Raar verhaal van DHL
vrijdag 24 januari 2014 om 23:32
Iemand dit weleens meegemaakt? Pakketje besteld in Amerika ( Nikes) en tracking code ontvangen. Via deze code kon ik precies zien waar het pakket zich bevond. Het leek een hele tijd goed te gaan, totdat het paket ineens een totaal andere kant op ging dan de kant waar ik woon. Na een telefoontje met DHL blijkt het pakket morgen op het verkeerde adres te worden bezorgd. Ik heb echter met de verkoper gesproken en die heeft me aan de hand van het shipping label laten zien dat hij het goede adres heeft gebruikt. Op het shipping label staat ook het goede adres, mijn adres! Maar volgens DHL gaat het pakketje toch naar een ander adres. Ze konden me zelfs het adres geven waar het pakketje bezorgd wordt, zo'n 300 km verderop. Ik snap er echt helemaal niets van!
vrijdag 24 januari 2014 om 23:39
vrijdag 24 januari 2014 om 23:51
vrijdag 24 januari 2014 om 23:58
Nee, ze kunnen niks doen. Het pakketje wordt 1 dezer dagen bezorgd en vervolgens waarschijnlijk teruggestuurd naar Amerika. En zelfs dat laatste is niet zeker, want wie gaat er dan voor die kosten opdraaien? Ik hoop echt dat diegene aan wie ik de email heb gestuurd gaat reageren. Tis wel een raar verhaal natuurlijk.
zaterdag 25 januari 2014 om 00:17
Die persoon kan het pakketje toch gewoon in ontvangst nemen? Dan maar 'even' op en neer rijden ervoor. Mijn indruk van de koeriers van tegenwoordig is dat het ze toch niet boeit bij wie ze het afleveren.
Wij hadden een gsm besteld. Op de dag dat ie kwam waren wij niet thuis. De buren wilden het pakketje niet aannemen en toen heeft de koerier het maar gewoon in de hal neergelegd, zonder ook maar een briefje in de brievenbus! (wij wonen in een appt. complex) Gelukkig hadden andere buren het wel meegenomen en netjes 's avonds langsgebracht.
Wij hadden een gsm besteld. Op de dag dat ie kwam waren wij niet thuis. De buren wilden het pakketje niet aannemen en toen heeft de koerier het maar gewoon in de hal neergelegd, zonder ook maar een briefje in de brievenbus! (wij wonen in een appt. complex) Gelukkig hadden andere buren het wel meegenomen en netjes 's avonds langsgebracht.
zaterdag 25 januari 2014 om 13:32
zaterdag 25 januari 2014 om 20:41
Met paypal. En inderdaad, als ik het pakje niet krijg ga ik via paypal zorgen dat ik het geld terug krijg.
Pakje is trouwens vandaag bezorgd en de ontvanger heeft het geaccepteerd. Heb hem gisteren gemaild, maar nog geen reactie terug gekregen. Ik blijf het allemaal heel vreemd vinden en baal als een stekker
Pakje is trouwens vandaag bezorgd en de ontvanger heeft het geaccepteerd. Heb hem gisteren gemaild, maar nog geen reactie terug gekregen. Ik blijf het allemaal heel vreemd vinden en baal als een stekker
zondag 26 januari 2014 om 16:33
Als je op de DHL site kijkt en bij veel gestelde vragen kijkt, hoef je niet zo te panikeren.
Er staat letterlijk:
Wanneer ik mijn internationale DHL-Express-zendingen volg, krijg ik soms informatie over zending die niet naar de bedoelde bestemming gaat. Waarom is dat?
Om bedrijfstechnische redenen worden vrachtbriefnummers van tijd tot tijd hergebruikt. Soms heeft dit tot gevolg dat in onze systemen twee zendingen staan die onder hetzelfde vrachtbriefnummer worden vervoerd. DHL werkt er hard aan dit probleem op te lossen. Hoewel de informatie verwarrend kan zijn, kunt u er in de tussentijd gewoon van uitgaan dat uw zending wel onderweg is naar de juiste bestemming en dezelfde zorg krijgt als alle andere zendingen in ons netwerk.
Er staat letterlijk:
Wanneer ik mijn internationale DHL-Express-zendingen volg, krijg ik soms informatie over zending die niet naar de bedoelde bestemming gaat. Waarom is dat?
Om bedrijfstechnische redenen worden vrachtbriefnummers van tijd tot tijd hergebruikt. Soms heeft dit tot gevolg dat in onze systemen twee zendingen staan die onder hetzelfde vrachtbriefnummer worden vervoerd. DHL werkt er hard aan dit probleem op te lossen. Hoewel de informatie verwarrend kan zijn, kunt u er in de tussentijd gewoon van uitgaan dat uw zending wel onderweg is naar de juiste bestemming en dezelfde zorg krijgt als alle andere zendingen in ons netwerk.
zondag 26 januari 2014 om 16:49
Het is ook echt op t verkeerde adres bezorgd ? Das wel vaag namelijk. Dat het perongeluk naar het verkeerde depot gaat kan inderdaad voorkomen maar dat ze het dan daadwerkelijk bij de verkeerde aanbieden is nieuw voor me. Ik zal t eens navragen hoe dit nou echt zit aangezien ik iemand ken die er werkt.
zondag 26 januari 2014 om 16:55
Mm ik word nu heel bedenkelijk aangekeken hij zegt Als t al naar het verkeerde depot gaat en het goede adres staat wel op het label dan zou het makkelijk te onderscheppen zijn. Wel is het kleingoed uitbesteed aan TNT dus stel het pakket komt vanuit buitenland met DHL dan gaat het vanaf het depot met andere service niet DHL zelf. Die doen alleen bedrijven geen particulieren hmmz.
zondag 26 januari 2014 om 23:32
quote:danaeetje schreef op 26 januari 2014 @ 16:33:
Als je op de DHL site kijkt en bij veel gestelde vragen kijkt, hoef je niet zo te panikeren.
Er staat letterlijk:
Oeps ja, dat is dus precies wat er gebeurd is Kreeg een brief van DHL dat mijn pakje bij de tol ligt en dat ik het daar af moet gaan halen ivm invoerrechten enzo. Heb me dus weer voor niks druk gemaakt. *schaam *schaam*
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze me dat bij DHL niet verteld hebben. Ik heb 2 keer met ze gebeld en 2 keer zeiden ze dat het pakket waarschijnlijk verkeerd geadresseerd was.
*kruipt weg*
Er staat letterlijk:
Oeps ja, dat is dus precies wat er gebeurd is Kreeg een brief van DHL dat mijn pakje bij de tol ligt en dat ik het daar af moet gaan halen ivm invoerrechten enzo. Heb me dus weer voor niks druk gemaakt. *schaam *schaam*
Ik snap alleen niet zo goed waarom ze me dat bij DHL niet verteld hebben. Ik heb 2 keer met ze gebeld en 2 keer zeiden ze dat het pakket waarschijnlijk verkeerd geadresseerd was.
*kruipt weg*