Geld & Recht alle pijlers

parkeerboete

26-01-2013 11:58 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren naar mijn idee onterecht een parkeerboete gekregen en schrijf nu dus een bezwaar maar het begint een beetje op een smeekbrief te lijken zo.

Ik leg uit wat er is gebeurd en waarom ik die boete heb gekregen, dat ik vervolgens de agenten in de verte zag staan en daar verhaal ben gaan halen en dat ze me hebben gezegd dat ik bezwaar moest schrijven en dat zij een opmerking bij de boete in de computer zouden zetten als 'bewijs' dat het zo gelopen is.

Wil iemand mijn brief misschien nakijken of heeft er iemand tips?
Precies, wat louba zegt.
Ja dat heb ik ook precies zo gedaan. Heb kopie van bonnetje en kopie van boete meegestuurd. Zou voldoende moeten zijn. Die mensen krijgen gewoon extra betaald per bekeuring dus vandaar dat ze dat graag lekker vaak doen.
Huh??????

Ze krijgen niet betaald per bekeuring ze hebben een bonnen quota maar ze schrijven echt niet onterecht een bon uit.

Je had gewoon een melding/foto moeten maken van de kapotte automaten.Dat zei de parkeerwacht ook tegen me indien ik ze niet meer had aangetroffen.

Ik heb dat laatst ook een keer gehad:2 automaten kapot en toen ik terug kwam bij auto ging er net bon onder mijn ramen.Ik heb ze toen de tijd op mijn parkeerbon laten zien en gevraagd of ze even mee wilde lopen naar de 2! Kapotte automaten.Dat deden ze en de bon werd verscheurd.Volgens mij zijn ze best coulant hoor als je de waarheid spreekt maar dat moet je wel even bewijzen want iedereen roept altijd dat de automaten kapot zijn......
Ok, je hebt dus al bezwaar gemaakt. Waarom vraag je dan om tips om bezwaar te maken??
Dat vroeg ik me ook al af sophiaaaaaa.
Oh ja, jammer, beetje mosterd, dat je je bezwaarschrift al hebt verstuurd?
Vage shit wel dit.
Cherke, ik heb nooit gezegd dat een automaat kapot was hoor..?

@ Sohia en de rest

ik opende post zo een 3,5 uur geleden. Toen had ik die dus nog niet. Ga echt niet een halve dag besteden aan zoiets.
Klokkijken is niet je sterkste eigenschap hè..... tussen 12 uur en half 3 zitten 2,5 uur.
Misschien is het daarom mis gegaan met die boete ;)
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 14:01:

Nee hoor, dit is de eerste boete die ik ooit heb gehad. Bedoelde eigenlijk meer dat ze wel eens eerder dingen heeft gefixt in onze vriendengroep.

De bekeuring was onterecht omdat ik heel ver moest lopen naar de automaat voor een bonnetje omdat dat plein heel groot is en ik aan de andere kant stond. Tegen de tijd dat ik terug was binnen die paar minuten had ik een boete.

Maar dan is het toch simpel?

Als ik het goed begrijp parkeerde je je auto.

Stapte je uit en liep je naar de betaalautomaat

Kocht een ticket

En op je weg terug naar de auto zag je dat agenten een boete uitschreven.

Als dat zo is maak je een scan van je parkeerbonnetje en boete. Zeg je dat het allemaal heel vervelend is, maar dat je niets fout hebt gedaan. Dat je dit op geen enkele manier had kunnen voorkomen, en dat je de mogelijkheid moet hebben om een ticket te kopen..

Helemaal geen coulance of wat dan ook, de agenten waren gewoon iets te entousiast..
Nettel; stop maar met meedenken.....bezwaarschrift schijnt al geschreven en op de bus te zijn....
Hebben ze vaker last van dat ze iets te enthousiast zijn
't Is mogelijk, ik heb het een keertje gezien in Den Haag, iemand zette de auto neer, ging kaartje halen, en de parkeerwachters kwamen er al aan. Zijn vrouw zat nog aan de passagierskant, en zei dat haar man een kaartje aan halen was. Paar honderd meter verder op. Daar hadden de heren niets mee te maken.
Nettel ja dat klopt en dat heb ik dus ook gedaan nu. Bedankt voor het meedenken!

Rara, sommige mensen zijn wat rapper dan jij
quote:redband schreef op 26 januari 2013 @ 14:46:

't Is mogelijk, ik heb het een keertje gezien in Den Haag, iemand zette de auto neer, ging kaartje halen, en de parkeerwachters kwamen er al aan. Zijn vrouw zat nog aan de passagierskant, en zei dat haar man een kaartje aan halen was. Paar honderd meter verder op. Daar hadden de heren niets mee te maken.Bah, wat onredelijk zeg!
Ja echt, heel onredelijk, en het was nog hartstikke druk ook op dat moment, maar ja het waren toeristen, van buiten af, dan durven ze wel.
Best onredelijk ja maar ik denk dat ze vaak genoeg mee maken dat mensen geparkeerd staan en dat de een even snel een winkel naar binnen rent en de ander in de auto blijft wachten, dus trappen ze er miss niet in.
quote:Rara70 schreef op 26 januari 2013 @ 14:43:

Nettel; stop maar met meedenken.....bezwaarschrift schijnt al geschreven en op de bus te zijn....Maar vanwaar het meedenken? Ze had het toch over een smeekbede? Dat hoeft toch helemaal niet?
Tja, ik schijn niet te kunnen lezen, dus ik weet het ook niet
Om 12 uur vroeg ze nog of mensen mee wilden denken en had ze het erover de brief hier te posten. Heeft ze niet gedaan en ik heb ook nergens iets gelezen dat ze iets met onze tips heeft gedaan. Dus de brief is nu al op de bus. Mijn bijdrage van 14:15 was dus al flink mosterd.

Zinloos topic al met al.
nou louba, heb gewoon precies gedaan wat jij zei maar is toch fijn om achteraf te weten dat het goed is wat je gedaan hebt? Vond jouw bijdrage een van de zinnigste. Jammer dat je er zo over denkt.
wat ben jij en die vriendin asociaal zeg. Jullie lichten beiden de boel op. Dan had je eerst moeten betalen als je het zag bonnetje mee en je auto parkeren. Ik hoop dat ze gepakt word, en ze kan blijkbaar geen leiding geven als ze dat kon was ze niet zo dom om op te lichten..
Vriend heeft het ook een keer gehad. Moest een eind lopen naar de dichtstbijzijnde parkeerautomaat. Komt hij terug bij de auto hadden ze net een boete uitgeschreven. Zo Lullig. Bezwaar gemaakt en is gehonoreerd. Ze hanteren een bepaalde marge blijkbaar. Als er bijvoorbeeld maar 2 minuten tussen ticket en bekeuring zit, dan is het een plausibel verhaal en krijg je je geld gewoon terug.
quote:oogappeltje schreef op 26 januari 2013 @ 14:30:

Cherke, ik heb nooit gezegd dat een automaat kapot was hoor..?

@ Sohia en de rest

ik opende post zo een 3,5 uur geleden. Toen had ik die dus nog niet. Ga echt niet een halve dag besteden aan zoiets.

Ik ging er vanuit dat de automaat kapot was omdat je aangaf enorm "ver" te hebben moeten lopen in combinatie met deze regel:

Als op een parkeergelegenheid "betaald parkeren" geldt dan moet dat op voldoende wijze kenbaar zijn gemaakt. U kunt derhalve weten dat het "betaald parkeren" is. Het argument dat u nergens een betaalautomaat kunt ontdekken om een kaartje te trekken, rechtvaardigt niet de conclusie dat het alsdan "vrij parkeren" betreft. Als u meent dat het onvoldoende staat aangegeven dan zult u dat moeten kunnen aantonen.

Het is dan uw taak als parkeerder om te voldoen aan uw verplichting om parkeerbelasting te betalen. Het argument dat een parkeerautomaat kapot is, ontslaat u niet van de verplichting tot betalen. U moet in redelijkheid enige moeite doen om uw parkeerbelasting te kunnen afdragen.

Anderzijds mag van de ontvanger van de parkeerbelasting worden verwacht dat hij u in redelijkheid in staat stelt om de verschuldigde parkeerbelasting af te dragen, door het plaatsen van voldoende automaten. Anders is er sprake van crediteurenverzuim. Een afstand van 150 meter en 250 meter werd door verschillende rechters nog als redelijk beschouwd.

Als in een straat waar voor het parkeren belasting wordt geheven in het geheel geen automaat aanwezig is, of als de afstand tot en de plaats van de dichtsbijzijnde parkeerautomaat niet wordt aangeven, dan heeft u een redelijk argument. Het is aan de belastingrechter om te beoordelen of een afstand van 500 meter nog als redelijk te beschouwen is. Wel moet u aantonen dat de afstand werkelijk 500 meter bedraagt. Als u een dichterbij geplaatste betaalautomaat heeft over het hoofd gezien dan komt dat voor uw rekening en risico.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven