Geld & Recht alle pijlers

Rare brief van SNS REAAL/ opname in incidentenregister

13-03-2011 09:27 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kreeg gisteren een brief van SNS Reaal op mijn vorige adres, ze hadden deze brief al eerder verzonden. Het onderwerp is opname in incidentenregister.

In de brief staat dat zij een vermoeden hebben dat ik bij een incident betrokken ben of ben geweest en daarom zijn mijn gegevens vastgelegd (welke?) het is allemaal heel vaag. En ik ben helemaal niet bij deze bank!

Als ik vragen heb kan ik mij schriftelijk melden met een kopie van mijn legitimatie bewijs!!

Ik weet werkelijk niet waar dit overgaat, zijn er dames die ook zo'n brief hebben ontvangen?
quote:biol schreef op 13 maart 2011 @ 09:56:

Heb je toevallig in het afgelopen jaar diverse hypotheekoffertes aangevraagd???

En mag dat niet dan?

Je laat toch meestal meerdere offertes maken om te kunnen vergelijken tot je tot een definitieve keuze komt.
Bellen kan toch geen kwaad? Wat de uitkomst ook is.....

Niet bellen als het niet goed zit kan wel kwaad.

Wel bellen als het goed zit kan geen kwaad.

Niet bellen als het wel goed zit kan geen kwaad, maar dat weet je niet.

Bij TO gaat het wel goed, want zij stuurt haar papieren niet op, maar er zijn er, denk ik, die gewoon hun kopie pp opsturen.

Het lijkt me van belang dat een bank weet dat ze 1. onrust zaaien met brieven, of 2. er iets niet aan de haak is.

Het bellen is gratis en kost weinig moeite.
[quote]Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 09:27:

vermoeden hebben dat ik bij een incident betrokken ben of ben geweest en daarom zijn mijn gegevens vastgelegd (welke? ) naam en geboortedetum Het is allemaal heel vaag. En ik ben helemaal niet bij deze bank! Ook als je niet bij een bank bankiert, kan deze je op de lijst zetten, bijvoorbeeld als je betrokken bent als begunstigde bij een fraudezaak.

Meerdere hypotheekaanvragen leidt niet tot registratie in EVA, wel fraude en oplichting in geschrifte. Maandag bij een kantoor langs gaan dus. Vragen waarom je geregistreerd staat en hoe ze jou gekoppeld hebben aan dit incident. Door de registratie kan het zijn dat banken je producten weigeren.
quote:Dromepretje schreef op 13 maart 2011 @ 10:27:

[quote]Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 09:27:

Meerdere hypotheekaanvragen leidt niet tot registratie in EVA, wel fraude en oplichting in geschrifte. Maandag bij een kantoor langs gaan dus. Vragen waarom je geregistreerd staat en hoe ze jou gekoppeld hebben aan dit incident. Door de registratie kan het zijn dat banken je producten weigeren.Hier schrik ik dan weer van, ik heb helemaal niets op mijn kerfstok. Ga morgen direct langs bij de bank.
quote:Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 10:35:

[...]

Hier schrik ik dan weer van, ik heb helemaal niets op mijn kerfstok. Ga morgen direct langs bij de bank.Hoeft niet hoor, gewoon uitleg vragen, dan kan de bank je direct van de lijst verwijderen. Maar het is wel belangrijk uit te zoeken hoe je aan het incident (welk incident) gelinkt bent. Zou bijvoorbeeld een markplaatsfraudezaak kunnen zijn waarbij foutief jouw rekeningnummer (cijfertje verwisseld?) genoteerd is. Natuurlijk moet een bank hier voorzichtig mee omgaan, maar waar mensen werken..... Navragen dus.
Overigens is juist jou inlichten over de registratie een deel van de beveiliging dat alleen de juiste "foute" mensen geregistreerd staan. Is een oplichter zo vrij geweest jouw naam te gebruiken (dus nee, niet een kopie paspoort e.d. opsturen) dan heb je de mogelijkheid dit recht te zetten.
quote:Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 10:06:

[...]

Ja maar dat is alweer een aantal jaren geleden.

Ik moet zeggen dat ik wel even heb zitten twijfelen omdat mijn autoverzekering bij Reaal loopt en er een paar maanden geleden iemand tegen mijn auto is aangereden.Reaal hoort ook bij SNS, dus waarschijnlijk gaat het om je autoverzekering?
quote:layla1969 schreef op 13 maart 2011 @ 12:30:

[...]

Reaal hoort ook bij SNS, dus waarschijnlijk gaat het om je autoverzekering?Ik denk het niet...ik bedoel dat zou toch raar zijn? Iemand reed tegen mijn geparkeerde auto aan, diegene was overigens zo sympathiek om dat mij bij te melden en heeft daar ook moeite voor gedaan, waarom dan die geheimzinnigheid? nee ik denk niet dat het om die autoschade gaat.
Maar dat is toch ook een incident waar je bij betrokken bent geweest?
Ik vind het vreemd dat je zo'n brief krijgt. Ik werk bij een bank en ken het EVA- systeem, maar het is bij mijn beste weten niet zo dat je a. een dergelijke brief krijgt van een bank bij (het vermoeden van) fraude, en b. dat je dan alleen maar schriftelijk kunt reageren. Bellen met het centrale telefoonnummer heeft echt geen zin, dat nummer is er alleen voor verloren/gestolen passen en credit cards. Morgen even bellen met de klantenservice, deze kwestie voorleggen en vragen om een afspraak bij een van de kantoren van SNS om dit recht te laten zetten. Ik krijg het vermoeden dat het logo van SNS vervalst is om die brief te kunnen sturen om zo de gegevens van iemands legitimatiebewijs te kunnen krijgen, waarmee dan weer gefraudeerd kan worden. En in het slechtste geval is deze brief echt en heeft iemand jouw gegevens al gebruikt. Maar ik kan me niet voorstellen dat deze brief echt is, juist omdat je alleen schriftelijk zou kunnen reageren. Juist bij dit soort dingen moet je je persoonlijk melden en je originele legitimatiebewijs kunnen laten zien. Morgen even bellen dus.
Heb je nu al eens gekeken of dat adres wat er in de brief staat van de SNS bank is?
En, al gebeld/langsgeweest?
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Toevallig niet onlangs je paspoort of ID kaart verloren of gestolen? Mogelijk heeft iemand daarmee frauduleuze handelingen geprobeerd te verrichten.
quote:Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 12:33:

[...]

Ik denk het niet...ik bedoel dat zou toch raar zijn? Iemand reed tegen mijn geparkeerde auto aan, diegene was overigens zo sympathiek om dat mij bij te melden en heeft daar ook moeite voor gedaan, waarom dan die geheimzinnigheid? nee ik denk niet dat het om die autoschade gaat.

Als het om een autoverzekering gaat, wordt het geregistreerd door de verzekeringsmaatschappij in de FISH databank (Fraude en Informatiesysteem Holland). Hier wordt alles geregistreerd, dus ook rij-ontzegging. Zelfs schade die je claimt, die jij niet veroorzaakt hebt wordt hierin vermeld. De reden dat ze dit doen is wanneer iemand 10 keer per jaar iemand heeft die tegen zijn auto rijdt, waarschijnlijk fraude pleegt en niet zomaar naar een andere verzekeringsmaatschappij kan stappen.

Bij onderstaande website kan eventueel inzage aangevraagd worden:

http://www.stichtingcis.nl

Hoe ik dit weet? Ik werk bij het bedrijf die de database onderhoudt
Ik heb eindelijk iemand van SNS REAAL gesproken die me vertelde dat ik absoluut schriftelijk moest reageren. Dat heb ik inmiddels gedaan, toch vind ik het een rare gang van zaken omdat ik, en jullie ook dachten dat het niet klopten. Ik moet dus nog even afwachten voordat ik te horen krijg wat er speelt.
Beste Gisselle,

We kunnen ons voorstellen dat de ontvangen brief voor verwarring zorgt, zeker als je geen klant bent van SNS Bank/ SNS REAAL. Veiligheid heeft onze hoogste prioriteit. Daarom willen we heel graag weten wat voor brief je ontvangen hebt. In dit geval vermoeden we dat je geen brief van SNS Bank zelf hebt gekregen maar mogelijk van fraudeurs.

We zouden het dan ook zeer op prijs stellen als we je kunnen bellen voor meer informatie of zelfs de brief kunnen inzien. Daarom willen we je vragen om je telefoonnummer of een scan van de brief te mailen naar webcare@sns.nl. Bedankt voor je oplettendheid.

Met vriendelijke groet,

Tibor

SNS Bank Webcare
ja, die Tibor.
Huh? Wat voor een rare wending krijgt dit topic nu ineens?

En Giselle, ik ben heel benieuwd wát je dan voor een reactie gegeven hebt? Hopelijk toch wel je poot stijf gehouden en geen identificerende gegevens verstrekt?
Gisselle, heb je gebeld met het telefoonnr uit de brief of heb je via internet het telefoonnr van SNS Reaal opgezocht? In het eerste geval zeggen ze natuuuuuurlijk dat je schriftelijk moet reageren...
http://www.linkedin.com/pub/tibor-henkes/12/202/2a1
interessante wending!

Tibor: ik ben groot fan van webcare via twitter en vind actieve opsporing zoals hier ook prima. Maar je Linked-in profiel: Het is wat raar om over jezelf in de derde persoon te schrijven.
@Extrahalo: helemaal mee eens! Wat enorm vaag om in de derde persoon een samenvatting over jezelf te schrijven. En als ik Tibor lees heb ik de hele tijd het gevoel dat het over een land gaat...
Ik dacht bij Tibor aan een spelshow, vond het toen al een bijzondere naam en inderdaad....Million Dollar Wedding.

Persoon bestaat echt en is daadwerkelijk werkzaam bij SNS(en die info heb ik niet van internet )
Je hebt dus wel schriftelijk gereageerd..Heb je ook je persoonsgegevens meegstuurd?
quote:extrahalo schreef op 18 maart 2011 @ 13:18:

interessante wending!

Tibor: ik ben groot fan van webcare via twitter en vind actieve opsporing zoals hier ook prima. Maar je Linked-in profiel: Het is wat raar om over jezelf in de derde persoon te schrijven.Het is in angelsaxische cv's vrij normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven