Oppastarief
zondag 7 november 2010 om 08:36
Hoi allemaal,
Ik heb al jaren een vast oppas adres bij oude buurkinderen. De 2 meiden zijn inmiddels 8 en 9, en pas er zeker 3 zaterdagen per maand op. Ook zoals gisteren. Ik heb opgepast van 9 tot iets over 12 uur en kreeg daarvoor ¤10,50. Ligt dit aan mij of is dit weinig? Ben trouwens 20.
Wat betalen jullie een oppas per uur?
Ik heb al jaren een vast oppas adres bij oude buurkinderen. De 2 meiden zijn inmiddels 8 en 9, en pas er zeker 3 zaterdagen per maand op. Ook zoals gisteren. Ik heb opgepast van 9 tot iets over 12 uur en kreeg daarvoor ¤10,50. Ligt dit aan mij of is dit weinig? Ben trouwens 20.
Wat betalen jullie een oppas per uur?
zondag 7 november 2010 om 10:00
quote:raspberry71 schreef op 07 november 2010 @ 09:31:
Maar de oppas is heel bescheiden en vindt het TE leuk, die zou nog voor niks op komen passen.Dat ken ik wel ja. Al zou ik er niks voor krijgen dan zou ik het ook doen. Maar dan is het; "nee ik wil je ervoor betalen, hoeveel vindt jij redelijk?" En omdat ik niet "raar of hebberig" over wil komen, noem ik vaak een redelijk laag bedrag. En dat wordt vaak aangehouden. Ook omdat er verder niet over gepraat wordt.
Maar de oppas is heel bescheiden en vindt het TE leuk, die zou nog voor niks op komen passen.Dat ken ik wel ja. Al zou ik er niks voor krijgen dan zou ik het ook doen. Maar dan is het; "nee ik wil je ervoor betalen, hoeveel vindt jij redelijk?" En omdat ik niet "raar of hebberig" over wil komen, noem ik vaak een redelijk laag bedrag. En dat wordt vaak aangehouden. Ook omdat er verder niet over gepraat wordt.
zondag 7 november 2010 om 10:05
Hier komt sinds kort de dochter van onze logopediste (ken haar als kind van de basisschool). Ze is 15.
Onze jongens zijn 9, 6 en 2.5. De laatste heeft een sonde en dus kunnen we niet verder dan 15 a 20 minuten rijden van huis.
De oppas betalen van 5 euro per uur (afgerond op halve uren).
Hebben we zelf voorgesteld en vond ze veel (op ander adres kreeg ze 4 euro).
De jongste ligt al in bed.
De middelste wil nog wel een spelletjes doen/tandenpoetsen/boekje voorlezen ritueel (blijft dus nog een halfuurtje op als zij er is) en de oudste "regelt" zichzelf maar speelt eerst nog met haar een potje Monopoly/Carcassone/Risk oid en kijkt een stukje mee van een of ander programma.
Werkt prima hier.
PS Door de ziekte van de jongste zijn wij altijd om 23.00 uur uiterlijk terug en brengen we haar ook zelf naar huis.
Onze jongens zijn 9, 6 en 2.5. De laatste heeft een sonde en dus kunnen we niet verder dan 15 a 20 minuten rijden van huis.
De oppas betalen van 5 euro per uur (afgerond op halve uren).
Hebben we zelf voorgesteld en vond ze veel (op ander adres kreeg ze 4 euro).
De jongste ligt al in bed.
De middelste wil nog wel een spelletjes doen/tandenpoetsen/boekje voorlezen ritueel (blijft dus nog een halfuurtje op als zij er is) en de oudste "regelt" zichzelf maar speelt eerst nog met haar een potje Monopoly/Carcassone/Risk oid en kijkt een stukje mee van een of ander programma.
Werkt prima hier.
PS Door de ziekte van de jongste zijn wij altijd om 23.00 uur uiterlijk terug en brengen we haar ook zelf naar huis.
zondag 7 november 2010 om 10:06
zondag 7 november 2010 om 10:13
Wij betalen 3,50 per uur en vind dat eigenlijk wel genoeg. De oppas hoeft niet meer te doen dan tv te kijken en cola te drinken. Mijn kinderen worden nooit wakker en de oudste gaan zelf naar bed en de jongste leggen wij in bed. Ik vind dan 6 tot 7 euro per uur belachelijk. Wat verdiend iemand van 16/17 bij de Mac Donalds eigenlijk? Daar moet je je namelijk rot werken.
zondag 7 november 2010 om 10:18
Het minimumloon:
(gebaseerd op 36 urige werkweek, bruto)
15 jaar E 2,72
16 jaar E 3,13
17 jaar E 3,58
18 jaar E 4,13
19 jaar E 4,77
20 jaar E 5,58
bron: http://financieel.infonu.nl
(gebaseerd op 36 urige werkweek, bruto)
15 jaar E 2,72
16 jaar E 3,13
17 jaar E 3,58
18 jaar E 4,13
19 jaar E 4,77
20 jaar E 5,58
bron: http://financieel.infonu.nl
zondag 7 november 2010 om 10:23
quote:noodles schreef op 07 november 2010 @ 10:18:
Het minimumloon:
(gebaseerd op 36 urige werkweek)
15 jaar E 2,72
16 jaar E 3,13
17 jaar E 3,58
18 jaar E 4,13
19 jaar E 4,77
20 jaar E 5,58
bron: http://financieel.infonu.nlDit zijn wel nette bedragen. En dan kan je als ouder eventueel zelf beslissen om bij te betalen als er ook extra dingen worden gedaan.
Het minimumloon:
(gebaseerd op 36 urige werkweek)
15 jaar E 2,72
16 jaar E 3,13
17 jaar E 3,58
18 jaar E 4,13
19 jaar E 4,77
20 jaar E 5,58
bron: http://financieel.infonu.nlDit zijn wel nette bedragen. En dan kan je als ouder eventueel zelf beslissen om bij te betalen als er ook extra dingen worden gedaan.
Onze oppas krijgt 4,50 per uur. En ik rond het altijd af naar boven. Dus in de praktijk Is het eigenlijk vaak 5 euro of meer. Meestal liggen de kinderen, 2 stuks, al in bed. Soms brengt zij ze naar bed. Als ze nog niet heeft gegeten regelen we ook eten voor haar. Dat vind ik niet meer dan normaal. En als de kinderen in bed liggen kan ze
gewoon tv kijken internetten of waar ze zin in heeft. Ze is 20 jaar en de kinderen zijn erg gek met haar. Ze is er ook wel eens overdag. Zou ze
opslag vragen zou ik het ook betalen want ik ben super blij met haar!
gewoon tv kijken internetten of waar ze zin in heeft. Ze is 20 jaar en de kinderen zijn erg gek met haar. Ze is er ook wel eens overdag. Zou ze
opslag vragen zou ik het ook betalen want ik ben super blij met haar!
Ja 6-7 is wel ruim ja,.
Zeker aangezien het ('s avonds als de kleintjes op bed liggen) niet heel erg hard werken is.
Een volwassen vriendin van mij past overdag op 2 kinderen, ze haalt ze uit school, geeft ze thuis te eten, houdt ze bezig etc.
Ze doet dit zwart, en vraagt geloof ik 6 of 7 Euro per uur (ze is 30)
Zeker aangezien het ('s avonds als de kleintjes op bed liggen) niet heel erg hard werken is.
Een volwassen vriendin van mij past overdag op 2 kinderen, ze haalt ze uit school, geeft ze thuis te eten, houdt ze bezig etc.
Ze doet dit zwart, en vraagt geloof ik 6 of 7 Euro per uur (ze is 30)
zondag 7 november 2010 om 10:24
Ik vind het erg weinig. Sowieso snap ik niet dat ze het dan even afronden naar boven, dat doen wij wel altijd.
Onze oppas(sen, het is niet a krijgt iets van 3,90 per uur (ook voor 2 kinderen). We zijn meestal iets van 4 uur weg, maar ik ga echt geen 15,60 voor haar neertellen. Ik rond het altijd af naar boven, vaak gewoon naar 20 euro.
Onze oppas(sen, het is niet a krijgt iets van 3,90 per uur (ook voor 2 kinderen). We zijn meestal iets van 4 uur weg, maar ik ga echt geen 15,60 voor haar neertellen. Ik rond het altijd af naar boven, vaak gewoon naar 20 euro.
zondag 7 november 2010 om 10:25
zondag 7 november 2010 om 10:57
Mijn oppas (17 jaar) krijgt 4,50 per uur. Twee oudsten doen alles zelf, twee jongsten liggen er eigenlijk altijd al in. Jongste is wel een spook eerste klas (vandaar hoe ik er uit zie, zie avatar ), dus ik vind wel dat ze daar wat extra voor mag krijgen, omdat ik weet dat ze in ieder geval één keer per avond naar boven moet, en meestal toch wel een keer of drie. Ze wordt ook altijd thuisgebracht, eten en drinken mag ze gewoon pakken hier.
zondag 7 november 2010 om 16:17
Wij hebben een oppas van 15 jaar. Ze is de kleindochter van onze buren, dus die fungeren gelijk een beetje als achterwacht voor als er echt iets gebeurt.
Ze krijgt van ons 5 euro per uur en past elke maandagavond 2 uur op. De kinderen liggen dan al in bed, dus ze hoeft alleen maar aanwezig te zijn en af en toe een huilend kind te troosten. Als ze incidenteel eens op een ander moment oppast, hoeft ze hooguit de oudste nog naar bed te brengen, de jongste leggen wij er altijd zelf in, want die is niet zo makkelijk.
We hoeven haar niet thuis te brengen, na het oppassen blijft ze logeren bij haar opa en oma.
Ze krijgt van ons 5 euro per uur en past elke maandagavond 2 uur op. De kinderen liggen dan al in bed, dus ze hoeft alleen maar aanwezig te zijn en af en toe een huilend kind te troosten. Als ze incidenteel eens op een ander moment oppast, hoeft ze hooguit de oudste nog naar bed te brengen, de jongste leggen wij er altijd zelf in, want die is niet zo makkelijk.
We hoeven haar niet thuis te brengen, na het oppassen blijft ze logeren bij haar opa en oma.
..
maandag 15 november 2010 om 00:52
De minimumlonen kloppen ook nietvaltijd.Mijn dochter van 15 krijgt 4 euro bij de albert heijn.Ik vind dat een oppas rond 5 euro hoort te krijgen.Kunnen ze net een pakje sigaretten voor kopen als ze roken .Het ligt ook aan de leeftijd maar zie mijn dochter van 20 niet oppassen voor 3,00 die gaat liever zelf op stap voor zo'n bedrag.