Geld & Recht alle pijlers

oude rekkening

30-12-2011 13:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik denk 10 tot 12 jaar geleden heb ik schuld bij de bank toen was 3000 gulden en nu ik krijg ik brief van de bank dat ik heb moet 1470 euro betalen en tussen deze tijd heb ik niks gehoord ik denk 10 jaar lang helemaal niks maar mijn vraag is

is dat deze verjaard verklaard of moet ik nog betalen en staat niet bij bkr omdat gisteren heb ik BKR toetsing binnen en staat niet op dat ik heb schulden bij deze bank hoe kan dat?
quote:maryni83 schreef op 30 december 2011 @ 14:06:

[...]

Ideaal.. Misschien moet ik ff onderduiken en hopen dat IB-groep me niet meer kan vinden Ja goed idee, 20 jaar onderduiken. Je zal na 19jaar toch onderschept worden, dan baal je...
Wat je leent, moet je terug betalen. Zo hoort dat nu eenmaal.

En of het al dan niet bij het BKR staat doet er niet toe. Jij zegt zelf dat je dat geld inderdaad hebt geleend en die bank heeft je nu gesommeerd dat bedrag in één keer te betalen, neem ik aan. Dat moet je dus doen.
quote:pinks schreef op 30 december 2011 @ 14:10:

[...]

Volgens mij mag over een slapende rekening maar 5 jaar rente worden geheven. Maar dit weet ik niet zeker.Nouja, dan kan ik dit ook bij het loterij-topic zetten!
Lekkere instelling TO
Waarom heb jij in die 10 jaar niet afgelost TO. Hoe heb je je daar onder uit gewurmd? Ben je zonder adres vertrokken? Overgestapt naar een andere bank?
108 Euro rente na 10 jaar over een bedrag van 3K?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Schulden verjaren wel degelijk, de verjaringstermijn hangt af van het soort schuld. Verjaring kan wel gestuit worden door een aanmaning, waarna de verjaringstermijn weer opnieuw begint. Zou even contact opnemen met het juridisch loket voordat je iets anders onderneemt.
quote:zonnetje59 schreef op 30 december 2011 @ 14:56:

Schulden verjaren wel degelijk, de verjaringstermijn hangt af van het soort schuld. Verjaring kan wel gestuit worden door een aanmaning, waarna de verjaringstermijn weer opnieuw begint. Zou even contact opnemen met het juridisch loket voordat je iets anders onderneemt.Is gewoon Googlebaar.
Natuurlijk moet jij betalen, wie denk jij anders dat het voor je gaat doen.
Oh, ik weet 't! TO wil natuurlijk dat we nu gaan collecteren voor haar!
Om welke bank gaat het? Je hebt in al die jaren nooit bericht hierover gehad? Ik zou contact opnemen met de bank en hierna vragen. Ben je wellicht verhuisd zonder je in te schrijven bij de gemeente? Misschien is er post naar een oud adres gestuurd.
quote:arbily schreef op 30 december 2011 @ 13:51:

Hoi ik denk 10 tot 12 jaar geleden(....) tussen deze tijd heb ik niks gehoord ik denk 10 jaar lang helemaal niks

en jij kan zelf ook niet effe bellen?

Als je toch een schuld hebt dan wil je toch van voor tot achter weten waar je aan toe bent???
En toch verjaren schulden, geen idee hoe het precies zit, maar in die link die hierboven ergens gegeven is, staat ook iets over 5 jaar.

En ik heb een familielid met schulden(die is al 60 ofzo) en die heeft veel leningen nooit betaald en kan gewoon weer lenen. O.a. een lening bij Wehkamp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven