Geld & Recht alle pijlers

Pakket waarvoor handtekening nodig was bij overburen!

25-07-2009 10:44 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
b
Klagen bij TNT. En bij de verzender aangeven dat dit niet is zoals het hoort, zodat zij ook kunnen klagen bij TNT.

Want zoals je zegt, jouw buurvrouw is eerlijk en geeft jou het pakket, maar voor het zelfde geld doet ze dat niet en moet jij hemel en aarde bewegen om óf je pakket te krijgen (gezeik bij TNT) of je geld terug (bij de leverancier), maar daar bestel je tenslotte geen pakket voor... je wilt je spullen!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je kan dit aangeven bij TNT en wijzen op de slordigheid van de pakketbezorger. Je kan een klacht indienen maar dat kost meer moeite en energie die je (denk ik) niet kwijt wil.

Gewoon even aangeven...
Nee echt?
Lees hier
Geen handtekening? Dan heeft de postbode een probleem! Als jij kwaad wil, bel je het bedrijf op waar het pakje van afkomstig is, en dan zeg je: "Ik heb geen pakje gehad" Aangezien ze geen handtekening hebben, kunnen ze je niks maken....Geld retour óf nog een zelfde produkt

Dit kan natuurlijk écht niet! Ik zou een klacht indienen.
Stel dat het pakket was 'verdwenen' bij de buurvrouw, dan is er geen bewijs dat het verstuurd en bezorgd is (jouw handtekening) en kun jij je geld terug eisen.
Mijn buren moeten gewoon tekenen voor pakketjes waar 'n handtekening voor nodig is.
n
n
quote:Sylphide75 schreef op 25 juli 2009 @ 11:12:

[...]

Ik heb net even gekeken op de tracktrace site en daar kun je ook een kopie van een eventuele handtekening zien. Nou, daar staat dus de handtekening van de overbuurvrouw! En niet die van mij. Hoe zit het dan met de bewijslast? De postbezorger kan zeggen dat er getekend is, maar niet door mij. En kan ik dat dan bewijzen?

Grr, als ik dat joch in mij handen krijg...

Is jouw handtekening niet

je hebt toch paspoort met je handtekening?
Je hebt je pakje, wat is het probleem? Ja de postbode heeft zich niet aan de regels gehouden, dan moet je een klacht indienen bij de TNT, krijg je een mooi standaardmailtje terug....
Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor, van wie die handtekening is. Als jij claimt dat je niks hebt sturen ze je door naar de buurvrouw. Ik mag ook tekenen voor de pakketjes van mijn partner en dat ben ik ook niet. He tmaakt de TNT niet uit wie er tekent volgens mij.
quote:mardjen schreef op 25 juli 2009 @ 11:18:

Volgens mij maakt dat niet zoveel uit hoor, van wie die handtekening is. Als jij claimt dat je niks hebt sturen ze je door naar de buurvrouw. Ik mag ook tekenen voor de pakketjes van mijn partner en dat ben ik ook niet. He tmaakt de TNT niet uit wie er tekent volgens mij.

Dat is nou de gehele bedoeling van aangetekende post, zeker ervan zijn dat de ontvanger het pakketje of brief ontvangt en ook alleen die ontvanger.

Lekker als er vertrouwelijk materiaal inzit ofzo.

Er zit nogal een verschil tussen een partner die op het zelfde adres woont of een buurvrouw.
Het is slordig/lui van de TNT, maar volgens mij is er verschil tussen pakjes waarvoor je moet tekenen, en pakjes waarvoor echt degene waar het om gaat moet tekenen. Ik mocht bv het apparaatje voor telebankieren bestemd voor mijn echtgenoot niet in ontvangst nemen, alleen die van mezelf.

De bezorger heeft z'n handtekening en daar gaat het om.

Klacht via Internet dienen kan. Heb ik ook een keer gedaan. Kreeg eerst standaardreactie, maar daarna een mailtje van de betreffende postbode. Kennelijk was mijn klacht aan hem doorgegeven en hij wilde graag zelf ook nog zijn excuses aanbieden. Vond ik leuk, en had ik niet verwacht :-)
quote:Skytje schreef op 25 juli 2009 @ 11:21:

[...]

Dat is nou de gehele bedoeling van aangetekende post, zeker ervan zijn dat de ontvanger het pakketje of brief ontvangt en ook alleen die ontvanger.

Lekker als er vertrouwelijk materiaal inzit ofzo.

Er zit nogal een verschil tussen een partner die op het zelfde adres woont of een buurvrouw.Maar er is dus een verschil tussen 'tekenen voor ontvangst' en 'pakket alleen afleveren bij geadresseerde'. Hoe het precies zit weet ik niet, maar er is dus wel degelijk verschil. Zie mijn eerder post.
quote:draaiorgel schreef op 25 juli 2009 @ 11:27:

[...]

Maar er is dus een verschil tussen 'tekenen voor ontvangst' en 'pakket alleen afleveren bij geadresseerde'. Hoe het precies zit weet ik niet, maar er is dus wel degelijk verschil. Zie mijn eerder post.

Ja klopt, maar dan nog steeds vind ik dat er een verschil in zit tussen een partner op het zelfde adres en een buurvrouw. (misschien hebben ze wel ruzie, dahag pakket), Dan kan je net zo goed niet aangetekend versturen.

Leuk voor postbode dat tie een handtekening heeft, maar de klant hoort zijn pakket te krijgen en daar is tie verantwoordelijk voor.
quote:Skytje schreef op 25 juli 2009 @ 11:39:

[...]

Ja klopt, maar dan nog steeds vind ik dat er een verschil in zit tussen een partner op het zelfde adres en een buurvrouw. (misschien hebben ze wel ruzie, dahag pakket), Dan kan je net zo goed niet aangetekend versturen.

Leuk voor postbode dat tie een handtekening heeft, maar de klant hoort zijn pakket te krijgen en daar is tie verantwoordelijk voor.

Ik vind daar ook wel degelijk een verschil in zitten, en ik zou dus een klacht indienen. Maar de kans is dan denk ik groot dat de TNT zegt: in onze regels staat dat we 'een' handtekening nodig hebben, en die hebben we.

Het is ook lui van de TNT man, want een brief je met: het pakket is bij de buren had toch zeker gemoeten en zelfs dat ontbrak.
Onzettend slordig als er echt een handtekening nodig was.

Momenteel werk ik niet en neem ik ook meerdere pakketten per week aan voor de buren

Sommige schieten uit hun slof als het pakket op mijn eettafel is beland (zonder handtekening) maar de meeste zijn allang blij als ze na een harde dag werk een pakket aan treffen.

Klachten kan je altijd indienen bij de TNT..
Ik heb inmiddels een klacht ingediend.

Natuurlijk, ik hbe mijn okaje nu wel. Maar ik vind het gewoon niet kunnen zoals dit gegaan is. Als ik de bezorger weer aan de deur krijg (komt hier regelmatig) ga ik het ook wel zeggen.

Nu was dit een gewoon esprit pakket, maar ik krijg ook geregeld vertrouwelijke informatie per pakket binnen (over mijn clienten) en dat wil ik toch echt niet bij iemand anders hebben!
Laat op je vertrouwelijke post : vertrouwelijk zetten zodat de postbode weet dat hij het alleen aan jou mag afleveren.

Succes!
quote:Sylphide75 schreef op 25 juli 2009 @ 11:12:

[...]

Ik heb net even gekeken op de tracktrace site en daar kun je ook een kopie van een eventuele handtekening zien. Nou, daar staat dus de handtekening van de overbuurvrouw! En niet die van mij. Hoe zit het dan met de bewijslast? De postbezorger kan zeggen dat er getekend is, maar niet door mij. En kan ik dat dan bewijzen?

Grr, als ik dat joch in mij handen krijg...Is dit niet een beetje heel erg overdreven?
Klagen bij TNT heeft geen enkele zin, daar gaat het het ene oor in, en het andere oor uit.

Als je wat wilt, dan moet je zijn bij het bedrijf die het pakket naar jou heeft verstuurd. Deze hebben afspraken met TNT over leveringen en betalen aan hen een leuke prijs. Als dit soort bedrijven gaan klagen bij hun vervoerders, dan raakt het TNT veel meer dan wanneer een enkele mevrouw wat staat te miepen. TNT kan op deze manier hun contract kwijtraken bij de leverancier en daar zullen ze veel harder voor rennen omdat dat meestal grotere contracten met hogere volumes betreft. Bel dus je leverancier op en leg het hen voor. Vraag ook eens wat hun policy is als zij wel het pakket verzenden en het komt nooit bij jou aan en je betaald niet. Geloven zij de vervoerder of geloven zij de klant, aan wie ze het geld verdienen?? Meeste bedrijven kunnen dan gewoon de pakketten ook nog eens claimen bij de vervoerders, waardoor ze ook nog een leuk bedrag terug krijgen.
Er worden wel veel topics geopend over die kut tnt. Jammer dat tnt het forum vast niet leest
tsja... formeel heb je natuurlijk gelijk, maar ik zou er maar wat blij mee zijn. Hoef ik niet naar het postkantoor met vooroorlogse openingstijden. En laten we wel wezen: wat is het ergste wat je zou kunnen overkomen? Stel ze had het inderdaad niet afgegeven, dan had jij kunnen aantonen dat het niet jouw handtekening is (paspoort) dus dan was het het probleem van de verzender en/of TNT. Ik snap de comotie hierover nooit zo. In bijna alle gevallen komt het gewoon goed als iets bij de buren wordt afgegeven (mits een briefje), dus dan is dat toch alleen maar handig?
Moet je voor een Esprit pakje tegenwoordig ook al een handtekening zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven