Geld & Recht alle pijlers

parkeerboete

09-01-2014 13:09 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb net een parkeerboete gekregen. Baal als een stekker!

Het is 90 euro en er komen nog administratiekosten bij.

Ik was een kwartier bloedprikken bij een medisch centrum. Toen heb ik de auto in een parkeerhaven gezet. Later bleek dat het voor vergunninghouders was. Shit, achteraf wist ik het ook wel.

Er waren nog wel betaald parkeerplaatsen voor het gebouw, maar die waren allemaal al bezet, dus veel keuze was er niet.

Nu zit ik te denken om bezwaar aan te tekenen, maar ben bang dat het niet veel zin heeft.

Wat denken jullie?
quote:loppy schreef op 09 januari 2014 @ 15:12:

Sowieso de administratiekosten niet betalen. Deze mag het CJIB namelijk NIET van je vragen. Zij werken in opdracht van justitie en deze administratiekosten zal het CJIB voor zichzelf gaan houden. Iederen betaalt het wel leuk, maar er is een arrest waarin een man gelijk heeft gekregen en geen administratiekosten hoefde te betalen. De boete voor je overtreding is namelijk ¤90 en niet ¤96. Belachelijk dat ze dit wel vragen, maar niet mogen vragen.dan krijg je nog een fikse boete als natrap, door het te weinig overmaken van het bedrag
Whatever we expect with confidence becomes our own self-fulfilling prophecy.
quote:hamel schreef op 09 januari 2014 @ 15:32:

[...]

dan krijg je nog een fikse boete als natrap, door het te weinig overmaken van het bedrag Precies, helemaal mee eens. ! Het is nog geen wetgeving en nog onder een (hogere) rechter. Tot die tijd moet je gewoon de kosten betalen en als je het er niet mee eens bent, zelf in bezwaar gaan tegen de administratiekosten. Slecht advies hoor loppy!
Volgens mij verschilt het dus ook per gemeente of je eerst moet betalen of eerst in bezwaar kunt.

Bij de gemeente waar het ons overkwam stond namelijk nadrukkelijk op de website en op de bekeuring zelf dat het indienen van bezwaar tegen de bekeuring geen geldige reden was voor later betalen. Je moest echt eerst betalen, dan bezwaar indienen en toen ons bezwaar (zonder enig bewijs of wat dan ook) werd goedgekeurd kregen wij binnen 2 weken ons geld weer terug.
Ik heb dat dit jaar ook gehad, kreeg een aanslag op een boete die ik niet betaald had.. Er waren grove fouten gemaakt en uiteindelijk door mijn bezwaar het geld terug betaald gekregen, maar had wel eerst de boete betaald en daarna aangetoond dat zij in gebreke waren en niet ik dmv bezwaar en toen is alles netjes teruggestort..
Schamen tegenover je vriend? Wow..

Mijn toenmalige vriendin presteerde het om 5 dagen achter elkaar een bekeuring te krijgen voor het rijden zonder gordel. Iedere keer op dezelfde plek, door dezelfde agent. Zelden zo gelachen.
quote:julius schreef op 09 januari 2014 @ 16:37:

Mijn toenmalige vriendin presteerde het om 5 dagen achter elkaar een bekeuring te krijgen voor het rijden zonder gordel. Iedere keer op dezelfde plek, door dezelfde agent. Zelden zo gelachen.Zolang ze ze zelf zonder mopperen "van dr zakgeld" betaalt zou ik er ook niet moeilijk over doen. Maar op het moment dat de kosten van ons boodschappengeld af gaan, dan zou ik niet meer zo hard lachen om 5x (!) een dikke bekeuring.
quote:loppy schreef op 09 januari 2014 @ 15:12:

Sowieso de administratiekosten niet betalen. Deze mag het CJIB namelijk NIET van je vragen. Zij werken in opdracht van justitie en deze administratiekosten zal het CJIB voor zichzelf gaan houden. Iederen betaalt het wel leuk, maar er is een arrest waarin een man gelijk heeft gekregen en geen administratiekosten hoefde te betalen. De boete voor je overtreding is namelijk ¤90 en niet ¤96. Belachelijk dat ze dit wel vragen, maar niet mogen vragen.Het is niet mogelijk om de administratiekosten niet te betalen en alleen de boete. Je betaalt eerst de administratiekosten en daarna de boete. Als je slim denkt te zijn en ¤ 90,- betaalt, betaal je niet ¤ 90,- boete, maar ¤ 6,- administratiekosten en ¤ 84,- boete. De boete heb je dan onvolledig betaald, en dat kan nog steeds grote problemen geven: forse verhoging van de boete.

Een officier, Koos Spee, heeft dat ooit op Wegmisbruikers verteld.

Zie ook

http://nos.nl/artikel/384 ... stratiekosten-boetes.html
World of Warcraft: Legion
quote:MarianneDavids schreef op 09 januari 2014 @ 13:12:

Je kunt hooguit aanvoeren dat je zo vreselijk zenuwachtig was voor een bloedonderzoek dat je niet hebt opgelet.Als je zó vreselijk zenuwachtig zou zijn dat je niet meer kunt nadenken over waar je wel of niet mag parkeren moet je niet eens in een auto stappen om zelf te gaan rijden.
quote:julius schreef op 09 januari 2014 @ 16:37:

Mijn toenmalige vriendin presteerde het om 5 dagen achter elkaar een bekeuring te krijgen voor het rijden zonder gordel. Iedere keer op dezelfde plek, door dezelfde agent. Zelden zo gelachen.

Hilarisch

Wat een sukkel.
Ja en?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven