Geld & Recht alle pijlers

Recht op levensloopuitkering?

27-01-2011 19:12 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren kreeg ik in december altijd een levensloopuitkering.

Mijn vriend heeft dit jaar in december deze uitkering ook weer gekregen, maar ik niet.

Wanneer heb je hier recht op?

We doen beide niet mee met de levensloopregeling en beide wel met spaarloon.
Je doet niet mee, maar krijgt wel uitgekeerd? Dat is raar? Bel de instantie waar je het afgelopen jaar geld van hebt gekregen zou ik zo zeggen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bij overheden is dat niet vreemd als ik erop google. Maar vroeg me eigenlijk af of het een standaard (verplichte) uitkering is of dat het een secundaire arbeidsvoorwaarde is.
Check je contract eerst even dan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als in de CAO of arbeidsovereenkomst geregeld is dat de werkgever een bijdrage levert, dan zijn zij verplicht daaraan te voldoen. Wordt de CAO op dat punt gewijzigd, dan zal ook de verplichting van werkgever wijzigen.
Oh, en het is geen primaire maar een secundaire arbeidsvoorwaarde. De primaire voorwaarden zijn alleen loon en pensioen.
Krijg je het niet toevallig per maand uitgekeerd? Volgens onze CAO krijgen wij 1,8% levensloopbijdrage en dat wordt maandelijks verrekend.
Wij krijgen het altijd in mei of juni (weet ik even niet zeker), maar dan alleen als je ook echt aan de levensloopregeling meedoet.

Maar dit lijkt me nou typisch een vraag om gewoon even P&O / salarisadministratie over te bellen.
Ik ben per 31-12 gestopt bij deze werkgever, dus vandaar

Ik weet dat ik het eerder wel gekregen heb, maar twijfel of het bij deze werkgever was.

Moet ik nu dus even gaan terug zoeken.

Wil natuurlijk niet dat ik er recht op had maar dat ze het niet hebben gegeven, omdat ik toch uit dienst ging...
Ook als je per vorige maand uit dienst bent, mag je nog steeds bellen hoor! Gaat toch om jouw daar verdiende salaris daar?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven