Post bezorgen in België
zaterdag 23 december 2017 om 13:10
Ik wil graag voor 5-1 een brief laten bezorgen in België vanuit NL maar lees online dat in België de weekenden en feestdagen niet meetellen in de bezorging en sortering. Als ik de brief 27-12 op de post doe zou deze dan, bij normale gang van zaken, nog voor 5-1 aankomen? Ik heb me suf gezocht via google maar kan het antwoord zelf niet vinden...
anoniem_65740 wijzigde dit bericht op 23-12-2017 13:20
1.46% gewijzigd
zaterdag 23 december 2017 om 13:16
Hier tellen volgens mij de weekenden en feestdagen ook niet mee bij bezorging. Nou ja de zaterdag wel, de maandag niet. Verder wordt er nog al geklaagd over de Nederlandse post, maar in België is het een graadje erger, volgens mij is het daar een soort tombola, blij als de post in een redelijke tijd bezorgd wordt.
Waarom zou je hem pas de 27ste op de post doen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 23 december 2017 om 14:03
Stuurde vorige week een kerstkaart naar mijn zus in België ruim een week onderweg geweest, merstkaarten in Nederland duurde ook 4 dagen.Kippenmama schreef: ↑23-12-2017 13:56Volgens mij kan het wel hoor. Normaal gesproken is het zelfs maar 2 werkdagen onderweg. Heb familie in België en die stuur ik geregeld een kaartje.
zaterdag 23 december 2017 om 14:23
nlies schreef: ↑23-12-2017 13:16Hier tellen volgens mij de weekenden en feestdagen ook niet mee bij bezorging. Nou ja de zaterdag wel, de maandag niet. Verder wordt er nog al geklaagd over de Nederlandse post, maar in België is het een graadje erger, volgens mij is het daar een soort tombola, blij als de post in een redelijke tijd bezorgd wordt.
Het is eigenlijk wel zo.
TO, waarom pak je niet de auto en kom een dagje naar België en en passant zelf de brief in de brievenbus van de geadresseerde doen?
Dan ben je tenminste zeker dat ie op tijd komt
zaterdag 23 december 2017 om 14:44
https://www.businesspost.nu/
alleen in nederland. volgende dag bij de ander in de brievenbus. Is wel (wat) duurder.
Je zou eens kunnen kijken of ze ook zoiets hebben maar dan voor Belgie. In mijn ogen verschil tussen gewone en zakelijke post.
Je zou hem eventueel ook kunnen mailen/scannen, wat dat betreft hangt dat van je eigen creativiteit af.
alleen in nederland. volgende dag bij de ander in de brievenbus. Is wel (wat) duurder.
Je zou eens kunnen kijken of ze ook zoiets hebben maar dan voor Belgie. In mijn ogen verschil tussen gewone en zakelijke post.
Je zou hem eventueel ook kunnen mailen/scannen, wat dat betreft hangt dat van je eigen creativiteit af.
zondag 24 december 2017 om 19:20
Hier in Belgie is het maar 1 dag kerst. De 26e wordt er gewoon weer gewerkt, ook door de post. Misschien dat dat je een beetje geruststeld.