Geld & Recht alle pijlers

Parkeerboete maar was niet daar aanwezig...

19-11-2010 20:41 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag trof ik een brief aan van de gemeente Maastricht op 11nov jl zou ik mijn auto geparkeerd hebben aan de Statensingel.

tijdstip 19.57

op 11 november jl was ik en mijn auto voor de deur gewoon thuis in Drenthe.

Maar hoe ga ik dat bewijzen in een bezwaarschrift ?

Mijn vriend is die avond bij mij geweest na sluitingstijd van zijn winkel (18.00) hij was rond 18.30 bij mij en is rond 19.15 weggegaan.Hij is blijven eten . Ik kan dus NOOIT in 45 min van Drenthe naar Maastricht zijn gereden en daar mijn auto geparkeerd hebben.

Plus dat ik rond 20uur gebeld heb met mijn schoonzusje een uur lang , ik zou evt kunnen vermelden dat ze vodafone maar moeten benaderen om te achterhalen waar ik en mijn telefoon zich bevond op dat tijdstip.

Maar is mijn bezwaarschrift (die ik nog moet schrijven) voldoende met alleen bovenstaande feiten van mijzelf of is het verstandig dat die vriend van mij een briefje schrijft met dat hij bij mij was op die tijdstippen incl handtekening en deze toe te voegen aan t bezwaarschrift ?

En wat zou ik evt nog meer kunnen aanvoeren ? Ik ben daar nl echt niet geweest op dat tijdstip. Ik vermoed dat ze letters/cijfers van het nr bord verdraaid hebben of er rijdt nog een auto rond met mijn kenteken.
Het zou zomaar het laatste geweest kunnen zijn. Heb 2x eerder zo'n verhaal gehoord. Kan best lastig worden, maar ik zou het zéker proberen!
Jah best knullig , baal er van dat ik 11 november mijn dienst had geruild van een avonddienst naar een dagdienst. Dan zou het nl een stuk makkelijker zijn om te bewijzen dat ik daar niet ben geweest.
Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, met een bekeuring in Amsterdam. Ben met mijn huidige auto nog nooit in Amsterdam geweest...

Ben gaan bellen met parkeerbeheer Amsterdam, waaruit bleek dat het volgens hun om een zwarte auto ging - ik heb een zilvergrijze. Ik heb toen een bezwaarschrift geschreven met als bewijs kleurenfoto's van mijn auto waarop het kenteken duidelijk te zien was. Daarop kreeg ik in eerste instantie te horen dat ik toch gewoon moest betalen.

Toen ben ik nogmaals gaan bellen. Mijn 'geluk' in deze was dat de bekeuring stond gekoppeld aan een auto met gehandicaptenparkeerkaart, met een parkeervergunning voor Amsterdam stadsdeel huppeldepup (weet ik niet meer).

Nu heb ik stomtoevallig óók een gehandicaptenkaart, maar niet voor Amsterdam natuurlijk. Omdat ze niet konden verklaren hoe deze gegevens aan elkaar gekoppeld waren heb ik uiteindelijk mijn geld teruggekregen - had al betaald om verdere ellende te voorkomen.

Ik snap nu nog niet hoe ze aan mijn kenteken kwamen, maar ik zou zeker een bezwaarschrift schrijven! In totaal heb ik drie (!!!) keer moeten schrijven, dus af en toe moet je wel een lange adem hebben. Succes!
Wuppie.. mijn auto en ik zijn nog nooit in Maastricht geweest.. Ik ben uberhaupt nog nooit in Maastricht geweest.

Ik had nog geprobeerd te bellen vanmiddag maar men was niet meer aanwezig ga het maandag gewoon weer proberen.

Kan dus vragen om wat voor kleur auto het ging ?

Bedrag van de boete is 54 euro , kan als t moet t wel betalen maar vind het sneu geld wanneer je er helemaal niet bent geweest.
@Zespri; Staat toch ook op de parkeerbon, welke kleur de auto is?
Jorina, de parkeerbon staat het idd op, maar die heeft ze toch niet. Op een boete staat geen kleur van de auto.
quote:Mirjam82 schreef op 19 november 2010 @ 21:13:

Jorina, de parkeerbon staat het idd op, maar die heeft ze toch niet. Op een boete staat geen kleur van de auto.O ja, en ik ben niet eens blonT
Kleur van de auto is niet altijd een reden om een boete te seponeren (is dat 't goede woord?) volgens internet tenminste..
Ik zou bellen en inderdaad vragen om welke kleur auto het gaat omdat jij niet daar geweest bent om de eerder genoemde reden(-en).

Ik zou het geld ook niet aan een onzin-bekeuring uit willen geven, zelfs niet als ik met dat hele bedrag niets zou doen.

Heb je schuld dan betaal je maar niet als het niet jouw schuld is toch?
quote:Karen87 schreef op 19 november 2010 @ 21:14:

Kleur van de auto is niet altijd een reden om een boete te seponeren (is dat 't goede woord?) volgens internet tenminste..Dit heeft er helemaal niks mee te maken.
Zoveel mogelijk "bewijs" verzamelen en opsturen.
quote:Karen87 schreef op 19 november 2010 @ 21:14:

Kleur van de auto is niet altijd een reden om een boete te seponeren (is dat 't goede woord?) volgens internet tenminste..Dit snap ik als er groen staat op de parkeerbon en hij is blauwgroen, maar als er wit opstaat en je auto is toch echt zwart lijkt het me wel een aanleiding om te twijfelen aan de juistheid van de parkeerboete.
Ik kan lijkt mij in t bezwaarschrift wel vragen om een kopie van de parkeerbon ??
Mijn broer heeft dit ook meegemaakt. Het bleek toen idd om een auto te gaan met zijn kenteken. Vals dus. Hij heeft foto's opgevraagd van die auto, en dat bleek een ford te zijn, hij had zelf een volkswagen. Hij heeft niks betaald.
Oh ja, die foto had de politie omdat het in zijn geval om een snelheidsovertreding ging. Bij jou ligt het dus wel wat ingewikkelder.
Ik ga maandag zowiezo ff bellen met de gemeente maastricht.

En vragen welke kleur er op de parkeerbon staat.

Mijn auto is nl echt groen , landmacht groen noem ik t altijd. Echt groen , alleen iemand met een kleurenblindheid kan t verwarren met blauw. Maar dan is die parkeerwacht niet geschikt als parkeerwacht.
En het is dus niet raar dat ik mijn vriend vraag om een briefje te schrijven incl handtekening dat hij van 18.30 t/m 19.15 bij mij aanwezig was ?
Zespri, ik heb het ook een keer gehad, ik zou verkeerd geparkeerd hebben in A'dam. Nou was ik dat weekend sowieso de stad niet uitgeweest en ik kom vrijwel nooit in A'dam, dus ik heb een bezwaarschrift geschreven en toen hoefde ik niets te betalen.
Layla en hoe heb je dat in je bezwaarschrift geformuleerd ?
quote:Zespri79 schreef op 19 november 2010 @ 21:24:

En het is dus niet raar dat ik mijn vriend vraag om een briefje te schrijven incl handtekening dat hij van 18.30 t/m 19.15 bij mij aanwezig was ?

Nee hoor, dat is niet raar.

Ik weet niet precies meer wat ik in mijn bezwaarschrift had gezet, maar hoe meer bewijs je meestuurt, hoe beter.

Mijn boete was ook ruim 50 euro. Is toch zonde van het geld!

Tip: als je gaat bellen, vraag dan altijd naar de naam van degene die je te woord staat en vermeld die naam en het tijdstip ook in je (eventuele) bezwaarschrift. Dan heb je kans dat men zich je herinnert en kun je eventueel terugkoppelen naar dat telefoongesprek.
Ik denk dat het geen enkele zin heeft om je vriend een briefje te laten schrijven hoor. Iedereen kan wel iemand vinden die een briefje schrijft. Ik zou me op andere zaken focussen. Tot hoe laat werk je bijvoorbeeld en is het haalbaar om in de tussentijd daarheen te zijn gereden?
Oja mbt telefoon zou ik zelf even een specificatie opvragen bij je provider, daar staat datum en tijd op. An sich bewijst het niet per se iets (iemand anders kan je auto of je telefoon gebruikt hebben), maar het helpt vast wel. Als je gaat zeggen dat zij het moeten opvragen geef ik je weinig kans, ze gaan dat werk echt niet doen.

En ga idd even achter type auto en kleur aan. Als die anders zijn zou dat het mooist zijn.

Wel echt balen!
Ik zou bij mijn bezwaarschrift al het bewijsmateriaal opsturen. Dus foto maken van jouw auto (dat je goed de kleur ziet), verklaring van vriend, zou niet perse vermelden dat het je vriend is maar een getuige dat je thuis was.

Het belangrijkste, even je belnota kopieeren dat je thuis om dat tijdstip aan het bellen was (en dat je alleen woont dus niemand anders kon bellen). En verder een klein schietgebedje doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Een oud-collega van mij heeft het ook een x gehad, een boete voor te hard rijden. Alleen..... Ze waren in het buitenland op vakantie en konden gelukkig met een bon aantonen dat hun auto op Lang Parkeren bij Schiphol stond.....

Een briefje van je vriend zullen ze niet gebruiken denk ik. Met een afschrift van je mobieltje denk ik ook niet.

Ik zou idd ook vragen naar de kleur van de auto, zoveel groene auto's zullen er niet zijn.

En heb jeje auto gebruikt om thuis te komen? Hoe laat was dat? Kan je in die tijd naar Maastricht zijn gereden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven