Raar gedoe bij telecomaanbieder
donderdag 15 juli 2010 om 12:51
Man verlengt in mei zijn abbonement voor zijn mobiele telefoon en kiest daarbij een gratis nieuwe telefoon uit.
Eerste maand telefoonkosten (dus abbo en belkosten) worden begin juni afgeboekt en wat schertst onze verbazing? De telefoon wordt ook afgeboekt, wat neerkomt op zo'n ¤130,- extra.
Man belt met telecomaanbieder en zij beloven het voor 2 juli terug te storten. Afgelopen weekend zagen we dus dat dit niet gebeurd is.
Maandag opnieuw gebeld, 'ja meneer blabla" jullie kennen het wel.
Ze gaan dit bedrag ( ¤130,-) nu verrekenen met de abbo-kosten van de komende maanden.
Mijn vraag in deze is; is dit een normale gang van zaken of kunnen wij die ¤130,- ook in 1 keer terug'eisen'?
Bedankt voor de hulp!
Eerste maand telefoonkosten (dus abbo en belkosten) worden begin juni afgeboekt en wat schertst onze verbazing? De telefoon wordt ook afgeboekt, wat neerkomt op zo'n ¤130,- extra.
Man belt met telecomaanbieder en zij beloven het voor 2 juli terug te storten. Afgelopen weekend zagen we dus dat dit niet gebeurd is.
Maandag opnieuw gebeld, 'ja meneer blabla" jullie kennen het wel.
Ze gaan dit bedrag ( ¤130,-) nu verrekenen met de abbo-kosten van de komende maanden.
Mijn vraag in deze is; is dit een normale gang van zaken of kunnen wij die ¤130,- ook in 1 keer terug'eisen'?
Bedankt voor de hulp!
donderdag 15 juli 2010 om 12:53
donderdag 15 juli 2010 om 13:06
Nou ja niet ernstig Guinevieve? Ik zou dat "extra" bedrag dus niet overhebben dus een mega groot probleem hebben. En die arrogantie dat zij bepalen dat ze het gaan verdelen over meerdere maanden vind ik echt te ver gaan. Jij mag jouw rekening toch ook niet over meerdere maanden verdelen? Nee nog erger, ben je even te laat dan sluiten ze je af en kan je tegen kosten je weer aan laten sluiten.
Nee hoor TO, ik vind het belachelijk en zou echt kijken of je de manager of een of andere leidinggevende kan spreken dat je het geld gewoon terug eist. Het IS namelijk jouw geld. En of je het nu wel of niet nodig hebt, dit mag in mijn ogen niet. Nu moet je al die maanden ook nog opletten of het goed gaat!!! Want ik kan je op een briefje geven dat het fout gaat. Zijn ze helemaal gek.
Nee hoor TO, ik vind het belachelijk en zou echt kijken of je de manager of een of andere leidinggevende kan spreken dat je het geld gewoon terug eist. Het IS namelijk jouw geld. En of je het nu wel of niet nodig hebt, dit mag in mijn ogen niet. Nu moet je al die maanden ook nog opletten of het goed gaat!!! Want ik kan je op een briefje geven dat het fout gaat. Zijn ze helemaal gek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 15 juli 2010 om 13:13
Ik heb op de klantenservice van een Telecomaanbieder gewerkt, en het kon vooromen dat een klant geld tegoed had. In principe werd dit verrekend, grotere bedragen werden teruggestort. Wat voor de één een klein bedrag is is voor een ander misschien een groot bedrag; als een klantdit aangaf kreeg hij het wel teruggestort. Een procedure die soms wel een paar weken kon duren overigens, omdat het in het proces een paar keer goedgekeurd moest worden.
Dus: nog een keer bellen, uitleggen dat je dit een te hoog bedrag vind om verdeeld over x maanden terug te krijgen en ik acht de kans groot dat je het dan in één keer terugkrijgt.
Trouwens: "Wat schertst mijn verbazing" vond ik wel grappig
Het is "wie schetst mijn verbazing".
Dus: nog een keer bellen, uitleggen dat je dit een te hoog bedrag vind om verdeeld over x maanden terug te krijgen en ik acht de kans groot dat je het dan in één keer terugkrijgt.
Het is "wie schetst mijn verbazing".
donderdag 15 juli 2010 om 13:35
quote:nostradame schreef op 15 juli 2010 @ 13:13:
Ik heb op de klantenservice van een Telecomaanbieder gewerkt, en het kon vooromen dat een klant geld tegoed had. In principe werd dit verrekend, grotere bedragen werden teruggestort. Wat voor de één een klein bedrag is is voor een ander misschien een groot bedrag; als een klantdit aangaf kreeg hij het wel teruggestort. Een procedure die soms wel een paar weken kon duren overigens, omdat het in het proces een paar keer goedgekeurd moest worden.
Het is "wie schetst mijn verbazing".Het is ook voorKomen en niet vooromen om maar op schrijffouten terug te komen.
Het is "wie schetst mijn verbazing".Het is ook voorKomen en niet vooromen om maar op schrijffouten terug te komen.
donderdag 15 juli 2010 om 14:10
quote:binkie14 schreef op 15 juli 2010 @ 13:30:
Dat is tegenwoordig wel vaker trend.
Ik had het laatst ook met iets (weet niet meer wat).
Ook verrekend.
Ik vind het te gek voor woorden.
Afboeken?, dan ook terugstorten.!
heel vaak is die mogelijkheid er gewoon echt niet *heeft zelf voor UPC gewerkt*
Ik moet er wel bijzeggen dat een klachtenbrief nog wel wil helpen.
Dat is tegenwoordig wel vaker trend.
Ik had het laatst ook met iets (weet niet meer wat).
Ook verrekend.
Ik vind het te gek voor woorden.
Afboeken?, dan ook terugstorten.!
heel vaak is die mogelijkheid er gewoon echt niet *heeft zelf voor UPC gewerkt*
Ik moet er wel bijzeggen dat een klachtenbrief nog wel wil helpen.
donderdag 15 juli 2010 om 15:15
donderdag 15 juli 2010 om 21:05