parkeerboete
donderdag 9 januari 2014 om 13:09
Heb net een parkeerboete gekregen. Baal als een stekker!
Het is 90 euro en er komen nog administratiekosten bij.
Ik was een kwartier bloedprikken bij een medisch centrum. Toen heb ik de auto in een parkeerhaven gezet. Later bleek dat het voor vergunninghouders was. Shit, achteraf wist ik het ook wel.
Er waren nog wel betaald parkeerplaatsen voor het gebouw, maar die waren allemaal al bezet, dus veel keuze was er niet.
Nu zit ik te denken om bezwaar aan te tekenen, maar ben bang dat het niet veel zin heeft.
Wat denken jullie?
Het is 90 euro en er komen nog administratiekosten bij.
Ik was een kwartier bloedprikken bij een medisch centrum. Toen heb ik de auto in een parkeerhaven gezet. Later bleek dat het voor vergunninghouders was. Shit, achteraf wist ik het ook wel.
Er waren nog wel betaald parkeerplaatsen voor het gebouw, maar die waren allemaal al bezet, dus veel keuze was er niet.
Nu zit ik te denken om bezwaar aan te tekenen, maar ben bang dat het niet veel zin heeft.
Wat denken jullie?
donderdag 9 januari 2014 om 13:15
Je stond ergens waar je niet mocht staan, dus op zich terechte boete. Pech voor jou, maar als iedereen even 15 minuten daar ging staan betalen de vergunninghouders vet voor hun vergunning en hebben vervolgens alsnog geen plek. Als je je realiseert dat handhaven betaald parkeren ervoor zorgt degenen die betaald hebben tenminste een plek hebben, voelt zo'n boete misschien minder zuur. dat Volgende keer dus toch maar een extra rondje rijden en iets verder van het gebouw parkeren op een plek waar je wel mag staan.
donderdag 9 januari 2014 om 13:56
Het zit er dik in dat je moet betalen want het is voor vergunninghouders, tenzij dat niet stond aangegeven, of heel onduidelijk (dus discutabel) staat aangegeven. Maar anders ben je toch de pineut.
Zou het vreselijk intolerant van je vriend vinden als hij boos zou worden, het is zeker jammer van het geld, maar kan gebeuren.
Zou het vreselijk intolerant van je vriend vinden als hij boos zou worden, het is zeker jammer van het geld, maar kan gebeuren.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
donderdag 9 januari 2014 om 13:59
Als je een goed punt hebt, dat het niet goed stond aangegeven, of niet goed zichtbaar was, vanuit de hoek waar je bent aangereden. Een bord dat niet goed zichtbaar was, of scheef staat bijvoorbeeld.
En zodoende niet kon weten dat het parkeren alleen voor vergunningshouders was.
Dan heb je wel mogelijkheden tot bezwaar.
En zodoende niet kon weten dat het parkeren alleen voor vergunningshouders was.
Dan heb je wel mogelijkheden tot bezwaar.
donderdag 9 januari 2014 om 14:30
donderdag 9 januari 2014 om 14:31
quote:Lisbeth_Salander schreef op 09 januari 2014 @ 14:22:
Ik ben jaaaren geleden beboet voor fout parkeren terwijl ik nog nooit op die plek was geweest. Ik was überhaupt nog nooit in die stad geweest. Zelfs toen haalde mijn bezwaar niets uit.Dat is gek, dat zal dan wel per gemeente verschillen. Wij hadden vorig jaar een parkeerboete uit een stad aan de andere kant van het land. Hebben bezwaar ingediend en het bedrag gewoon terug gekregen.
Ik ben jaaaren geleden beboet voor fout parkeren terwijl ik nog nooit op die plek was geweest. Ik was überhaupt nog nooit in die stad geweest. Zelfs toen haalde mijn bezwaar niets uit.Dat is gek, dat zal dan wel per gemeente verschillen. Wij hadden vorig jaar een parkeerboete uit een stad aan de andere kant van het land. Hebben bezwaar ingediend en het bedrag gewoon terug gekregen.
donderdag 9 januari 2014 om 14:53
o en waarom schamen ? Ik heb ook wel eens een hele stomme en vooral domme boete gehad (bellen in de auto.. ) er was wel een reden voor op zich (levensbedreigende situatie) maar het mág niet..klaar.. ja balen van die 140 euro.. maar niets mee gedaan.. Hád ik maar oortjes mee moeten nemen (die ik dus vergeten was door de stress rondom die situatie...ach.. er waren ergere dingen dat die stomme boete)..
donderdag 9 januari 2014 om 15:12
Sowieso de administratiekosten niet betalen. Deze mag het CJIB namelijk NIET van je vragen. Zij werken in opdracht van justitie en deze administratiekosten zal het CJIB voor zichzelf gaan houden. Iederen betaalt het wel leuk, maar er is een arrest waarin een man gelijk heeft gekregen en geen administratiekosten hoefde te betalen. De boete voor je overtreding is namelijk ¤90 en niet ¤96. Belachelijk dat ze dit wel vragen, maar niet mogen vragen.
donderdag 9 januari 2014 om 15:18
donderdag 9 januari 2014 om 15:20
donderdag 9 januari 2014 om 15:20
quote:Lisbeth_Salander schreef op 09 januari 2014 @ 14:22:
Ik ben jaaaren geleden beboet voor fout parkeren terwijl ik nog nooit op die plek was geweest. Ik was überhaupt nog nooit in die stad geweest. Zelfs toen haalde mijn bezwaar niets uit.Idem. Twee keer zelfs (zat wel paar jaar tussen en inmiddels met andere auto). De eerste moest ik gewoon betalen (toen nog nooit in die plaats geweest). En de tweede heb ik gestuurd, met bewijsstukken die niet helemaal waterdicht waren (bonnetje van tankstation met tijd waarin ik makkelijk weer terug had kunnen zijn), werd er gezegd dat ik geluk had en dat ze het voor deze ene keer kwijtscholden. Wat nou geluk. Door zo'n bimbo van een parkeeragent had ik bijna (weer) een onterecht boete. Voel weer dat ik boos word. Ik moest gaan bewijzen dat ik daar NIET geweest was. Heb van alles geprobeerd. Camera's op mijn werk waren stuk, die van de buren daar stond mijn auto net buiten het bereik van de camera. Alles opgeschreven wat ik geprobeerd heb en dat bonnetje en bankafschrift bijgevoegd. En dat alles voor een plaats waar ik nog niet dood gevonden wil worden.
Ik ben jaaaren geleden beboet voor fout parkeren terwijl ik nog nooit op die plek was geweest. Ik was überhaupt nog nooit in die stad geweest. Zelfs toen haalde mijn bezwaar niets uit.Idem. Twee keer zelfs (zat wel paar jaar tussen en inmiddels met andere auto). De eerste moest ik gewoon betalen (toen nog nooit in die plaats geweest). En de tweede heb ik gestuurd, met bewijsstukken die niet helemaal waterdicht waren (bonnetje van tankstation met tijd waarin ik makkelijk weer terug had kunnen zijn), werd er gezegd dat ik geluk had en dat ze het voor deze ene keer kwijtscholden. Wat nou geluk. Door zo'n bimbo van een parkeeragent had ik bijna (weer) een onterecht boete. Voel weer dat ik boos word. Ik moest gaan bewijzen dat ik daar NIET geweest was. Heb van alles geprobeerd. Camera's op mijn werk waren stuk, die van de buren daar stond mijn auto net buiten het bereik van de camera. Alles opgeschreven wat ik geprobeerd heb en dat bonnetje en bankafschrift bijgevoegd. En dat alles voor een plaats waar ik nog niet dood gevonden wil worden.
donderdag 9 januari 2014 om 15:30
quote:poldervrouw schreef op 09 januari 2014 @ 15:18:
[...]
volgens mij moet je eerst betalen en dan in bezwaar.. Wet Mulder toch ?
Vind ik altijd een beetje onduidelijk, ze zeggen dat je voor -datum- moet betalen, maar na je ontvangstbericht over je bezwaarschrift staat erin dat je niet hoeft te betalen tot je de officier van justitie zijn uitspraak heeft gedaan. Dan krijg je weer een nieuwe acceptgiro binnen.
Als je wel betaald krijg je je geld terug binnen XX dagen (lees maaaaanden). tenminste, als het bezwaar gegrond is verklaard.
[...]
volgens mij moet je eerst betalen en dan in bezwaar.. Wet Mulder toch ?
Vind ik altijd een beetje onduidelijk, ze zeggen dat je voor -datum- moet betalen, maar na je ontvangstbericht over je bezwaarschrift staat erin dat je niet hoeft te betalen tot je de officier van justitie zijn uitspraak heeft gedaan. Dan krijg je weer een nieuwe acceptgiro binnen.
Als je wel betaald krijg je je geld terug binnen XX dagen (lees maaaaanden). tenminste, als het bezwaar gegrond is verklaard.
Whatever we expect with confidence becomes our own self-fulfilling prophecy.