Prijsverschil Easyjet vliegtickets
zondag 2 augustus 2009 om 12:34
Hoe zit dat nou?
Ik ga over 2 weken naar Edinburgh. Heel makkelijk, want Easyjet vliegt vanuit A'dam met een rechtstreekse vlucht daar naar toe.
Een paar dagen geleden kostte een ticket nog zo'n ¤ 50,-.
Inmiddels kost die vlucht op dezelfde dag zo'n ¤70,-, terwijl dat 2 dagen geleden ¤ 90,- was.
Hoe werkt dat nou? Het lijkt wel een soort veiling.
Hoe kan die prijs fluctueren? (om er maar een financiële term
in te gooien )
Ik snap best dat het duurder wordt naarmate de tijd vordert, maar nu gaan de prijzen gewoon
(op) en (neer) en is er geen pijl op te trekken.
Wie oh wie weet hoe het werkt?
Ik ga over 2 weken naar Edinburgh. Heel makkelijk, want Easyjet vliegt vanuit A'dam met een rechtstreekse vlucht daar naar toe.
Een paar dagen geleden kostte een ticket nog zo'n ¤ 50,-.
Inmiddels kost die vlucht op dezelfde dag zo'n ¤70,-, terwijl dat 2 dagen geleden ¤ 90,- was.
Hoe werkt dat nou? Het lijkt wel een soort veiling.
Hoe kan die prijs fluctueren? (om er maar een financiële term
in te gooien )
Ik snap best dat het duurder wordt naarmate de tijd vordert, maar nu gaan de prijzen gewoon
(op) en (neer) en is er geen pijl op te trekken.
Wie oh wie weet hoe het werkt?
zondag 2 augustus 2009 om 12:38
heb geen idee hoe dat zit met easyjet, maar bij veel maatschappijen hebben ze voor een bepaalde prijsklasse een bepaald aantal stoelen beschikbaar, zijn die op dan gaan de minimum prijzen omhoog.
Kan zijn dat er een aantal reserveringen zijn geannuleerd, en dat daardoor de minimum prijzen zijn verlaagd.
Kan zijn dat er een aantal reserveringen zijn geannuleerd, en dat daardoor de minimum prijzen zijn verlaagd.
zondag 2 augustus 2009 om 14:21
zondag 2 augustus 2009 om 14:21
Misschien is het zo dat ze de prijzen weer omlaag doen als ze zien dat de verkoop niet zo hard gaat als ze hoopten?
Bij EasyJet is er trouwens maar 1 klasse, voor elke stoel gelden dezelfde wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Alleen een verschillend prijskaartje.
Bij andere maatschappijen hangen daar dan ook andere voorwaarden aan.
Bij EasyJet is er trouwens maar 1 klasse, voor elke stoel gelden dezelfde wijzigings- en annuleringsvoorwaarden. Alleen een verschillend prijskaartje.
Bij andere maatschappijen hangen daar dan ook andere voorwaarden aan.
zondag 2 augustus 2009 om 14:23
zondag 2 augustus 2009 om 15:02
Hmmm... verschillende theorieën daarover dus. Ik heb al vaker met Easyjet gevlogen en vind het prima
Wil iedereen even stoppen met vliegtickets naar Edinburgh kopen? Dan kan ik de mijne kopen namelijk
En nee Spijker, ik ga niet meer kijken naar de prijzen als ik mijn ticket eenmaal geboekt heb
Ik wacht nog even op een bevestiging van vriendin (ik ga haar bezoeken) en dan boek ik!
Wil iedereen even stoppen met vliegtickets naar Edinburgh kopen? Dan kan ik de mijne kopen namelijk
En nee Spijker, ik ga niet meer kijken naar de prijzen als ik mijn ticket eenmaal geboekt heb
Ik wacht nog even op een bevestiging van vriendin (ik ga haar bezoeken) en dan boek ik!
zondag 2 augustus 2009 om 20:51
In principe wel een goede tip van Dusseldorf, maar dat lijkt me pas van toepassing als het om verdere reizen gaat en je dus honderden euro's kunt bespraren. En inderdaad gaat dan ook het ongemak meetellen; je moet wel flink kunnen besparen om alle moeite ervoor over te hebben om naar Dusseldorf te gaan.

maandag 3 augustus 2009 om 00:40
Ik vlieg wel met KLM (lijnvlucht) naar Birmingham en dat kan per dag wel 100 euro schelen. De prijzen varieren volgens mij wel tussen de 300 en 600 euro. Ben altijd weer blij dat ik het niet zelf hoef te betalen, maar ik vind het prijsverschil soms wel erg groot. En om dat nou allemaal op "vraag en aanbod" te schuiven... Soms wou ik wel dat ik bij de KLM op de boekhouding werkte, kon ik dat lekker 'es ff uitsoeke!
maandag 3 augustus 2009 om 00:49