Geld & Recht alle pijlers

pffff!

31-07-2012 19:18 31 berichten
Even klagen hoor!! Moet flink wat geld aan de belastingdienst betalen, wat ik natuurlijk niet in 1x kan. Als je uitstel/een betalingsregeling moet je een formulier invullen van tig kantjes, met de meest achterlijke vragen, waarvoor je je hele administratie door moet spitten... Lang leve de belastingdienst
Alle reacties Link kopieren
quote:poedelin schreef op 31 juli 2012 @ 20:14:

Ze weten je wel te vinden als je flink moet terug betalen maar als je geld krijgt, dan sturen ze je geen uitnodiging. Sterkte! Belastingdienst: beter kunnen ze het niet maken maar ook NIET gemakkelijker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jawel hoor. Ik kreeg in 2010 een brief of ik aangifte wilde doen van 2009, ik kreeg nog 900 nog iets terug van ze.

vond ik erg netjes aangezien ik nog nooit eerder aangifte had gedaan ( ben vanaf 2009 echt gaan werken, daarvoor studeerde ik, geen idee waarom ik niet eerder aangifte deed)
.
Aangezien de TO een regeling wil treffen neem ik aan dat ze gewoon moet betalen en dat het geen foutje is. Ik moet ook elk jaar bijbetalen. Maar dat staat dan allang opzij
quote:italie_meisje schreef op 31 juli 2012 @ 22:22:

[...]

jawel hoor. Ik kreeg in 2010 een brief of ik aangifte wilde doen van 2009, ik kreeg nog 900 nog iets terug van ze.

vond ik erg netjes aangezien ik nog nooit eerder aangifte had gedaan ( ben vanaf 2009 echt gaan werken, daarvoor studeerde ik, geen idee waarom ik niet eerder aangifte deed)Al de middelingregeling uitgeprobeerd? Niet alleen voor ondernemers met wisselende inkomsten maar ook voor afgestudeerde studenten.

Voorbeeld: inkomen 2008 - ¤ 0 / 2009 - ¤ 20.000 (halverwege het jaar begonnen met werken) / 2010 - ¤ 40.000 Bingo: via de middelingsregeling is in dit voorbeeld ¤ 929 belastingteruggave mogelijk.

Eventuele belastingteruggave via de middelingsregeling is eenvoudig uit te rekenen door de inkomens van 3 aaneengesloten jaren in een rekenmodule in te vullen bijvoorbeeld: http://www.berekenhet.nl/ ... ddeling-inkomen-box1.html

NB: als de link niet werkt kan er gegoogeld worden op: middeling inkomen berekenhet
Droogbloem;

Ik heb er begrip voor dat je het maar lastig vindt om zo'n uitgebreid formulier in te vullen.

Maar waarom niet even zelf naar het Belastingkantoor toegaan? Mijn ervaring is dat het dan in no-time is geregeld. En je hoeft alleen maar je handtekening te plaatsen. Je krijgt een kopie van de regeling mee.
Thanks voor de tip fisbel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven