Geld & Recht alle pijlers

Overblijf/ Tussenschoolse opvang bijdrage

26-04-2011 22:37 71 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat informatie aan het verzamelen omtrent kinderopvang en de kosten e.d. Dit omdat ik graag een baan wil op korte termijn. Jongste is bijna 1. Daarnaast heb ik lang genoeg thuis gezeten en is het voor ons financieel niet meer haalbaar om van 1 loon te leven.

Ik heb 2 schoolgaande kinderen welke dan ook gebruik zullen moeten maken van de overblijf. Nu vraagt deze school ¤ 2,- per keer of je kan een overblijfkaart kopen voor ¤ 15,- en dan kan je kind 10 keer overblijven.

Nu lees ik net hier dat scholen helemaal geen financiële bijdrage voor de overblijf mogen vragen.

Zit onze school de ouders dan illegaal uit te melken of wat ?

Want het is toch al gauw zo'n ¤ 30,- per maand voor 2 kinderen die 20 dagen moeten overblijven.
Ligt eraan of het de school zelf is die de opvang doet of een externe organisatie? En krijgen ze eten, of moeten ze het zelf meenemen?
Wij betalen 2,60 per keer. Dus het valt nog mee. Het geld wordt gebruikt voor het betalen van de overblijfkrachten.
hier is het 2,50 per keer, met de verplichting zelf 1 a 2 keer per maand als overblijfmoeder erbij te zitten.
wij slapen nooit.
waar je naar verwijst: daar staat alleen bij continuerooster dat scholen dan geen vergoeding mogen vragen. in alle andere gevallen wel
De meeste scholen besteden dit geloof ik uit aan externe partijen. Bij ons neemt bijvoorbeeld de BSO ook de tussenschoolse opvang waar. Dit zijn in principe geschoolde werknemers die gewoon betaald worden.

Voordat onze school het uitbesteed had aan de BSO, was het een initiatief van de school zelf. Echter, de overblijfmedewerkers waren stuk voor stuk 'moeders' (en een enkele vader) die overblijfmoeder waren. Betaald wel te verstaan. Ik ben zelf ook betaald overblijfmoeder geweest a 15 euro bruto per uur. Want vind maar eens gratis overblijfmoeders.

Dus of het mag of niet, gratis overblijven zul je niet snel vinden denk ik. Je krijgt het overigens niet vergoed vanuit de belastingdienst. Bij ons kost overblijven trouwens 2,25 euro per middag.
In de door jou genoemde link staat nergens dat scholen hier geen geld voor mogen vragen alleen dat de overheid meebetaald
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
en geen bammetjes voor dat geld hoor.
Ja tuurlijk de school melkt ouders uit. Dát is hun missie in deze wereld. Niet het lesgeven niet de juiste zorg qua onderwijs bieden. Welnee melken doen ze die rijke stinkerd dat het onderwijs heet!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:mizuki schreef op 26 april 2011 @ 22:42:

In de door jou genoemde link staat nergens dat scholen hier geen geld voor mogen vragen alleen dat de overheid meebetaaldPrecies en is die overheidsbijdrage per kind per maand? Per jaar? Wellicht heb ik het niet goed gelezen maar ik kon het niet vinden.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wij betalen EUR 1,35. Nu kan Moppekind gezellig met anderen eten, en daarna met andere kindjes spelen.

Plus je pendelt minder vaak heen-en-weer, wat de verkeersveiligheid op de fiets behoorlijk ten goede komt. De helft minder kans op een ongeluk.
Bij een continue rooster mogen ze geen geld vragen.
Ja, dat vind ik echt.
Bij de toekomstige school van mijn dochter is het helemaal duur. Mijn dochter moet twee keer per week overblijven en dat gaat ons 45 euro pm kosten. Dus ongeveer 5 euro per keer. Belachelijk duur!
Ach wat blind ben ik weer. Dat had ik dus niet gezien. Moet maar eens naar de opticien denk ik ...

Maar goed , blijven er nog genoeg vragen over om antwoorden op te zoeken.
quote:Saaar schreef op 26 april 2011 @ 22:46:

Bij een continue rooster mogen ze geen geld vragen.Nee maar ze krijgen wel gezeik met de arbeidsinspectie, gezeik over uren die te veel gedraaid worden. Terwijl de keuze vaak gemaakt wordt ten behoeve van kinderen en hun ouders. Maar sja die worden wel door het onderwijs uitgemolken natuurlijk.
Bij onze school vragen ze overigens maar 1.50 euro per dag.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Ik betaal voor 2 kinderen, 2 dagen per week ¤105 per half schooljaar. Mijn zus betaalt net zoiets als jij Hebbes. Echt belachelijk.
quote:Saaar schreef op 26 april 2011 @ 22:46:

Bij een continue rooster mogen ze geen geld vragen.Ja hoor,..dat mag uiteraard altijd. Maar het is een vrijwillige bijdrage.
bij ons op school kost t overigens 1.75 per keer.

Mijn zoon blijft alle dagen over, in zijn geval is dat 3x per week (wo en vr niet want geen school in de middag)

is dus 5,25 per week. Met een week of 40 school per jaar (?) komt dat op 210 euro zo uit m'n hoofd.
Ik lees inderdaad ook nergens dat scholen hier geen bijdrage voor mogen vragen. Ik heb zelf in der kinderopvang gewerkt... De BSO's waar ik ervaring mee heb namen ook het overblijven op bepaalde scholen op zich (sommige op locatie, andere op de BSO zelf). Ik ben ook overblijfkracht geweest op een school met continue rooster, hier aten de leerkrachten met de kinderen en daarna mochten de kinderen in groepen 20 minuten buiten spelen... In die tijd hadden de leerkrachten dan even pauze.

Het is volgens mij heel normaal om te betalen voor het overblijven... Of het moet via de BSO gebeuren, maar dan betaal je ook extra aan de BSO (net al dat je gebruik maakt van de voorschoolse opvang). En idd, daar krijgen ze geen eten voor!

Op de school waar ik nu werk kost het trouwens ¤1,- per keer, ze kunnen een stempelkaart kopen (á ¤5,- of ¤10,-) maar hier kunnen ze dan niet extra mee komen, de prijs blijft dus gelijk hoeveel te ook tegelijk afneemt.
Je hoeft trouwens geen gebruik te maken van overblijfmogelijkheden hoor. Dat is een keuze voor ouders die er gebruik van willen maken.
@ Hebbes, is dat dan op school? Of worden zij hiervoor een uur opgevangen op de BSO (incl. vervoer, eten, etc.)?

Ik vind dat wel duur hoor...
@ gsleutel. Het is via een extern bureau maar niets speciaals. Ze eten gewoon de boterhammen in het klaslokaal en daarna mogen ze buiten spelen.

Ow en boterhammen zijn niet inbegrepen.
Vroeger was het 2,50( gulden)
¤30 per maand om 20x anderhalf uur op je kinderen te passen, enorm uitmelken idd.

Schande!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven