Geld & Recht alle pijlers

Probleem met lening

28-09-2011 22:42 247 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond mensen,

Heb momenteel een groot probleem. Heb een moeilijk jaar achter de rug met veel ups en downs. Een vriend heeft me toendrtijd uit de problemen geholpen door geld te lenen, dat mijn neef zou terugbetalen (was toen net 18). De leneningen die verstrekt zijn geworden waren voor opleiding en voor huur te betalen. Hij heeft het altijd vrijwillig gedaan en heb hem nooit tot iets gedongen. Ook wist hij dat het onzeker zou zijn of mijn neef het zel terug KON betalen, maar hij bleef lenen.

Uiteindelijk was het zover dat zijn ouders erachter zijn gekomen. Hij is zelf maar woont nog thuis. Zijn ouders hebben een gesprek aangevraagd en daarbij werd een contract opgesteld waar IK degene zou zijn die het terug zou betalen. Ik werd onder druk gezet van tekenen en er werd ook medegedeeld dat ik het huis niet uit mocht gaan voordat ik het getekend had en dat ik het binnen 10 jaar terug zou betalen.

Ik heb dat dus met mijn domme hoofd getekend en voel me van een kant toch voor de gek gehouden.

Snap zijn situatie ook wel maar vind het gewoon niet netjes gegaan allemaal

wil ik dus de schuldsanering aanvragen of zelfs prostitutiewerk gaan doen, ik ben in de war erdoor geraakt. Ook weet ik niet of het allemaal wel zin heeft om het terug te geven. Voel me bezeikt tot zekere hoogte.

Die "vriend" weet dat ik nu niet terug kan betalen, omdat ik te weinig inkomsten heb maar wilt ook niet dat ik de schuldsanering inga omdat dan een deel van zijn geld weg is, maar een andere oplossing weet ik ook niet te bieden verder dan prostutie.

Hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt.
Cursus hand op houden voor beginners:

Optimist tot in de kist!
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 september 2011 @ 23:32:

Cursus hand op houden voor beginners:

[afbeelding]Ja, daaahaaag! Die opleiding kost EUR 40.000.-!
Oh wat erg! Wat veel geld om bij iemand die je kent te lenen, bij een bank vind ik het al veel geld. Dat je zo veel geld gaat lenen bij iemand en dan ook nog loopt te zeuren over zijn ouders begrijp ik niet. Voor die vriend van je ben ik blij dat zijn ouders zijn ingesprongen, anders had je hem vast nog verder kaalgeplukt. Word volwassen en betaal hem terug. Als je daarvoor op je rug moet liggen en het geen probleem vindt, moet je dat vooral doen. Dan krijgt hij het geld wat sneller terug denk ik.

Ook wist hij dat het onzeker zou zijn of mijn neef het zel terug KON betalen, maar hij bleef lenen

En jij bleef je handje maar ophouden. Aan het bedrag te zien heb je niet één keer geweigerd.
Ze is dus voor de cursus hand ophouden met vlag en wimpel geslaagd!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Gelukkig dat zijn ouders zo verstandig waren je een contract te laten tekenen. Jij denkt trouwens werkelijk dat je door in de schuldsanering te gaan deze schuld kwijt kan raken?
wat n vreemd verhaal is dit

TO leent 40.000 euro en haar neef (die haar voogd is maar zelf nog bij zn ouders woont??) moet het voor haar terugbetalen. Jee zeg, en jij was stiekem van plan om t nooit terug te betalen en je voelt je nu genaaid omdat je een contract hebt getekend.

Hoe oud ben jij? Wat voor n opleiding heb je gedaan?Je wil nu op je rug gaan liggen om geld te verdienen, beetje zonde van die hele dure opleiding he?

btw, er zijn mensen met een hogere schuld dan jij en die kunnen het wel in 10 jaar afbetalen.
quote:Olifantjeinhetbos schreef op 28 september 2011 @ 23:25:

"Ook wist hij dat het onzeker zou zijn of mijn neef het zel terug KON betalen, maar hij bleef lenen."

Dit begrijp ik niet.....? Als het voor de geldlener al onzeker was of de neef het terug kon betalen, dan was het voor jou toch ook onzeker, of zie ik dat verkeerd? En als jij wist dat dit onzeker was waarom ben je dan toch verder gaan met lenen?

Fant: het werd haar opgedrongen, snap dat dan En als je dan aangeeft dat je niet weet of het terugbetaald kan worden dan ga je toch gewoon steigeren als het ineens wel moet? Snap dat dan

Iedereen is gewoon heel stom geweest want ZIJ heeft van te voren toch duidelijk aangegeven dat het terugbetalen een probleem zou zijn. Snap dat dan
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik heb zo'n idee dat we TO hier niet meer terugzien...iets met theewater enzo
Ik ben mijn eigen bananenschil
hulde aan die ouders!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Nou, mag ik het even voor TO opnemen dan?

Als een volwassen man mij 40 ruggen geeft gewoon omdat hij dat blijkbaar leuk vindt en zegt er niet om te geven dat het ooit terug betaalt wordt... Dan zou ik ook niet vrolijk worden als ik vervolgens door zijn ouders gegijzeld wordt

Daarnaast is TO nu 18, ik vraag me ernstig af of een meisje van toen 17 überhaupt voor zo'n lening had kunnen tekenen en of dit juridisch in de haak was geweest en wat de rol van neef is in deze.

Je kan er een heel moreel verhaal van maken over TO haar eergevoel en wat niet, maar in principe heeft ze gelijk dat de man en haar neef, twee volwasssen mannen, dit zelf zo slecht geregeld hebben.

Tenzij die man zwakbegaafd is of zo maar dan moeten zijn ouders maar naar de rechter gaan hiermee.

Als ik TS was zou ik evt. aangifte doen van gijzeling en dat je tegen je wil dat contract hebt moeten tekenen. Zorg eerst maar dat je er vanaf komt.

En dan kan je vanuit moraal en eergevoel samen met je neef een plan maken dat jullie de geldschieter toch in ieder geval een deel gaan terugbetalen, op een normale manier. Want op je 18e op je rug gaan liggen omdat je wanhopig bent dan verkloot je helemaal je leven.
quote:bloemetje77 schreef op 29 september 2011 @ 00:05:

Nou, mag ik het even voor TO opnemen dan?

Als een volwassen man mij 40 ruggen geeft gewoon omdat hij dat blijkbaar leuk vindt en zegt er niet om te geven dat het ooit terug betaalt wordt... Dan zou ik ook niet vrolijk worden als ik vervolgens door zijn ouders gegijzeld wordt

Daarnaast is TO nu 18, ik vraag me ernstig af of een meisje van toen 17 überhaupt voor zo'n lening had kunnen tekenen en of dit juridisch in de haak was geweest en wat de rol van neef is in deze.

Je kan er een heel moreel verhaal van maken over TO haar eergevoel en wat niet, maar in principe heeft ze gelijk dat de man en haar neef, twee volwasssen mannen, dit zelf zo slecht geregeld hebben.

Tenzij die man zwakbegaafd is of zo maar dan moeten zijn ouders maar naar de rechter gaan hiermee.

Als ik TS was zou ik evt. aangifte doen van gijzeling en dat je tegen je wil dat contract hebt moeten tekenen. Zorg eerst maar dat je er vanaf komt.

En dan kan je vanuit moraal en eergevoel samen met je neef een plan maken dat jullie de geldschieter toch in ieder geval een deel gaat terugbetalen, op een normale manier. Want op je 18e op je rug gaan liggen omdat je wanhopig bent dan verkloot je helemaal je leven.

sorry hoor, maar waar haal jij uit de posts van TO dat ze dat 'moraal en eergevoel' bezit? Nergens, en dus zal ze niet overgaan tot terugbetaling van die lening.

En natuurlijk had een normale instantie dat kind geen 40000 (veertigduizend!!) euro geleend, daarom heeft ze het zo geleend.

Moet die geldschieter dan maar genoegen nemen met minder? Nee. Feit blijft dat dat geld naar hem terug moet.

Ik vind het dus een slecht advies.
bloemetje ik lees dat ze net 18 was. En een "normaal denkend" persoon van 18 jaar die snapt wel dat je niet zomaar 40.000 van iemand aanneemt zonder het ooit terug hoeven te betalen
18 is volwassen. TO waarom heb je geen stufi aangevraagd?
quote:designed schreef op 29 september 2011 @ 00:11:

[...]

sorry hoor, maar waar haal jij uit de posts van TO dat ze dat 'moraal en eergevoel' bezit? Nergens, en dus zal ze niet overgaan tot terugbetaling van die lening.

En natuurlijk had een normale instantie dat kind geen 40000 (veertigduizend!!) euro geleend, daarom heeft ze het zo geleend.

Moet die geldschieter dan maar genoegen nemen met minder? Nee. Feit blijft dat dat geld naar hem terug moet.

Ik vind het dus een slecht advies.

Hoho, jullie zitten zo te hameren op eergevoel en moraal. Het zal mij een biet zijn of ze die vent terugbetaalt. Een volwassen man die afspraken maakt met een andere volwassen man om een 17jarige te helpen.... dat hoeft niet allemaal op haar bordje te worden gewenteld.

En even: als dit voor de rechter zou komen dan zou hij gehakt maken van jullie veroordelende teksten dat TS alles moet terugbetalen etc. Dus je kan het wel slecht advies vinden, maar het is allerminst een feit dat ze dit moet terugbetalen zoals jij stelt...

....ik vind het nog heel wat slechter advies om een jonge griet met een bijna onoverzichtelijke last op te zadelen waar ze geen uitweg in ziet (ja prostitutie) omdat jullie vanuit je superieure moraliteit vinden dat ze "maar niet zo stom had moeten zijn".

Ik ben net een dag lid van het VIVA forum en sta werkelijk versteld van de hardheid waarmee vrouwen elkaar beoordelen in bijna alle topics.

Als de man in deze een topic zou openen met: "ik heb een 17jarige geld geleend om haar te helpen, ze hoefde het niet terug te betalen maar nu willen mijn ouders dat ze het wel terug betaald..... en oh ja, ik ben 30"

Zou je dan niet zeggen: had je maar betere afspraken moeten maken sukkel... en wat hebben je ouders hier mee te maken
Ik heb niet heel het topic gelezen maar jij leent geld van een goede vriend. Waarom moet je neef dat voor jouw terug betalen? Ik bedoel wat heeft hij er nou weer mee te maken dat jij geld leent van een vriend. Of was het zo dat die neef eerst terug betaalde en daarna jij je neef weer betaalde? Als het laatste het geval is dan maakt het toch niet uit of je neef wel of niet betaald, betalen moet je toch!
Waarom heb je het geld eigenlijk niet rechtstreeks geleend van je neef, als hij zo goed in de slappe was zat?

Misschien is dat al gezegd en heb ik het gemist, maar dat is wat ik me af vraag.
Waarom moet ik nu aan dejong denken?
bloemetje waar lees jij dat ze 17 is (voor de 2e keer)

Je bent een dag lid en lezen is niet je sterkste vak??
Heb nog eens wat doorgelezen.. en dit is volgens mij toch echt een fake topic. Waar heeft een meisje van 18 in hemelsnaam 40.000 euro voor nodig en wie is er tegenwoordig nog zo gek om dat bedrag aan iemand te lenen zonder dat bij een notaris te regelen?! En dan heb ik het nog maar niet over die neef die het blijkbaar eerst geen probleem vond om 40.000 euro cadeau te geven maar nu ineens wel.

Nee dit verhaal kan niet kloppen hoor tenzij ze misschien van een hele rijke familie komt maar dat betwijfel ik want dan kan ze wel een beter baantje krijgen dan met de beentjes wijd.
40.000 euro voor huur en opleiding?? Woon jij in een paleis?
Blommetje, ze is 18 (lees ik nog niet zo maar afijn als jij het zegt...), heeft al een relatie achter de rug, woont op zichzelf, en lijkt behoorlijk goed te weten waar Abraham de mosterd vandaan haalt.

Ik vind het wel errug makkelijk im dan maar te zeggen "ach ze is nog jong....dus niet verantwoordelijk" of iets van die strekking.
Optimist tot in de kist!
Bloemetje, als je goed leest zul je zien dat het m'n eerste post is in dit topic, dus don't 'jullie' me..

en 'superieure mentaliteit'? Huh?
Goede avond TO,

Wat een raar (ongeloofwaardig) verhaal vertel je hier.

Geen tips, geen dank.
Een vriend heeft me toendrtijd uit de problemen geholpen door geld te lenen, dat mijn neef zou terugbetalen (was toen net 18). De leneningen die verstrekt zijn geworden waren voor opleiding en voor huur te betalen.

Ze was dus 18 toen ze de lening afsloot.
Optimist tot in de kist!
quote:Olijfje_ schreef op 28 september 2011 @ 23:51:

Ik heb zo'n idee dat we TO hier niet meer terugzien...iets met theewater enzo Zelfde hier, iets met donkerbruin enzo
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven