Geld & Recht alle pijlers

Persoonlijke lening nemen om Kosten Koper te financieren?

10-10-2018 12:56 80 berichten
Hallo allemaal,

Op dit moment zijn wij druk bezig met sparen voor ons droomhuis. Aangezien je natuurlijk nog maar 100% kan lenen ziet het er naar uit dat we nog heeeeeel lang moeten doorsparen om de kosten koper te kinnen betalen en het huis kunnen inrichten.

Helaas hebben we geen goed verdiende ouders, kennissen etc. waar we wat van zouden kunnen lenen.

Nu ben ik op zoek gegaan op Google om te kijken of het mogelijk is om naast een hypotheek een persoonlijke lening af te sluiten en hiermee de kosten koper te financieren. Heeft iemand hier ervaring mee? Of denken jullie dat dit niet mogelijk is?
Moosey schreef:
11-10-2018 11:21
Maar dan moet dat huis wel op die 310 getaxeerd worden, anders krijg je het nog niet..
Dat klopt. Is inderdaad wel een belangrijk punt. Maar als het getaxeerd wordt op 310 dan is het een hele goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
MadameJean schreef:
11-10-2018 13:19
Ik snap dat ook nooit zo. Ik zie de badkamer in het huis dat ik heb gekocht overigens gewoon als mijn badkamer en zou die alleen vervangen als ik daar het geld voor had liggen of als hij kapot, godsgruwelijk lelijk, koud en onhandig zou zijn.
Dat inderdaad, tenzij het duidelijk aan vervanging toe is zie ik de keuken en badkamer ook gewoon als onderdeel van het huis. En dat is dan dus mijn keuken en mijn badkamer nadat ik het gekocht heb.
Alle reacties Link kopieren
Wat je wil is boven je stand, een koophuis met een nieuw interieur. Dus of je gaat sparen tot je het geld bij elkaar hebt, of je stelt je eisen bij, of je gaat een hypotheek en pl aan en hebt enorme hoge lasten..

En dan maar hopen dat je geen tegenvallers krijgt.

Meer smaken zijn er niet.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik vragen waarom je überhaupt wil kopen? Jullie hebben blijkbaar niet de middelen om te kopen op korte termijn, dus waarom jezelf op kosten jagen als het niet nodig is? Ik denk dat je voordeliger uit bent door (particulier) te gaan huren en in de tussentijd langzaam door sparen. Wellicht heb je dan meer rust om een koophuis te zoeken (want zo vlot gaat dat ook allemaal niet tegenwoordig) en heb je geen persoonlijke lening nodig.

Topic ligt al een tijdje stil zie ik, maar ach. Niet geschoten..
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
11-10-2018 13:31
Dat klopt. Is inderdaad wel een belangrijk punt. Maar als het getaxeerd wordt op 310 dan is het een hele goede oplossing.
Ik zou er ook niet zomaar vanuit gaan dat iedere hypotheekverstrekker dit doet. Het is niet altijd zo dat de hypotheek die je krijgt gelijk staat aan de taxatiewaarde. Dat hangt volgens mij af van wat de hypotheker als marktwaarde ziet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven