Geld & Recht alle pijlers

parkeerboete

26-01-2013 11:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren naar mijn idee onterecht een parkeerboete gekregen en schrijf nu dus een bezwaar maar het begint een beetje op een smeekbrief te lijken zo.

Ik leg uit wat er is gebeurd en waarom ik die boete heb gekregen, dat ik vervolgens de agenten in de verte zag staan en daar verhaal ben gaan halen en dat ze me hebben gezegd dat ik bezwaar moest schrijven en dat zij een opmerking bij de boete in de computer zouden zetten als 'bewijs' dat het zo gelopen is.

Wil iemand mijn brief misschien nakijken of heeft er iemand tips?
To bedankt voo rhet compliment. Ik steek er ook een beetje tijd en energie in wanneer ik denk dat je nog bezig bent om de brief te schrijven. Ben beroepsmatig nogal veel met bezwaarschriften schrijven bezig, dus als je het een beetje zinnig kan overbrengen, is mijn ervaring dat je vaak gelijk krijgt.

Vond het alleen jammer te merken dat de brief al was verstuurd en het alleen een kijk of ik het goed heb gedaan topic was Over zes weken uitslag! Kom je het ons meedelen?
quote:Moosey schreef op 26 januari 2013 @ 13:28:

Hoe kun je nou onterecht een parkeerboete krijgen? Als je op een parkeerplaats staat binnen de uren waarop betaald moet worden en je hebt niet betaald, krijg je een boete. Is volgens mij geen uitzondering op te verzinnen.

Bij de Rijdende rechter is een keer een zaak geweest.

Parkeerterrein had 2 inritten en maar bij een een bord met

"Betaald parkeren" gemeente Katwijk moest de ¤50,- terug betalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Heb niet alles gelezen, maar ontereche parkeerboetes bestaan wel...

Ik heb een éigen' parkeerplek: invalideplek op nummerbord. Stond mijn auto daar geparkeerd, staat er een parkeerknuppel een boete uit te schrijven..

Ik zag dat,ben naar buiten gestrompeld om te vragen hoe of wat. Antwoord: er ligt geen invalidekaart..

Ik: nee.. Kijknaar het numerbord..

Knuppel: oh, sorry.

..

Was er net op tijd bij. Als ik 2 minuten later was geweest, had ik bezwaar moeten aantekenen..

Te erg toch?
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 13:47:

Overigens werkt mijn beste vriendin als parkeerwachter hier en zij heeft wel vaker dingen kunnen fixen voor me.. Ik zou dit niet in je brief zetten..... dan moet je zeker betalen en je vriendin staat op straat
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 14:01:

Nee hoor, dit is de eerste boete die ik ooit heb gehad. Bedoelde eigenlijk meer dat ze wel eens eerder dingen heeft gefixt in onze vriendengroep.

De bekeuring was onterecht omdat ik heel ver moest lopen naar de automaat voor een bonnetje omdat dat plein heel groot is en ik aan de andere kant stond. Tegen de tijd dat ik terug was binnen die paar minuten had ik een boete.Oke dat is onterecht, kopie van het bonnetje erbij sturen en uitleg
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 13:54:

Nou ze heeft daar de leiding dus dat baan verliezen zal wel meegevallen. Iederen die daar werkt 'fixt' zulke dingen wel eens. Zelfs de nieuwkomers mogen dat.

Overigens rara moet jij echt leren lezen johdus je vriendin is corrupt en heeft al meerdere malen een terechte boete van je laten verdwijnen...en jij wil hulp?
quote:truthster schreef op 27 januari 2013 @ 11:13:

[...]

dus je vriendin is corrupt en heeft al meerdere malen een terechte boete van je laten verdwijnen...en jij wil hulp?Moeilijk he, goed lezen.
quote:Whympysinger schreef op 27 januari 2013 @ 15:24:

[...]

Moeilijk he, goed lezen.Stond die niet in de grootste forum ergernissen top 10? Vooral niks lezen en huppekee een totaal irrelevante reactie neerzetten. Want pfff, een heeeel topic lezen!? Da's teveel gevraagd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven