Geld & Recht alle pijlers

Oppastarief

07-11-2010 08:36 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb al jaren een vast oppas adres bij oude buurkinderen. De 2 meiden zijn inmiddels 8 en 9, en pas er zeker 3 zaterdagen per maand op. Ook zoals gisteren. Ik heb opgepast van 9 tot iets over 12 uur en kreeg daarvoor ¤10,50. Ligt dit aan mij of is dit weinig? Ben trouwens 20.

Wat betalen jullie een oppas per uur?
dat vind ik inderdaad erg weinig.
weet ik niet, onze oppas is 18, en vraagt 2,50 per uur. Vind ik ook niet veel, maar met haar moeder zo afgesproken, Zit er wel over te denken om haar opslag te geven, want het klinkt in mijn ogen zo weinig.

Het ligt er overigens wel aan wat je moet doen. Als de kids al gewassen en gestreken in bed liggen, en jij kan lekker TV kijken, MSN-en en chips eten, vind ik het anders als dat je nog van alles moet doen. Neemt niet weg, dat het wel erg fijn is als er een verantwoordelijke oppas in huis is, en wij als ouders even lekker weg kunnen, en daar wil ik best wat voor betalen. Dus ben ook benieuwd naar de antwoorden hier
@raspberry71; voor zover het nog moet, ik breng de meiden naar boven, moet even kijken of ze tanden poetsen, plassen en handen wassen. Vaak wordt dit een werkje van een kwartier omdat de jongste heerlijk tijd aan het rekken is.

Als ze op bed liggen, doe ik meestal (uit mezelf, zonder dat erom gevraagd is) even de afwasmachine in en uitruimen en even kamer opruimen.

Maar heb wel vaker gehad, dat ik er rond 6 uur was. Moest zorgen dat ze bord leegaten, die kinderen "bezighouden" tot ze om 9 uur naar bed gaan. En dat ouders rond 11 a 12 uur thuiskwamen. Heb nooit meer dan 15 a 16 euro in totaal gehad.
oh, ik weeg dat wel mee altijd, als ze echt wat meer moet doen met de kids, maak ik er iets meer van. Maar dan nog, bij mij zou je je ook onderbetaald voelen denk ik.

Je hebt ook wel een punt, want ik vind naarmate de oppas ouder wordt, je ook wat meer mag verdienen, dus ik vind het ook leuk om jouw standpunt te horen

Hoe lang werk je er al? Misschien moet je het eens bespreekbaar maken, dat je salaris ook een beetje mee moet groeien....
Ik pas al op sinds die oudste een paar maanden oud was. Was weliswaar nog kind zelf, en verdiende ook maar 1 euro per uur ofzo. Maar ik paste toen al wel op.

Zat er ook al aan te denken om het keer te zeggen ja. Ook omdat ik aanstaande zaterdagavond ook op moet passen. Vanaf uur of half 7 tot het bezoek weg is rond uur of 11. Moet ze tot die tijd bezighouden met van alles en nog wat.
handige link!

http://www.nibud.nl/uitga ... n/wat-kost-een-oppas.html
huh, moet je oppassen omdat ze bezoek krijgen???

lees ik dat nu goed?

met deze link heb je misschien wat meer poten om op te staan
Ze hebben etentje in de straat. Is een grote groep van zo'n 45 mensen. Dan eten ze bij een persoon voorgerecht, bij een ander hoofdgerecht. Is een apart iets volgens mij. Maar die ruim 45 man komt daar om half 11 borrelen. En ze willen de kinderen denk ik niet rond rennend in huis hebben. Dus ik moet maar tv met ze kijken, gewoon zorgen dat ze niet naar beneden komen.

Trouwens, dank je voor de link! Ik ga even kijken.
We betalen de oppas 5 euro per uur, hen 2 kinderen.

Oppas is 19 jaar. We kennen haar via het kdv. Ze is daardoor voor de kinderen zeer vertrouwd.
Ja in mijn ogen verdien je wel erg weinig. Je zou 5 euro per uur kunnen vragen. Dat is in mijn ogen een leuk bedrag.
oh, ik zit me hier te schamen, omdat ik mijn oppas ook zwaar onderbetaal blijkbaar. Maar vorige week nog met haar moeder overlegd, en die vond het prima zo. Maar ik ga haar nu toch opslag geven, dus namens haar (en mij) bedankt allstar!
Waarom hebben jullie van tevoren niet afgesproken wat het uurtarief gaat worden? ¤ 3,50 per uur in de avond is wel wat weinig. Waar woon je?, ik bied je ¤ 6,00 per uur
raspberry71, 2 minuten geleden

oh, ik zit me hier te schamen, omdat ik mijn oppas ook zwaar onderbetaal blijkbaar. Maar vorige week nog met haar moeder overlegd, en die vond het prima zo. Maar ik ga haar nu toch opslag geven, dus namens haar (en mij) bedankt allstar!

-----------

Waarom overleg je niet met de oppas? Maar alleen met haar moeder. Als ze 18 is kun je toch met haar zelf overleggen.
Jouw oppas is toch 18, Raspberry? De afspraken over het geld horen toch gewoon met de oppas zelf gemaakt te worden? Wat heeft haar moeder daar mee te maken? (Dit bedoel ik niet gemeen, overigens, ik ben gewoon verbaasd.)

Ik pas inmiddels ruim tien jaar op en vanaf het begin (ik was 14) de vergoeding zelf met de ouders afgesproken. Ik begon met een bedrag rond 3 euro. Inmiddels vraag ik, afhankelijk van het aantal kinderen, 6 à 8 euro per uur. Voor 2,50 zou ik me nogal belachelijk gemaakt voelen.
quote:Xander68 schreef op 07 november 2010 @ 09:13:

Waarom hebben jullie van tevoren niet afgesproken wat het uurtarief gaat worden? ¤ 3,50 per uur in de avond is wel wat weinig. Waar woon je?, ik bied je ¤ 6,00 per uur Klinkt misschien raar, maar dat is in de loop van de tijd "vanzelf" gegaan denk ik. Ik was tien toen ik daar al kwam, dus kreeg daar toen kleinigheidje voor. Wil het er sowieso even over hebben hoor. Het gaat me niet om het geld op zich, maar ik zit er wel hele zaterdagavond. Kan ook "nee" zeggen natuurlijk, maar ik mag die meiden graag. Dat hebben de ouders ook wel door
quote:_Allstar schreef op 07 november 2010 @ 09:17:

[...]

Klinkt misschien raar, maar dat is in de loop van de tijd "vanzelf" gegaan denk ik. Ik was tien toen ik daar al kwam, dus kreeg daar toen kleinigheidje voor. Wil het er sowieso even over hebben hoor. Het gaat me niet om het geld op zich, maar ik zit er wel hele zaterdagavond. Kan ook "nee" zeggen natuurlijk, maar ik mag die meiden graag. Dat hebben de ouders ook wel door Ach, dat begrijp ik dan ook wel weer, "dat het er gewoon insluipt".... Maar omdat je hun al zoveel jaar "trouw" bent, vind ik dat je meer waard bent dan 3,50 per uur. Succes met onderhandelen
nou, de moeder ken ik heel goed. En haar dochter natuurlijk ook. Maar de oppas is heel bescheiden en vindt het TE leuk, die zou nog voor niks op komen passen. Dus als ik het met haar overleg, zegt ze ook dat het wel goed is zo, heb ik nl al ooit eens gevraagd. Dus daarna overlegd met haar moeder. Hetzelfde antwoord. Maar het voelt gewoon niet goed, vindt een andere mede-oppasgebruik-moeder ook. Dus heb haar net al gemaild, en dan gaan we een mooi prijsje met elkaar afstemmen en dan is iedereen weer gelukkig.

Dus dank voor alle tarieven, eyeopeners etc. Liep hier al langer mee, dus het mes snijdt hier weer aan alle kanten.
Wel stoer hoor, als je daar over durft te onderhandelen. Zal vast niet makkelijk zijn om dat te doen.

Ik vind overleggen met de moeder van de 18jarige oppas ook wel raar hoor. Komop, ze is 18!! En 2,50 is inderdaad schadalig weinig.
Ik geef altijd 4 euro per uur
oh, ik schaam me nog dieper dan ik al deed...door al jullie reacties, ga het recht trekken hoor

daarom moet TO het ook bespreekbaar maken, misschien hebben die ouders net zo'n plaat voor de kop als ik (die plaat zat er niet expres hoor,ben echt de beroerdste niet)
hoe oud is je oppas mormeltje
Ik betaal mijn oppas van 17 jaar ongeveer 3,50 per uur in de avond. Ze krijgt ze in pyama om een uur of 19.00 en ze hoeft ze alleen maar in bed te leggen en verder voor de tv te hangen. Dat vind ik een prima bedrag.
Volgens mij hoef je je helemaal niet dood te schamen rasberry, Je had het niet door, en nu je wel door hebt dat het weinig is, ga je er meteen iets aan doen. Dat siert je.
gelukkig hangmat, ben blij met je reactie! want aan zoiets zit ik nu te denken. Ik ben geen zeikerd, maar de bedragen die ik hier voorbij zie komen, van 6 euro vind ik aan de hoge kant, voor TV kijken, MSN-en en luisteren of er geen kind uit bed komt, wat bij mij echt nooit gebeurd. Omgerekend is het dan toch ruim 7 gulden, en dat kreeg ik vroeger echt niet, en ja, ik weet ook dat de tijden veranderd zijn, maar het moet wel reeel blijven. Voor deze meiden is het toch best een leuk bedrag, vind ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven