Geld & Recht alle pijlers

pechhulp anwb of verzekering?

03-11-2010 21:26 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
De garantie op mijn auto is verlopen dus heb geen mobiliteits service meer. Wil wel graag zoiets weer hebben dus dacht aan de anwb. Kost me 70 EUR per jaar, want wil ook hulp in woonplaats.

Routemobiel is ong net zo duur.

Nu las ik ook weer iets over sos pechhulp, dit kost maar 29.90 per jaar?

Dit is wel een heel groot verschil, iemand ervaring met deze pechhulp?

Of met een ander dan anwb of routemobiel?
In de bovenstaande reacties zijn helaas geen gebruikerservaringen SOS-hulp te lezen. Ik heb SOS-hulp ad ¤ 29,90 incl assurantiebelasting per jaar. De dekkingsvariant bij SOS-hulp is uitgebreid: Woonplaats + Nederland + Europa. Vervangend vervoer is inclusief. De verzekering is niet persoonsgebonden. Je wordt ook niet direct naar een garage gebracht zoals hierboven gesuggereerd.

Bij de ANWB kost dit pakket ¤ 126 per jaar. De ANWB-pechhulp is wel persoonsgebonden. Als mijn zoon/dochter in de auto rijdt en niet wegenwachtverzekerd is, moet er worden betaald. Het meest niet-gelezen blad De Kampioen krijg je wel gratis. De gratis routekaarten zijn met TomTom overbodig geworden.

Nu de nadelen van SOS-hulp: als de auto ouder is dan 12 jaar, kost de verzekering ¤ 20 extra, dus ¤ 49,90. Bovendien kan je ook nog eens ¤ 20 meer betalen als de SOS-pechhulp niet in combinatie met de autoverzekering is afgesloten. En dan die bepaling: uitsluitend voor HBO-érs, academici middel- en hoger personeel (.....) Voor auto's tot 12 jaar oud kan de SOS-hulp een goed alternatief zijn in vergelijking met de dure ANWB.

Desalniettemin: in het verleden altijd goede ervaringen gehad met de wegenwacht. Diverse keren nodig gehad. De SOS-hulp heb ik (gelukkig) nog niet nodig gehad. Midden in de nacht met pech langs de snelweg......
De ANWB stop binnenkort met de Kampioen. Ook krijg je op vertoon van je ANWB pas allerlei kortingen zoals Elninjoo al aangaf. En ook al hebben we een navigatiesysteem in de auto, we halen altijd de gratis routekaarten als we met de auto op vakantie gaan. Ook haal ik ze altijd voor familie die geen Tom Tom heeft.

Ik heb alleen goed ervaringen met de ANWB. Ik betaal EUR 70 per jaar (geen EUR 126) en alle keren is mijn auto (>12jaar) ter plekke gerepareerd zonder dat ik vervangend vervoer nodig had. Bovendien kan je natuurlijk je auto altijd nog naar je garage laten slepen als je daar een gratis vervangende auto krijgt.

Zeer vriendelijke mensen met verstand van zaken. Maar ja, dat is alleen mijn ervaring. Ik kan verder niets zeggen over de andere hulpdiensten.
Oja nog iets. Assurantiebelasting impliceert dat je een verzekering hebt afgesloten en geen abonnement.

Assurantiebelasting is 7,5% over de premie en het nieuwe kabinet wil dit verhogen naar 9,5%.
quote:Bianca2612 schreef op 04 november 2010 @ 13:25:

De ANWB stop binnenkort met de Kampioen. Ook krijg je op vertoon van je ANWB pas allerlei kortingen zoals Elninjoo al aangaf. En ook al hebben we een navigatiesysteem in de auto, we halen altijd de gratis routekaarten als we met de auto op vakantie gaan. Ook haal ik ze altijd voor familie die geen Tom Tom heeft.

Ik heb alleen goed ervaringen met de ANWB. Ik betaal EUR 70 per jaar (geen EUR 126) en alle keren is mijn auto (>12jaar) ter plekke gerepareerd zonder dat ik vervangend vervoer nodig had. Bovendien kan je natuurlijk je auto altijd nog naar je garage laten slepen als je daar een gratis vervangende auto krijgt.

Zeer vriendelijke mensen met verstand van zaken. Maar ja, dat is alleen mijn ervaring. Ik kan verder niets zeggen over de andere hulpdiensten.

De ANWB stopt met de autokampioen, niet met de

Kampioen

Lees hier
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:ramiaatje schreef op 04 november 2010 @ 09:26:

[...]

Routemobiel of ANWB maakt qua prijs niet uit.wel qua service
quote:Nickyvdw schreef op 05 november 2010 @ 09:27:

@Bianca2612 en anderen

Ik ben zelf werkzaam bij Route Mobiel en kan jullie allicht iets meer vertelllen. De markt voor pechhulp is één van de weinige markten die (nog) niet transparant is. Er bestaan weinig of geen goede vergelijkings-initiatieven.

De Autotelegraaf heeft recent een vergelijker geplaatst waar een aantal grotere aanbieders worden vergeleken. Wij ondersteunen dit soort initiatieven. Over de kwaliteit van Route Mobiel wordt regelmatig tendentieus geschreven; Dat betreuren we. Zeker gezien de dagelijkse inzet van al onze pechhulpverleners. Route Mobiel laat Tevreden B.V. al haar klanten vragen naar hun gebruikerservaring en publiceert deze. De resultaten kun je vinden op www.routemobiel.tevreden.nlen daar heb je jezelf speciaal voor aangemeld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven