Geld & Recht alle pijlers

Rare brief van SNS REAAL/ opname in incidentenregister

13-03-2011 09:27 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kreeg gisteren een brief van SNS Reaal op mijn vorige adres, ze hadden deze brief al eerder verzonden. Het onderwerp is opname in incidentenregister.

In de brief staat dat zij een vermoeden hebben dat ik bij een incident betrokken ben of ben geweest en daarom zijn mijn gegevens vastgelegd (welke?) het is allemaal heel vaag. En ik ben helemaal niet bij deze bank!

Als ik vragen heb kan ik mij schriftelijk melden met een kopie van mijn legitimatie bewijs!!

Ik weet werkelijk niet waar dit overgaat, zijn er dames die ook zo'n brief hebben ontvangen?
Geen idee, maar waarom niet even langs bij een filiaal van de SNS bank? Vraag even een gesprekje aan, en stel je vragen.
Ik zou dus never nooit niet schriftelijk reageren met een kopie van je legitimatie bewijs. Zou bij mij alle bellen doen afgaan, en daarom zou ik mij zeker melden bij een filiaal.
Staat er geen telefoonnummer bij?

Anders zou ik niet reageren. Ze zeggen dat je dus nog niet bent ingeschreven en ze willen graag een kopie van je legitimatiebewijs, niet doen dus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh wacht, je bent niet eens bij die bank Slecht gelezen. Hartstikke oplichting als je het mij vraagt. METEEN melden bij SNS!
Zit niet bij de SNS, ook geen brief gehad. Ik zou morgen maar eens bellen met die bank, om te horen hoe en wat.

Klinkt iig niet zo fijn:

Sinds 1997 is het incidentenwaarschuwingssysteem EVA operationeel. Banken en financieringsmaatschappijen hebben dit systeem opgezet om (pogingen tot) fraudes en andere criminele bedreigingen te voorkomen. Via een elektronisch raadpleegsysteem kunnen financiële instellingen toetsen of bepaalde (rechts)personen bij de eigen instelling dan wel collega-instellingen hebben gefraudeerd dan wel pogingen tot fraudes hebben ondernomen of anderszins een criminaliteitsrisico vormen. Het gaat hierbij om activiteiten die een bedreiging vormen voor de continuïteit en de integriteit van de instellingen, de financiële belangen van de cliënten en/ of de instelling zelf. Alle deelnemers aan het incidentenwaarschuwingssysteem hebben hun register aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP). Het incidentenwaarschuwingssysteem is door het CBP rechtmatig bevonden. Alleen financiële instellingen die lid zijn van de brancheorganisatie NVB en/ of VFN hebben toegang.

bron: klik
quote:Mylene_Valerie schreef op 13 maart 2011 @ 09:30:

Staat er geen telefoonnummer bij?

Anders zou ik niet reageren. Ze zeggen dat je dus nog niet bent ingeschreven en ze willen graag een kopie van je legitimatiebewijs, niet doen dus.Sowieso niet reageren! Melden bij een filiaal. Als het wel echt is, kunnen ze me dat dáár mondeling uitleggen. (Maar die kans acht ik heel klein)
Langsgaan bij een filiaal is iid ook een optie. Ook ik zou never nooit niet zomaar papieren opsturen!
Ik zou in elk geval SNS bellen. Die zijn ook vandaag bereikbaar.

Met een kopie ID kunnen derden een rekening openen op jouw naam. Dat gaat tergend makkelijk zelfs.

Dit klinkt niet goed en als het wel van de SNS afkomt dan verdient die brief een artikel in alle kranten.
Telefoonnummer SNS: 0900 – 18 50 (lokaal tarief). Kom er niet achter of ze echt geopend zijn vandaag, maar daar kom je snel genoeg achter.
quote:hanneke000 schreef op 13 maart 2011 @ 09:30:

Oh wacht, je bent niet eens bij die bank Slecht gelezen. Hartstikke oplichting als je het mij vraagt. METEEN melden bij SNS!Met je eens, ook je andere postings. Kloppen doet het van geen kant. Maar dit is al de 2e keer dus vandaar dat ik zei, ik zou er even over bellen. Maar verder nooit never niet een kopie id bewijs sturen of naam en wachtwoord. Die waarschuwing moet iedereen nu toch wel weten dat banken dat namelijk nooit vragen aan hun klanten. Laat staan aan mensen die geen klant zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ai, hier lees ik dat ze dicht zitten:

SNS Klantenservice is doordeweeks bereikbaar van 08.00 tot 21.00 en op zaterdag van 09.00 tot 16.00.

Ik zou mailen en morgen bellen of langsgaan bij een kantoor. Succes!
Er staat geen telefoonnummer bij en dat vind ik heel vreemd. Ik las de brief gisterenavond pas omdat ik mijn post had opgehaald bij mij oude adres, anders was ik allang bij de SNS langs gegaan.

Er staat dus echt dat ik voor vragen alleen schriftelijk (dit is onderstreept) en met bijvoeiging van een fotokopie kan reageren.
Ik zal dit inderdaad persoonlijk gaan melden bij de SNS.
quote:Gisselle schreef op 13 maart 2011 @ 09:41:

Er staat dus echt dat ik voor vragen alleen schriftelijk (dit is onderstreept) en met bijvoeiging van een fotokopie kan reageren.Wat een onzin. En als dat geen onzin is, zal een medewerker van de SNS dat toch eerst echt zelf moeten vertellen aan mij, alvorens ik überhaupt over zoiets zou nádenken! (En dan nog, denk dat ik eerst eens met de Rechtsbijstand ofzo zou bellen, voordat ik dergelijke papieren zou opsturen!)

Ik zal dit inderdaad persoonlijk gaan melden bij de SNS.Goed zo! Nu gewoon genieten van je zondag, je kunt nu toch weinig doen.
quote:chrissiy schreef op 13 maart 2011 @ 09:44:

[...]

Goed zo! Nu gewoon genieten van je zondag, je kunt nu toch weinig doen.Ga ik doen, dank je!! En niemand krijgt een kopie van mijn paspoort.

Er staat geen telefoonnummer bij en dat vind ik heel vreemd. Ik las de brief gisterenavond pas omdat ik mijn post had opgehaald bij mij oude adres, anders was ik allang bij de SNS langs gegaan.

Er staat dus echt dat ik voor vragen alleen schriftelijk (dit is onderstreept) en met bijvoeiging van een fotokopie kan reageren.Ja natuurlijk. Ze zijn uit op je paspoort gegevens, dus nogal wiedes dat ze dat benadrukken Er zullen genoeg mensen zijn die er in gaan trappen.
Heb je het adres al eens gegoogeld waar je de kopie naar toe moet sturen?
Bankpassen meldcentrale Melden van diefstal of verlies van je bankpas. 0800 - 03 13

(gratis) 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Gewoon dat nummer bellen. Ik neem aan dat SNS graag op dag 1 wil weten als er iets niet in de haak is. Willen ze dat niet, jammer voor hun dan.

je bent niet eens klant daar, dus ik denk echt dat het oplichting betreft.

Heb ook zoiets ontvangen, maar dan vanuit de ING bank (waar ik geen klant ben). Ik heb ook direct gebeld met de ING en dit gemeld.
quote:Demissionair schreef op 13 maart 2011 @ 09:47:

Bankpassen meldcentrale Melden van diefstal of verlies van je bankpas. 0800 - 03 13

(gratis) 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Gewoon dat nummer bellen. Ik neem aan dat SNS graag op dag 1 wil weten als er iets niet in de haak is. Willen ze dat niet, jammer voor hun dan. Slim! Dat kan inderdaad ook! Dat zou ik ook doen, al was het alleen al maar voor mijn eigen gemoedsrust
Heb je toevallig in het afgelopen jaar diverse hypotheekoffertes aangevraagd???
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
http://maatschappelijke-b ... 948_ing-bank-waarschuwing

Dit al gelezen?
Ik zou niet naar dat noodnummer bellen als ik jou was...

Iedereen gaat er maar gelijk vanuit dat het iets frauduleus is, terwijl een beetje googelen al best veel inzichten geeft..

Morgen even langs de bank gaan, dan weet je in ieder geval of het klopt dat SNS dat verstuurd heeft en dan kan je verdere stappen ondernemen
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 13 maart 2011 @ 09:56:

Heb je toevallig in het afgelopen jaar diverse hypotheekoffertes aangevraagd???

Ja maar dat is alweer een aantal jaren geleden.

Ik moet zeggen dat ik wel even heb zitten twijfelen omdat mijn autoverzekering bij Reaal loopt en er een paar maanden geleden iemand tegen mijn auto is aangereden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven