euro! Super weinig als je kijkt hoelang je daar zit..
Voor 1x een kindje ophalen en oppassen, en daar wil jij geld voor?

Oei...zo werkt het bij mij in de straat gelukkig niet...

Daar passen mijn buren 2x in de week op de hond

Dat wil zeggen,als zij de eigen hond gaan ophalen, pikken ze die van mij ook op...

Kan ik blijven doorwerken...

Maar daar vragen ze geen geld voor hoor.

En ik doe op zaterdag hun boodschappen, die betalen ze dan wel zelf natuurlijk maar mijn buurvrouw heeft geen auto, en die heb ik weer wel..

Ik zou er echt geen geld voor durven vragen..
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:baran schreef op 06 juli 2011 @ 14:40:

beste mensen bedankt voor je antwoorden , het gaat om het geld verdienen , trouwens ik moet het kind met mijn auto ophalen en dan 2 uurtjes op haar oppassen. Nu weten jullie he?wat is dan jullie antwoorden

Nu weten we he?

tsja....

wat al gezegd is dus:

- eenmalig 0 euro

- structureel 4 euro per uur

- ik zou benzinekosten buiten beschouwing laten, ik ga er tenminste niet vanuit dat die school 20 km verderop staat.
quote:gember999 schreef op 06 juli 2011 @ 14:42:

[...]

Een tegeoverbuurvrouw woont tegenover je overbuurvrouw, dus dat ben je zelf Aha! En wil TO dan nu zichzelf betalen?
hm, goed idee, kan ik gastouder worden om op mijn eigen kinderen te passen?
Wees eens duidelijk....

Voor die 1x zou ik me echt schamen om geld te gaan vragen!

Kijk, is het elke week dan is het een ander verhaal.

Ja, nu weet je he?
Geef het maar op. Ze gaat echt geen antwoord meer geven want heeft al een andere topic geopend met de vraag wat de tarieven zijn voor oppaswerk. hahahahah
quote:gember999 schreef op 06 juli 2011 @ 14:42:

[...]

Een tegeoverbuurvrouw woont tegenover je overbuurvrouw, dus dat ben je zelf hahahaha dat was foutschrift( sorry)
quote:Pepernoek schreef op 06 juli 2011 @ 14:41:

Ik snap het nog niet. Ga je haar één keer ophalen of elke week?nee voor hele schooltijd
quote:baran schreef op 06 juli 2011 @ 15:04:

[...]

nee voor hele schooltijdDus een x aantal dagen per week, en elke keer voor twee uur? En hoe ver is het rijden naar de school?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven