Geld & Recht alle pijlers

oude rekkening

30-12-2011 13:51 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik denk 10 tot 12 jaar geleden heb ik schuld bij de bank toen was 3000 gulden en nu ik krijg ik brief van de bank dat ik heb moet 1470 euro betalen en tussen deze tijd heb ik niks gehoord ik denk 10 jaar lang helemaal niks maar mijn vraag is

is dat deze verjaard verklaard of moet ik nog betalen en staat niet bij bkr omdat gisteren heb ik BKR toetsing binnen en staat niet op dat ik heb schulden bij deze bank hoe kan dat?
Natuurlijk moet je dit bedrag nog betalen.
Als je het geld nooit hebt terugbetaald aan de bank, dan blijft het volgens mij gewoon staan als schuld.
Ga eens gauw bellen dan!

Verdorie, al die mensen die denken dat ze er wel onderuit komen... neem eens verantwoordelijkheid.
Was er niet laatst een TO met bijna exact hetzelfde verhaal?

@TO; Je moet gewoon 1470 euro voldoen aan de bank.
Ik vind dat best nog heel schappelijk.... 3000 gulden na 10 jaar veranderen in 1470 euro. Daar is geen grote rente overheen gegaan.

Als jij die 3000 gulden toen nooit hebt terugbetaald zul je het nu alsnog moeten doen. Waarom denk je in hemelsnaam dat schulden verjaren?
Jij hebt een schuld gemaakt, dan moet je die ook betalen.

Daar kun je niet iemand/iets anders voor op laten draaien.
quote:Jorina schreef op 30 december 2011 @ 13:55:

Was er niet laatst een TO met bijna exact hetzelfde verhaal?

Dat dacht ik ook ja.
Vreemde vraag jehebt het toch geleend? Zal je ook terug moeten betalen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Zou mooi zijn als dat verjaard. Dan leen ik nu 20.000 euro en dan hoef ik niks te doen. Gewoon wachten tot het verjaard is...
Hoezo denk je dat je het niet terug hoeft te betalen? Het is toch gewoon een lening die je bent aangegaan.

Anders zou ook niemand zijn hypotheek hoeven af te lossen, die loopt vaak ook over 25-30 jaar.

Beetje erg naief!
quote:Pucker schreef op 30 december 2011 @ 14:00:

Zou mooi zijn als dat verjaard. Dan leen ik nu 20.000 euro en dan hoef ik niks te doen. Gewoon wachten tot het verjaard is...Het verjaart wel hoor, maar pas na 20 jaar.. dus nog ff wachten
duhh
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Hoe zou je het vinden als je positieve saldo van 3000 gulden na 10 jaar ineens zou zijn vedwenen? Dan zegt de bank toch ook niet: "pech gehad, verjaard, is nu van ons mevrouwtje"
Helaas, je bent pas op de helft, schulden verjaren na 20 jaar:

http://financieel.infonu. ... deringen-en-schulden.html
quote:12bloem34 schreef op 30 december 2011 @ 14:01:

Anders zou ook niemand zijn hypotheek hoeven af te lossen, die loopt vaak ook over 25-30 jaar.

Beetje erg naief!Da's geen slapende rekening he ;)
quote:arbily schreef op 30 december 2011 @ 13:51:

staat niet bij bkr omdat gisteren heb ik BKR toetsing binnen en staat niet op dat ik heb schulden bij deze bank hoe kan dat?

Omdat rood staan niet geregistreerd wordt.

Gewoon betalen. Jij hebt toch zelf die schulden gemaakt. Zou leuk zijn: ergens geld lenen en hopen dat je er nooit iets van hoort.
quote:laela schreef op 30 december 2011 @ 14:04:

[...]

Omdat rood staan niet geregistreerd wordt.

Gewoon betalen. Jij hebt toch zelf die schulden gemaakt. Zou leuk zijn: ergens geld lenen en hopen dat je er nooit iets van hoort.Ideaal.. Misschien moet ik ff onderduiken en hopen dat IB-groep me niet meer kan vinden
Dit topic volgens mij !

Als reactie op Jorina.
Klopt, als je heel lang wacht met het afbetalen van je schulden is het verjaard. Niet heel snugger van je: als dat zo zou zijn dan zou toch niemand meer iets terugbetalen?
Hoe het dan ook zit met verjaring.... De bank heeft nu nog 10 jaar de tijd om af te dwingen dat jij je schuld afbetaald.
quote:pinks schreef op 30 december 2011 @ 14:03:

[...]

Da's geen slapende rekening he ;)jammer, ik dacht het gat in de markt te hebben gevonden
Waarom heb je het destijds niet afbetaald?

Het verbaast me dat je schuld niet veel en veel hoger is geworden!!
Toevallig heb je net gisteren je BKR-notering opgevraagd? Goh.

Maar je hebt in die 10, 12 jaar vast lekker kunnen sparen, kun je dat bedrag mooi aflossen en ga je met een schone lei het nieuwe jaar in!
quote:12bloem34 schreef op 30 december 2011 @ 14:08:

[...]

jammer, ik dacht het gat in de markt te hebben gevonden

Volgens mij mag over een slapende rekening maar 5 jaar rente worden geheven. Maar dit weet ik niet zeker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven