Geld & Recht alle pijlers

Ouderschaps-, zwangerschapsverlof

23-02-2012 11:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende.

Ik ben 9 maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje en heb ervoor gekozen om 1 dag per week ouderschapsverlof op te nemen. Ik werk nu 30,4 uur ipv 38 uur. Dit verlof stopt op 1 september 2012.

Nu ben ik zwanger van ons 2e kindje en weet dat ik, door de zwaarte van mijn baan deze niet kan blijven volhouden tot de officiele datum van mijn zwangerschapsverlof (rond 9 september)

Nu mijn vraag: Als ik mijn ouderschapsverlof laat doorlopen tot 1 september heb ik, als ik het goed gelezen recht op een uitkering voor 30,4 uur omdat ze kijken naar je loon in de maand voorafgaande aan je zwangerschapsverlof. Of heb ik dan recht op een uitkering voor 38 uur omdat ik per 1 september mijn ouderschapsverlof weer afloopt en ik weer een fulltime dienstverband heb bij mijn werkgever?

Wat gebeurd er als ik eerder uitval? Hoe wordt mijn uitkering dan berekend? Is het misschien handig om mijn ouderschapsverlof dan eerder stop te zetten?

Het is de bedoeling dat ik na de geboorte van mijn tweede kindje weer fulltime aan de slag ga en dat ouderschapsverlof bewaar voor later.

Een heel verhaal maar ik kwam er even helemaal niet meer uit
@ Brommert, je kunt je ouderschapsverlof onderbreken tijdens je zwangerschapsverlof. Het ouderschapsverlof kun je dan na je zwangerschapsverlof weer voortzetten.
.
Christina, ik kon mijn ouderschaps verlof tijdens zwangerschapsverlof opschorten en aansluiten eind verlof opnemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven