Geld & Recht alle pijlers

Order veel duurder uitgevallen

14-03-2011 20:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twee weken geleden hebben wij bij een grote gordijnenwinkel een order geplaatst voor rolgordijnen met zijgeleiding voor twee dakkapellen op onze zolder.

De prijs kwam voorlopig op 428 euro (uitgaande van onze afmetingen). Een medewerker van de winkel zou de juiste maten nog op komen meten en de bestelling zou daardoor een klein beetje hoger of lager uitvallen.

Een aantal dagen geleden is er iemand komen meten en nu hebben we vandaag een email gekregen dat de nieuwe order op maar liefst 719 euro uitkomt!!! Een heel klein stukje van het verschil heeft te maken met de afmetingen van de rolgordijnen maar de het grote verschil zit 'm in klemsteunen en montageprofielen en nog meer zaken waar ik niet in thuis ben.

Wij zijn natuurlijk niet van plan om hiermee akkoord te gaan. Ik was van 428 euro al geschrokken en nu zo'n bedrag.

Zijn wij gerechtigd om deze bestelling te annuleren en onze aanbetaling van 25% terug te vorderen?

Natuurlijk nemen wij morgen contact op met de winkel maar ik wil graag alvast wat informatie inwinnen.
Heb je al iets getekend?
HEMA!!!!
Lijkt mij dat je met zo'n prijsverschil wel een reden het recht hebt om de order te annuleren.
Ja we hadden getekend, maar wel voor een bedrag van 428 met evt kleine marge.

HEMA is helaas geen optie. Het betreft nl rolgordijnen voor draai kiepramen en die verkoopt de HEMA niet.
Ik zou de winkel morgen even bellen en uitleggen dat je het prijsverschil veel te groot vindt en de order wil annuleren. Het lijkt me dat ze de bestelling nog wel kunnen annuleren bij de leverancier.

Dan zou ik daarna even met de juiste maten eens rond gaan shoppen, waarschijnlijk kun je vast wel een bedrijf vinden die het goedkoper kan leveren.
Wat is er zo bijzonder aan rolgordijnen voor draaikiepramen dan? Wij hebben ook normale vrij goedkope rolgordijnen gekocht en die hangen alemaal voor draaikiepramen en een dk-deur. Geen enkel probleem. Je moet ze alleen wel helemaal optrekken voordat het raam openkan.
..
Dat is nou net t probleem. Wij slapen op zolder en willen s nachts een raam open laten staan en dan wel met r rolgordijn naar beneden.

Ik denk dat dat idd de beste optie is Layla!
Er zijn toch ook gordijnen voor in het raam zelf?

Of anders luxaflex met geleidingsrails?

Volgens mij zijn deze ook bij de GAMMA oid te koop.

Wel zijn deze in standaard afmetingen, maar ook tot op zekere hoogte op maat te maken. Dat is wel de moeite waard om te overwegen, vind ik.

Ik zou voor dit bedrag in ieder geval nooit gordijnen kopen.
Gaat dit om velux-ramen?

Die heb ik ook op 2 slaapkamers en op zolder en ik heb voor de slaapkamers ¤75 per rolgordijn betaald bij kwantum en dan heb ik zelfs 1 van de grootste maten.

Ik zou de bestelling annuleren als dat kan want dit is echt bezopen zoveel geld voor rolgordijnen..

Als het goed is heeft het dakraam een nummer waarmee ja naar de winkel kunt gaan en een rolgordijn precies op maat kan kopen.
Wat Superstar zegt dus! Zo doen wij het ook, en je kunt dan kiezen tussen echte Velux rolgordijnen of eigen merk.
quote:Bianca40 schreef op 15 maart 2011 @ 07:24:

Wat Superstar zegt dus! Zo doen wij het ook, en je kunt dan kiezen tussen echte Velux rolgordijnen of eigen merk.

Ik heb eigen merk die kostten ¤75 dezelfde van Velux zelf kostten ¤113.

Ik heb ze gewoon bij Kwantum gekocht,maar bouwmarkten verkopen ze ook.
Volgens mij wilt TO het gordijn niet in het raam, maar voor het klozijn.

TO, de voorlopige offerte die je geizne hebt, staat hier alles in? Of werden de montageprofielen e.d. niet genoemd en alleen het rolgordijn zelf. Dat verklaart een hoop.

Bel gewoon even en zeg dat je wilt annuleren.
quote:Hebbes schreef op 14 maart 2011 @ 21:28:

Ja we hadden getekend, maar wel voor een bedrag van 428 met evt kleine marge..Hierdoor kun je dus de order laten vervallen.Een kleine marge is hooguit 20% en dus niet het bedrag van ruim 700 euro
Soms zijn ze gehaaid hoor en zeggen dat ze al bezig zijn met de order dus dat de aanbetalingsteruggave vervalt.Maar je hebt geen accoord gegeven op hun mail met het veel hogere bedrag en aan de voorgaande voldoen ze dus niet aan dus je hebt recht op die teruggave van 25%
Als je bij Luxaflex hebt besteld kan dat bedrag wel kloppen als ze speciaal op maat voor je worden gemaakt wat je wenst.
Ik verkoop van die rolgordijnen van Luxaflex e.d. De prijs kan na het meten behoorlijk verschillen met wat er in de3 winkel genoemd wordt. Sommige mensen kunnen echt niet meten, da's 1, maar door specifieke eisen of benodigdheden om het goed te laten functioneren kan de prijs echt wel eens tegenvallen.

Ik bel dan altijd om te overleggen, maar meldt het tijdens het verkoopgesprek ook altijd al. Als de prijs je heel erg tegenvalt zou ik dat gewoon melden. geen man overboord toch?
Maar Luxaflex is echt veel beter dan de namaakmerken.

Beneden houden ze echt de warmte uit ons huis,terwijl we boven namaak hebben waar de zon doorheen schijnt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven