Raad gevraagd
dinsdag 27 februari 2018 om 12:07
Hallo allemaal,
Ik ben al 20 jaar samen met mijn vriend.
Samen hebben wij 2 kinderen. Mijn vriend had al het koophuis toen ik bij hem introk. Ook heeft hij een auto en bedrijf waar hij heel veel uren in werkt. Hij betaald alle lasten. Ik werk parttime en heb ongeveer 600 euro de maand. Deze gaan helemaal op aan boodschappen. Ik werk ongeveer 15 á 20 uur wekelijks in zijn bedrijf. Hij wilt mij hier geen vergoeding voor betalen omdat hij het ziet als een bijdrage in de kosten. Nu ik ouder wordt krijg ik steeds mee moeite hiermee ik hou helemaal niets over omzelf dingen te doen of te ondernemen. Ik heb dit vaker met hem besproken en dan zegt hij dat als hij overlijdt dat alles voor mij is. Maar ik leef nu en biet straks . Is het egoistische als ik hem laat betalen voor de uren die ik werk in zijn bedrijf.?
Graag zou ik jullie mening willen horen.
Ik ben al 20 jaar samen met mijn vriend.
Samen hebben wij 2 kinderen. Mijn vriend had al het koophuis toen ik bij hem introk. Ook heeft hij een auto en bedrijf waar hij heel veel uren in werkt. Hij betaald alle lasten. Ik werk parttime en heb ongeveer 600 euro de maand. Deze gaan helemaal op aan boodschappen. Ik werk ongeveer 15 á 20 uur wekelijks in zijn bedrijf. Hij wilt mij hier geen vergoeding voor betalen omdat hij het ziet als een bijdrage in de kosten. Nu ik ouder wordt krijg ik steeds mee moeite hiermee ik hou helemaal niets over omzelf dingen te doen of te ondernemen. Ik heb dit vaker met hem besproken en dan zegt hij dat als hij overlijdt dat alles voor mij is. Maar ik leef nu en biet straks . Is het egoistische als ik hem laat betalen voor de uren die ik werk in zijn bedrijf.?
Graag zou ik jullie mening willen horen.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:11
Hebben jullie het stukje rond 'overlijden' wettelijk geregeld? Hij kan dat wel roepen maar als er geen huwelijk, geregistreerd partnerschap, testament o.d. is dan erven zijn kinderen en niet jij. En jij werkt 'zwart' in zijn bedrijf? Dan bouw je dus ook geen pensioen op. Zoek de feiten goed uit en ga om tafel.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
dinsdag 27 februari 2018 om 12:13
Ik zou vooral uren gaan werken in een ander bedrijf. Dan heb je plichten, maar ook rechten en geld voor jezelf. Misschien kan hij iets meer gaan zorgen thuis.
Ik gok dat je maximaal twee dagen werkt, is best weinig.
werk-studie/wanneer-ben-je-financieel-o ... ges/400815
Lees dit topic eens door, staan heel waardevolle reacties in.
Ik gok dat je maximaal twee dagen werkt, is best weinig.
werk-studie/wanneer-ben-je-financieel-o ... ges/400815
Lees dit topic eens door, staan heel waardevolle reacties in.
"Hij wil mij hier geen vergoeding voor geven.."
Waar komen die 600 euro dan vandaan?
Los van het opbouwen van pensioen en ww rechten, wat zou je netto verdienen als hij je wel betaalde?
En zou je met het inkomen dat je dan in totaal hebt een naar rato deel van de gezamenlijke kosten voor wonen, vervoer en andere huishoudelijke uitgaven kunnen dekken?
Waar komen die 600 euro dan vandaan?
Los van het opbouwen van pensioen en ww rechten, wat zou je netto verdienen als hij je wel betaalde?
En zou je met het inkomen dat je dan in totaal hebt een naar rato deel van de gezamenlijke kosten voor wonen, vervoer en andere huishoudelijke uitgaven kunnen dekken?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
Nee dat doen we niet al 20 jaar zo. Voordat er kinderen kwamen werkte ik 32 uur. En kon prima leven. Het bedrijf bestaat nu een aantal jaar en in het begin deed ik wat kleine dingetjes 1 á 3 uur per week. Sinds december is er veel werk bijgekomen en moet ik dus meer bijspringen waardoor ik minder parttime kan werken buiten het bedrijf.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:16
Hij heeft een auto? Is deze niet van jullie?
Dat je op vrijwillige basis in zijn bedrijf werkt, is natuurlijk ook deels voor jullie samen. Ik begrijp zijn mening deels, aan de andere kant, is die Euro 600 per maand het enige wat jij te spenderen hebt? Ik bedoel, moet jij voor alle andere uitgaven geld vragen aan hem?
Hoe zijn jullie financien verder geregeld?
Dat je op vrijwillige basis in zijn bedrijf werkt, is natuurlijk ook deels voor jullie samen. Ik begrijp zijn mening deels, aan de andere kant, is die Euro 600 per maand het enige wat jij te spenderen hebt? Ik bedoel, moet jij voor alle andere uitgaven geld vragen aan hem?
Hoe zijn jullie financien verder geregeld?
dinsdag 27 februari 2018 om 12:16
Als ik uitga van mijn salaris bij 16 uur werk (en ik verdien geen recordbedrag) dan kom ik uit op zo'n 900 euro bruto wat jij aan salaris zou moeten krijgen. Dat plus de 600 euro die je aan de boodschappen spendeert maandelijks, kom ik uit op een bijdrage in de kosten van zo'n 1500 euro.
Of jullie hebben enorm hoge vaste lasten, of er zit hier iets enorm scheef.
Of jullie hebben enorm hoge vaste lasten, of er zit hier iets enorm scheef.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:40
Ja het is heel egoïstisch van je om geld te vragen voor het werk dat je doet in zijn bedrijf.
90% van de Nederlanders werkt zonder daar geld voor te krijgen.
Ze helpen hun werkgever gratis en voor niets omdat ze hem of haar zo aardig vinden en blij zijn dat ze van de straat af zijn.
De overige 10% krijgt een salaris omdat zij te beroerd zijn om gratis te werken.
Vindt je bovenstaande raar? Nou jij bent net zo raar bezig.
90% van de Nederlanders werkt zonder daar geld voor te krijgen.
Ze helpen hun werkgever gratis en voor niets omdat ze hem of haar zo aardig vinden en blij zijn dat ze van de straat af zijn.
De overige 10% krijgt een salaris omdat zij te beroerd zijn om gratis te werken.
Vindt je bovenstaande raar? Nou jij bent net zo raar bezig.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:41
Ik werk 2 dagen buiten het bedrijf. Daar komt die 600 euro vandaag.
Ik doe alle huishoudelijk werk en zorg voor de kinderen. Het huis staat alleen op zijn naam. Ik heb geen rijbewijs dus het is zijn auto. Ik betaal van die 600 euro alleen boodschappen, van het kindergeld kleed ik de kinderen. Mijn eigen kleding koop ik als ik een meevaller heb gehad.
Ik doe alle huishoudelijk werk en zorg voor de kinderen. Het huis staat alleen op zijn naam. Ik heb geen rijbewijs dus het is zijn auto. Ik betaal van die 600 euro alleen boodschappen, van het kindergeld kleed ik de kinderen. Mijn eigen kleding koop ik als ik een meevaller heb gehad.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:47
ik bedoel dit lief (zou het ook tegen een vriendin zeggen), maar eeuh.. jij bent gek!Bo1979 schreef: ↑27-02-2018 12:41Ik werk 2 dagen buiten het bedrijf. Daar komt die 600 euro vandaag.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:49
Is er een testament? Overlijdensrisicoverzekering?Bo1979 schreef: ↑27-02-2018 12:41Ik werk 2 dagen buiten het bedrijf. Daar komt die 600 euro vandaag.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 27 februari 2018 om 12:52
dinsdag 27 februari 2018 om 12:53
dinsdag 27 februari 2018 om 12:56
Stop asjeblieft met wat je nu aan het doen bent.
Hij loopt te cashen terwijl jouw geld de deur uitvliegt. Dat is niet hoe een huwelijk zou moeten zijn.
Ga met hem rond de tafel zitten, stop met gratis werken, en ga weer lekker ander werk doen. Je bent tenslotte niet alleen maar 'de vrouw van' en hoeft niet zijn zaken te regelen.
Hij loopt te cashen terwijl jouw geld de deur uitvliegt. Dat is niet hoe een huwelijk zou moeten zijn.
Ga met hem rond de tafel zitten, stop met gratis werken, en ga weer lekker ander werk doen. Je bent tenslotte niet alleen maar 'de vrouw van' en hoeft niet zijn zaken te regelen.
Those who don’t believe in magic will never find it
dinsdag 27 februari 2018 om 13:01
Hij betaald nu alles en jij alleen de boodschappen.
Dus als hij jou nu gaat betalen voor het werk wat jij doet in het bedrijf dan zou jij daar tegenover weer meer bij moeten dragen in de vaste lasten/kosten.
Dus of je daadwerkelijk heel veel meer overhoud is dan nog maar te bezien, maar los daarvan zou ik het zelf idd wel zo willen regelen.
Jij krijgt betaald voor je werk, hebt meer inkomen en kunt dus ook meer bijdragen in de kosten
Dus als hij jou nu gaat betalen voor het werk wat jij doet in het bedrijf dan zou jij daar tegenover weer meer bij moeten dragen in de vaste lasten/kosten.
Dus of je daadwerkelijk heel veel meer overhoud is dan nog maar te bezien, maar los daarvan zou ik het zelf idd wel zo willen regelen.
Jij krijgt betaald voor je werk, hebt meer inkomen en kunt dus ook meer bijdragen in de kosten
dinsdag 27 februari 2018 om 13:12
Het gast erom dat ik meer bestedingsruimte krijg. Ik vindt het niet erg als hij mij betaald voor mijn werkzaamheden dat ik meer kwijt ben aan vaste lasten. Maar dan wil ik ook graag dat het huis voor een deel op mijn naam komt. Ik betaal er dan immers ook voor. En als hij mij niet betaald voor mijn werkzaamheden zou hij mij mede-eigenaar van zijn bedrijf kunnen maken. Ik lever behoorlijk wat inspanningen zodat hij het bedrijf kan runnen met mijn hulp. Ik vindt dat daar dan ook iet tegenover mag staan. Of ben ik dan echt egoïstisch?
dinsdag 27 februari 2018 om 13:15
Ik vind (das een mening, geen feit) dat je in een relatie streeft naar gelijkwaardigheid.Bo1979 schreef: ↑27-02-2018 13:12Het gast erom dat ik meer bestedingsruimte krijg. Ik vindt het niet erg als hij mij betaald voor mijn werkzaamheden dat ik meer kwijt ben aan vaste lasten. Maar dan wil ik ook graag dat het huis voor een deel op mijn naam komt. Ik betaal er dan immers ook voor. En als hij mij niet betaald voor mijn werkzaamheden zou hij mij mede-eigenaar van zijn bedrijf kunnen maken. Ik lever behoorlijk wat inspanningen zodat hij het bedrijf kan runnen met mijn hulp. Ik vindt dat daar dan ook iet tegenover mag staan. Of ben ik dan echt egoïstisch?
Dat je zaken eerlijk verdeelt: werk & zorgen, maar ook het inkomen
Dus ja, ik vind dat jij gelijk hebt.