Problemen met de makelaar..
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:40
Hoi allemaal,
Ik hoop hier wat advies te krijgen over mijn situatie.
Ik ben absoluut niet tevreden over mijn makelaar;
- Wij horen namelijk nooit iets van hun kant
- Foto’s zijn van zeer slechte kwaliteit
- Wij hebben onze papieren (koopakte van het huis ed.) niet gelijk teruggekregen maar moesten hier zelf achteraan gaan.
- Terugbelafspraken worden niet nagekomen
- We worden niet op de hoogte gehouden wat ze doen met ons huis (adverteren/interesse etc.)
- Beloofde zaken zoals een spandoek worden niet geleverd.
Bovendien heb ik vernomen dat ze dus failliet zijn.
Overal op internet staat het, het is in het nieuws geweest en al, we worden gewaarschuwd door andere mensen en zelfs brieven van andere klanten van die makelaar krijgen wij in de brievenbus.
Maar van hun zelf... horen we niks!
Nu was ik het dus spuugzat en heb een brief opgesteld met bovenstaande punten dat we het contract per direct willen ontbinden.
Ik heb die brief afgelopen maandag per mail gestuurd naar het hoofdkantoor en naar de makelaar zelf en bovendien heb ik die brief aangetekend verstuurd.
Ik heb natuurlijk nog niks gehoord!
Ben het zat en dit weekend wil ik het te-koop-bord van me raam afhalen en dat maandag persoonlijk brengen.
Is dat een goed plan? Heeft iemand ervaring met zoiets?
Ik wil er gewoon vanaf heb er geen vertrouwen in en wil echt geen cent betalen.
Ik hoop hier wat advies te krijgen over mijn situatie.
Ik ben absoluut niet tevreden over mijn makelaar;
- Wij horen namelijk nooit iets van hun kant
- Foto’s zijn van zeer slechte kwaliteit
- Wij hebben onze papieren (koopakte van het huis ed.) niet gelijk teruggekregen maar moesten hier zelf achteraan gaan.
- Terugbelafspraken worden niet nagekomen
- We worden niet op de hoogte gehouden wat ze doen met ons huis (adverteren/interesse etc.)
- Beloofde zaken zoals een spandoek worden niet geleverd.
Bovendien heb ik vernomen dat ze dus failliet zijn.
Overal op internet staat het, het is in het nieuws geweest en al, we worden gewaarschuwd door andere mensen en zelfs brieven van andere klanten van die makelaar krijgen wij in de brievenbus.
Maar van hun zelf... horen we niks!
Nu was ik het dus spuugzat en heb een brief opgesteld met bovenstaande punten dat we het contract per direct willen ontbinden.
Ik heb die brief afgelopen maandag per mail gestuurd naar het hoofdkantoor en naar de makelaar zelf en bovendien heb ik die brief aangetekend verstuurd.
Ik heb natuurlijk nog niks gehoord!
Ben het zat en dit weekend wil ik het te-koop-bord van me raam afhalen en dat maandag persoonlijk brengen.
Is dat een goed plan? Heeft iemand ervaring met zoiets?
Ik wil er gewoon vanaf heb er geen vertrouwen in en wil echt geen cent betalen.

vrijdag 19 augustus 2011 om 13:44
Als ze inderdaad failliet zijn zul je niets meer van ze horen. Een aangetekende brief sturen heeft geen effect. Op kantoor is waarschijnlijk niemand meer aanwezig. er heengaan heeft geen zin.
Neem contact op met de curator. Zij kunnen je meer informatie verschaffen. Bijvoorbeeld of er sprake is van overname. Uiteindelijk zal de curator of de partij dit makelaars kantoor overneemt reageren. Maar dit kan wel even duren, dus onderneem zelf actie.
Neem contact op met de curator. Zij kunnen je meer informatie verschaffen. Bijvoorbeeld of er sprake is van overname. Uiteindelijk zal de curator of de partij dit makelaars kantoor overneemt reageren. Maar dit kan wel even duren, dus onderneem zelf actie.

vrijdag 19 augustus 2011 om 13:49
Sta je nog op Funda?
Dan zou ik het Te Koop bord nog even laten staan tot ze het terugwillen. Hoe meer mensen zien dat je huis te koop staat, hoe beter.
Ik ken weinig mensen die precies de naam van de makelaar onthouden en alleen daar gaan zoeken. Je gaat toch naar funda of jaap om een huis in een betreffende plaats op te zoeken.
En verder idd contact opnemen met de curator en vast orienteren op een andere makelaar, denk ik (nog niet vastleggen, ivm mogelijk dubbele kosten).
Maar het is duidelijk dat er al vanalles aan de hand was en ze niet voor niets failliet zijn.
Niet echt netjes.
Dan zou ik het Te Koop bord nog even laten staan tot ze het terugwillen. Hoe meer mensen zien dat je huis te koop staat, hoe beter.
Ik ken weinig mensen die precies de naam van de makelaar onthouden en alleen daar gaan zoeken. Je gaat toch naar funda of jaap om een huis in een betreffende plaats op te zoeken.
En verder idd contact opnemen met de curator en vast orienteren op een andere makelaar, denk ik (nog niet vastleggen, ivm mogelijk dubbele kosten).
Maar het is duidelijk dat er al vanalles aan de hand was en ze niet voor niets failliet zijn.
Niet echt netjes.

vrijdag 19 augustus 2011 om 13:54
quote:jaimee21 schreef op 19 augustus 2011 @ 13:49:
[...]
Sterker, je kunt pas een doorstart maken als je failliet bent verklaard.
Maar dan zal er toch iemand anders geld in hebben moeten investeren oid? En dan zul je dit toch aan je klanten duidelijk moeten maken?
Een doorstart kan toch alleen als iemand anders iets overneemt of iets dergelijks?
Bedrijf X maakt een doorstart onder de naam Y? Ofzo?
Is verder totaal off topic, sorry.
[...]
Sterker, je kunt pas een doorstart maken als je failliet bent verklaard.
Maar dan zal er toch iemand anders geld in hebben moeten investeren oid? En dan zul je dit toch aan je klanten duidelijk moeten maken?
Een doorstart kan toch alleen als iemand anders iets overneemt of iets dergelijks?
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:54
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:55
quote:dibbeda schreef op 19 augustus 2011 @ 13:51:
Dat bord is namelijk alleen maar slechte reclame voor m'n huis.
Eh... als IK langs zou lopen zou ik niet weten wat voor butbedrijf makelaar X is, en als je het weghaalt zien voorbijgangers niet meer dat je huis te koop staat...
IK zou het laten hangen.
Dat bord is namelijk alleen maar slechte reclame voor m'n huis.
Eh... als IK langs zou lopen zou ik niet weten wat voor butbedrijf makelaar X is, en als je het weghaalt zien voorbijgangers niet meer dat je huis te koop staat...
IK zou het laten hangen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:56
quote:draaiorgel schreef op 19 augustus 2011 @ 13:54:
[...]
Dat kan, een nieuwe (stille) vennoot ofzo.
Het lijkt mij niet meer dan normaal om dat aan je klanten duidelijk te maken. In elk geval dat je nu even druk bent je zaak op orde te krijgen, en dat ze later bij je terug komen, of iets dergelijks.
Maar goed, je hebt er figuren bij...
En die naamswijziging hoeft niet per se hoor, kan ook onder de huidige naam.
[...]
Dat kan, een nieuwe (stille) vennoot ofzo.
Het lijkt mij niet meer dan normaal om dat aan je klanten duidelijk te maken. In elk geval dat je nu even druk bent je zaak op orde te krijgen, en dat ze later bij je terug komen, of iets dergelijks.
Maar goed, je hebt er figuren bij...
En die naamswijziging hoeft niet per se hoor, kan ook onder de huidige naam.
vrijdag 19 augustus 2011 om 13:57
quote:himalaya schreef op 19 augustus 2011 @ 13:55:
[...]
IK zou het laten hangen.
Dat dus.
En als je vind dat je slechte foto's hebt, dan kun je toch zelf aan de slag? Een beetje afkijken van de mooie foto's van Funda. Hier schijnt nu heel mooi de zon naar binnen, dus ik zou zeggen; Aan de slag!
[...]
IK zou het laten hangen.
Dat dus.
En als je vind dat je slechte foto's hebt, dan kun je toch zelf aan de slag? Een beetje afkijken van de mooie foto's van Funda. Hier schijnt nu heel mooi de zon naar binnen, dus ik zou zeggen; Aan de slag!

vrijdag 19 augustus 2011 om 14:02
Ja natuurlijk heb ik mijn klachten kenbaar gemaakt, hij zei over die foto's dat we anders zelf maar een fotograaf moeten inhuren
Dus we wilden ook al zelf foto's gaan maken maar toen kregen we dus al brieven etc in de bus dat ze failliet zijn...
dus dacht ik, ik wil er vanaf dan zoeken we een andere makelaar en dan worden er toch wel andere foto's gemaakt.
het huis staat nu bijna 3 mnd te koop.
Dus we wilden ook al zelf foto's gaan maken maar toen kregen we dus al brieven etc in de bus dat ze failliet zijn...
dus dacht ik, ik wil er vanaf dan zoeken we een andere makelaar en dan worden er toch wel andere foto's gemaakt.
het huis staat nu bijna 3 mnd te koop.
vrijdag 19 augustus 2011 om 14:30
quote:dibbeda schreef op 19 augustus 2011 @ 14:09:
@jaimee21 ga ik zeker doen! even kijken of het vandaag lukt maar ik zit op m'n werk dus dat bellen wordt een beetje lastig..
Maandagmiddag ben ik vrij dus het komt goed.
Nou, ik hoop dat je ondanks alle ellende toch een fijn weekend hebt!
Laat je het even weten als je meer weet? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd!
@jaimee21 ga ik zeker doen! even kijken of het vandaag lukt maar ik zit op m'n werk dus dat bellen wordt een beetje lastig..
Maandagmiddag ben ik vrij dus het komt goed.
Nou, ik hoop dat je ondanks alle ellende toch een fijn weekend hebt!
Laat je het even weten als je meer weet? Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd!