Geld & Recht alle pijlers

rekening mobiel tele2?

11-08-2010 14:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik ging vandaag eens even kijken op mijn rekening online van mobiel (tele2). En ik schrok me een hoedje. Ruim 60 euro terwijl ik een goedkoop abonnement heb en 100 gratis sms'en en 100 belminuten............. voorheen normale rekeningen van rond de 15 euro tot 22 euro. Ik heb wel een ander abonnement gesloten van 12,50 per maand ook met alles gratis plus gratis internet... en een gratis mobieltje.....

Ik heb deze factuur vergeleken met die van juni en ik zie niet dat ik veel meer heb gebeld dan anders.....

Mijn vraag is hoe kan dit??????? Heeft iemand dit ook gehad????

Ik zit nu op mijn werk, ga als ik thuis ben wel bellen met tele2!!!
Is dat gratis internet wel echt gratis.... Of gaat dat volgens 'fair use' en gaan ze daarna kosten rekenen? Maar net wat ze onder fair use verstaan zeg maar. Opnieuw aansluitkosten gerekend? Moet in de specificatie toch terug te vinden zijn hoe die 60 is opgebouwd.
Ik zou idd even bellen met Tele2 en vragen wat er aan de hand is. Ik heb zelf geen goede ervaringen met Tele2 maar ik ga ook niet te snel oordelen. Misschien hebben ze een fout gemaakt met het factureren...

Ben je deze maand toevallig over je belbundel heengegaan? Buiten je belbundel zijn de kosten hoger, misschien ligt het daaraan?
What you give is what you will get in return...
Nee, ik heb niet meer gesms't /gebeld dan normaal... ik ben notabene nog op vakantie geweest in Frankrijk waar ik GEEN bereik had met mobiel dus die heeft de hele vakantie uitgestaan....

Ik kan ook niks vinden qua aansluitkosten of i.d.

Internet is gratis staat op de factuur...

Heel raar dit, ik voel me echt genaaid hoor op een slechte manier... dan had ik gewoon mijn oude abonnement kunnen houden als ik dit had geweten......
Wat is fair use?
Bij fair use gaan ze uit van redelijk / gemiddeld gebruik. De een kijkt af en toe op Telegraaf en Buienradar. Een ander gaat de hele dag op z'n mobiel dingen downloaden. Dat laatste wordt dan niet gezien als fair use (zeg maar 'eerlijk gebruik') en daar gaan ze kosten voor in rekening brengen.

Ik zou inderdaad bellen want is wel vreemd. Niet meer dan anders en toch veel hogere rekening.
Ik kijk idd af en toe op de telegraaf site en op hotmail. Ik ben geen dingen a/h downloaden ofzo... nee....
Ik zit die factuur uit te pluizen maar ik kom er niet uit. ..Na 17:00 gelijk naar huis en bellen...
quote:schatje1973 schreef op 11 augustus 2010 @ 14:12:

Hallo allen,

Ik ging vandaag eens even kijken op mijn rekening online van mobiel (tele2). En ik schrok me een hoedje. Ruim 60 euro terwijl ik een goedkoop abonnement heb en 100 gratis sms'en en 100 belminuten............. voorheen normale rekeningen van rond de 15 euro tot 22 euro. Ik heb wel een ander abonnement gesloten van 12,50 per maand ook met alles gratis plus gratis internet... en een gratis mobieltje.....

Ik heb deze factuur vergeleken met die van juni en ik zie niet dat ik veel meer heb gebeld dan anders.....

Mijn vraag is hoe kan dit??????? Heeft iemand dit ook gehad????

Ik zit nu op mijn werk, ga als ik thuis ben wel bellen met tele2!!!

Heb ik ook een keer gehad bij Tele2, maar dan bij vaste telefoon.

Hadden ze perongeluk voor 3 maand ipv 1 maand de abonnementskosten gerekend en dan nog de gesprekskosten, die wel gewoon van 1 maand.

Ik bellen, hebben ze het gewoon zo opgelost dat ik niks hoefde te betalen tot het weer verrekend was. Dat ging wel in 1x goed, dus snel en goed opgelost. Ik vond het wel een vreemde fout overigens, maar misschien is het bij jou ook zo'n vreemde fout? Het was trouwens heel goed terug te zien op de telefoonrekening, waar het fout was gegaan.
Whatever, I do what I want
Vallen die gratis sms'en belminuten misschien buiten sommige telecombedrijven???
Had je wel en 1 getoetst voor de pincode in Frankrijk? dat moet bij tele2, anders heb je idd geen bereik. Maar misschien is dat veranderd intussen, vroeger hadden ze ook nog geen rekening online.
Dat vandie 1 wist ik niet, nouja het was wel lekker rustig., In ieder geval niet ermee gebeld of gsms't de hele vakantie en ik werd ook niet gebeld!!!
Heb je al gebeld met Tele2?
Even een update: ik heb gebeld met tele2 en ze erkennen dat er een fout is gemaakt met het overstappen naar een ander abonnement. Ze hadden een bundel meegerekend waar ik niet om heb gevraagd. Dit bedrag wordt volgende maand verrekend..
Fijn dat het duidelijk is en dat je dat nog even vermeldt. Hou niet van een open einde .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven