Geld & Recht alle pijlers

Raar verhaal van DHL

24-01-2014 23:32 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand dit weleens meegemaakt? Pakketje besteld in Amerika ( Nikes) en tracking code ontvangen. Via deze code kon ik precies zien waar het pakket zich bevond. Het leek een hele tijd goed te gaan, totdat het paket ineens een totaal andere kant op ging dan de kant waar ik woon. Na een telefoontje met DHL blijkt het pakket morgen op het verkeerde adres te worden bezorgd. Ik heb echter met de verkoper gesproken en die heeft me aan de hand van het shipping label laten zien dat hij het goede adres heeft gebruikt. Op het shipping label staat ook het goede adres, mijn adres! Maar volgens DHL gaat het pakketje toch naar een ander adres. Ze konden me zelfs het adres geven waar het pakketje bezorgd wordt, zo'n 300 km verderop. Ik snap er echt helemaal niets van!
Hebben ze jou de verkeerde track trace nr toegestuurd waarsvhijnlijk
De tracking code staat ook het label en dat is dus blijkbaar wel de goede code!
Waardshijnlijk gaat het van depot naar depot. Uiteindelijk komt t vast wel bij jou.

Ik hebmijn pakketje ook al eens in groningen en zeeland gezien, terwijl ik in onze hoofdstad woon.

Het adres waar het morgen heen gaat al gegoogled ? Of heeft dhl je dat niet verteld? Misschien een tussen depot ?
Ja, dat zou mooi zijn, maar die vrouw noemde een adres dat niet het mijne was. Daarom ben ik nu ook een beetje bezorgd :(
Ja, het is een woonadres. Ik weet precies wie daar woont. Heb zelfs al per email contact opgenomen met diegene. Misschien brutaal, maar anders vrees ik dat ik het pakje nooit krijg (en het was behoorlijk prijzig :( )
Nee, snap ik niet. Hoe weet je nou het e-mailadres van iemand die onterecht jouw pakket krijgt?

Succes met je pakket.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Emailadres heb ik van internet af kunnen plukken, diegene was heel gemakkelijk te vinden. Waarschijnlijk bedrijfje aan huis ofzo.

Hoe dan ook, ik vind het zelf ook een vreemd verhaal en snap niet wat er mis is gegaan. Is er ergens onderweg een ander adres op het pakket geplakt ofzo?
En ze kunnen het niet terug naar jou zenden?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Nee, ze kunnen niks doen. Het pakketje wordt 1 dezer dagen bezorgd en vervolgens waarschijnlijk teruggestuurd naar Amerika. En zelfs dat laatste is niet zeker, want wie gaat er dan voor die kosten opdraaien? Ik hoop echt dat diegene aan wie ik de email heb gestuurd gaat reageren. Tis wel een raar verhaal natuurlijk.
Die persoon kan het pakketje toch gewoon in ontvangst nemen? Dan maar 'even' op en neer rijden ervoor. Mijn indruk van de koeriers van tegenwoordig is dat het ze toch niet boeit bij wie ze het afleveren.

Wij hadden een gsm besteld. Op de dag dat ie kwam waren wij niet thuis. De buren wilden het pakketje niet aannemen en toen heeft de koerier het maar gewoon in de hal neergelegd, zonder ook maar een briefje in de brievenbus! (wij wonen in een appt. complex) Gelukkig hadden andere buren het wel meegenomen en netjes 's avonds langsgebracht.
Heel vreemd verhaal ja. En het verbaast me niks.

Post- en pakketbezorging is niet meer wat het geweest is in dit land.
Dit is DHL, heeft niets met post- en pakketverzorging in dit land te maken. De meeste pakketjes komen van alle postfirma's gewoon goed aan.

Als je een internetadres kunt vinden, kun je dan geen telefoonnummer vinden?
Verkeerd gelabeld in hun warehouse? Dan kan het goede adres er nog steeds op staan terwijl er een label van een ander pakket op zit. Dan wordt zo n ding idd. Verkeerd bezorgd. De verkoper moet contact opnemen met DHL.
Hoe kom jij nu aan het emailadres van waar het pakketje bezorgd wordt?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Breek me de bek niet open over DHL. Nog nooit zo'n vreemd bedrijf meegemaakt. Waardeloze service.

Als ik iets op internet wil bestellen en zie dat het door DHL geleverd moet worden bestel ik het niet.
Ik heb hele goede ervaringen met DHL. Ik ben positiever over DHL dan postNL (pakketten) en UPS.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Ik heb met allemaal wel eens problemen, behalve met Selektvracht. Ooit eens een tas besteld die met DPD geleverd werd. Op het verkeerde adres geleverd en de bezorger heeft zelf een handtekening gezet. Heb tig keer heen en weer moeten bellen om mijn pakje te kunnen krijgen.
Ik snap niet zo goed waarom dit jouw probleem is? Je hebt iets besteld maar helaas is het niet aangekomen. Verzender moet ervoor zorgen dat het correct wordt verzonden.

Hoe heb je betaald?
Met paypal. En inderdaad, als ik het pakje niet krijg ga ik via paypal zorgen dat ik het geld terug krijg.

Pakje is trouwens vandaag bezorgd en de ontvanger heeft het geaccepteerd. Heb hem gisteren gemaild, maar nog geen reactie terug gekregen. Ik blijf het allemaal heel vreemd vinden en baal als een stekker :(
Als je op de DHL site kijkt en bij veel gestelde vragen kijkt, hoef je niet zo te panikeren.

Er staat letterlijk:

Wanneer ik mijn internationale DHL-Express-zendingen volg, krijg ik soms informatie over zending die niet naar de bedoelde bestemming gaat. Waarom is dat?

Om bedrijfstechnische redenen worden vrachtbriefnummers van tijd tot tijd hergebruikt. Soms heeft dit tot gevolg dat in onze systemen twee zendingen staan die onder hetzelfde vrachtbriefnummer worden vervoerd. DHL werkt er hard aan dit probleem op te lossen. Hoewel de informatie verwarrend kan zijn, kunt u er in de tussentijd gewoon van uitgaan dat uw zending wel onderweg is naar de juiste bestemming en dezelfde zorg krijgt als alle andere zendingen in ons netwerk.
Het is ook echt op t verkeerde adres bezorgd ? Das wel vaag namelijk. Dat het perongeluk naar het verkeerde depot gaat kan inderdaad voorkomen maar dat ze het dan daadwerkelijk bij de verkeerde aanbieden is nieuw voor me. Ik zal t eens navragen hoe dit nou echt zit aangezien ik iemand ken die er werkt.
Mm ik word nu heel bedenkelijk aangekeken hij zegt Als t al naar het verkeerde depot gaat en het goede adres staat wel op het label dan zou het makkelijk te onderscheppen zijn. Wel is het kleingoed uitbesteed aan TNT dus stel het pakket komt vanuit buitenland met DHL dan gaat het vanaf het depot met andere service niet DHL zelf. Die doen alleen bedrijven geen particulieren hmmz.
quote:danaeetje schreef op 26 januari 2014 @ 16:33:

Als je op de DHL site kijkt en bij veel gestelde vragen kijkt, hoef je niet zo te panikeren.

Er staat letterlijk:

Wanneer ik mijn internationale DHL-Express-zendingen volg, krijg ik soms informatie over zending die niet naar de bedoelde bestemming gaat. Waarom is dat?

Om bedrijfstechnische redenen worden vrachtbriefnummers van tijd tot tijd hergebruikt. Soms heeft dit tot gevolg dat in onze systemen twee zendingen staan die onder hetzelfde vrachtbriefnummer worden vervoerd. DHL werkt er hard aan dit probleem op te lossen. Hoewel de informatie verwarrend kan zijn, kunt u er in de tussentijd gewoon van uitgaan dat uw zending wel onderweg is naar de juiste bestemming en dezelfde zorg krijgt als alle andere zendingen in ons netwerk.

Oeps ja, dat is dus precies wat er gebeurd is Kreeg een brief van DHL dat mijn pakje bij de tol ligt en dat ik het daar af moet gaan halen ivm invoerrechten enzo. Heb me dus weer voor niks druk gemaakt. *schaam *schaam*

Ik snap alleen niet zo goed waarom ze me dat bij DHL niet verteld hebben. Ik heb 2 keer met ze gebeld en 2 keer zeiden ze dat het pakket waarschijnlijk verkeerd geadresseerd was.

*kruipt weg*
Er zijn momenteel veel invalkrachten/flexwerkers door DHL ingehuurd. Waarschijnlijk waren/zijn zij nog niet op de hoogte van probleem 'hetzelfde vrachtbriefnummer'.

Fijn dat je nu wel je pakket kan bemachtigen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven