Geld & Recht alle pijlers

parkeerboete

26-01-2013 11:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren naar mijn idee onterecht een parkeerboete gekregen en schrijf nu dus een bezwaar maar het begint een beetje op een smeekbrief te lijken zo.

Ik leg uit wat er is gebeurd en waarom ik die boete heb gekregen, dat ik vervolgens de agenten in de verte zag staan en daar verhaal ben gaan halen en dat ze me hebben gezegd dat ik bezwaar moest schrijven en dat zij een opmerking bij de boete in de computer zouden zetten als 'bewijs' dat het zo gelopen is.

Wil iemand mijn brief misschien nakijken of heeft er iemand tips?
Gooi maar neer.
Waarom was de boete onterecht volgens jou dan?
Waarom was de boete onterecht?
Het waarom staat ongetwijfeld in die brief...
Houd het netjes, houd het bij feiten en niet bij emoties.
eens met reizende, smeekbedes zijn niet cool, houdt het bij de feiten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"Ik reken op uw coulance" vind ik altijd een goede zin in dit soort brieven
Inderdaad netjes en correct blijven in je brief en de coulance-regel toevoegen. Zo heb ik eens 150 Euro van een telefoonrekening afgekregen... hoefden ze niet te doen...was ik wel erg blij mee.
Horen, zien en .... reageren
quote:Nonovrouw schreef op 26 januari 2013 @ 12:27:

"Ik reken op uw coulance" vind ik altijd een goede zin in dit soort brieven Ik maak er altijd van, '' , mag ik in deze op Uw coulance rekenen", doet het ook altijd goed.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het woord coulance gehoord. Maar goed dat het geen telefoongesprek was. Straks spreek ik het verkeerd uit
Maar waarom denk je dat de boete onterecht is?
Hoe kun je nou onterecht een parkeerboete krijgen? Als je op een parkeerplaats staat binnen de uren waarop betaald moet worden en je hebt niet betaald, krijg je een boete. Is volgens mij geen uitzondering op te verzinnen.
Ze kunnen geen boete uitschrijven als er geen strafbaar feit is gepleegd dus een boete is heel vaak terecht ( soms lullig, soms erg lullig, en soms heeeeeel erg lullig ) maar wel terecht.
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 13:25:

Ik had eerlijk gezegd nog nooit van het woord coulance gehoord. Maar goed dat het geen telefoongesprek was. Straks spreek ik het verkeerd uit Je spreekt het uit als koe-lan-se volgens mij
Ik ben ook heel erg benieuwd naar het onterechte gedeelte
Een parkeerboete kán onterecht zijn, heb 1x een boete gekregen in m'n leven en die was onterecht. Ik stond geparkeerd in een straat waar ik een vergunning voor had, men had kennelijk niet goed opgelet en ik heb het hele bedrag teruggekregen.
Nou heb ik mijn omgeving wel vaker gehad dat mensen na een klacht ingediend te hebben het volledige bedrag terug kregen hoor dus dingen kunnen zeker wel onterecht zijn.

Overigens werkt mijn beste vriendin als parkeerwachter hier en zij heeft wel vaker dingen kunnen fixen voor me. Dit is de eerste keer dat ik m daadwerkelijk heb gekregen en met mijn reden zou hij zelfs zonder haar kwijt gescholden moeten worden als er met 'coulance' gehandeld wordt.
Begrijp ik nu dat de boete eigenlijk helemaal niet onterecht was, maar je gewoon geen zin hebt om te betalen?
Een hele integere vriendin heb je als ze dingen voor je kan fixen. Als men daar achter komt zal ze zeker haar baan verliezen maar ik ben nog steeds benieuwd naar je reden dat hij onterecht was.
Leg ons eens even uit waarom die boete onterecht was, zoals je merkt zijn we daar heel nieuwsgierig naar.

En het telefoonnummer van je vriendin die parkeerwachter is willen we ook wel hebben.
Oogappeltje, vertel nou eens WAAROM die boete onterecht is. Praat zo lastig op deze manier.
Een onterechte boete is vaak een terechte boete, het is meer het onrecht wat je is aangedaan, betalen pannekoek betalen
Nou ze heeft daar de leiding dus dat baan verliezen zal wel meegevallen. Iederen die daar werkt 'fixt' zulke dingen wel eens. Zelfs de nieuwkomers mogen dat.

Overigens rara moet jij echt leren lezen joh
Ik stelde gewoon een vraag, net als veel anderen hier. Maar antwoord geven is blijkbaar nogal moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven