Geld & Recht alle pijlers

rente verwachting 2011

27-12-2010 17:45 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik las ergens dat de spaarrente omhoog gaan

Tja in mijn optiek een logisch gevolg omdat de wereld moord en brand schreeuwd om geld

Dit is in Nederland niet anders.....de huizenmarkt zit op slot

ik denk dat geld erg schaars wordt en de banken hun balansen moeten aanzuiveren

ik verwacht de komende jaar(en) de rente weer naar 10 % gaar voor hypotheken, maar de huizenprijzen dalen

De spaarrente zal zeker snel richting 5 % kruipen

wat verwachten jullie qua rente standen voor 2011 ?
Ik hoop het niet! Mijn rentevaste periode loopt in maart 2012 af ( is nu 3,9%).
Ik hoop het wel, mijn spaargeld staat vast op 2.5 %

Minus 1.3 belasting.

Reken maar uit.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Spaarrente is al iets gestegen. Kijk maar naar de deposito's bij NIBC.
Tja, als de spaarrentes stijgen, is het logisch dat de hypotheekrentes ook stijgen (en dat hebben ze afgelopen weken ook gedaan). Overigens is dit in lijn met wat een tijdje geleden al voorspeld is door economen.

Persoonlijk hoop ik wel dat de rentestijging niet te drastisch wordt. Ook al heb ik er persoonlijk profijt van, want mijn hypotheekrente staat 30 jaar vast en het zou betekenen dat mijn spaargeld weer een stuk meer op gaat brengen.

Wanneer de hypotheekrentes richting de 10% gaan heeft dit grote gevolgen denk ik (huizenmarkt in zijn geheel, maar ook verder economisch gezien. Volgend jaar lopen veel rentevastperiodes af en een drastisch hogere rente zal voor veel betalingsproblemen gaan zorgen).
Chopper, hoe kom je aan deze info? Er klopt namelijk erg weinig van. Zijn dit jouw voorspellingen?
quote:chopper schreef op 27 december 2010 @ 17:45:

Hoi ik las ergens dat de spaarrente omhoog gaan

Tja in mijn optiek een logisch gevolg omdat de wereld moord en brand schreeuwd om geld

Dit is in Nederland niet anders.....de huizenmarkt zit op slot

ik denk dat geld erg schaars wordt en de banken hun balansen moeten aanzuiveren

ik verwacht de komende jaar(en) de rente weer naar 10 % gaar voor hypotheken, maar de huizenprijzen dalen

De spaarrente zal zeker snel richting 5 % kruipen

wat verwachten jullie qua rente standen voor 2011 ?Ja waar baseer je deze percentages op? Gewoon uit je duim gezogen?
ik baseer dat op een aantal financieële analisten maar er zijn ook tegengeluiden

Let wel dit is gewoon wat mijn gevoel zegt

vandaar mijn laatste zin in mijn topic : wat verwachten jullie

ik heb vroeger bij de directbank bijna 8 % rente op mijn spaartegoeden gehad en maandelijke bijschrijven

dit was rond 1989 1990

maar nogmaals iedereen kan gewoon zijn verwachtingen hier neerzetten en ik ben gewoon nieuwsgierig wat een ander denkt
Chopper,

het is me al vaker opgevallen en nu weer een topic (dit keer zonder je inkomen en spaarbedragen), maar waarom ben je zo verschrikkelijk bezig met geld, geld en geld?

Ontopic: de spaarrente blijft vlgs mij in 2011 gewoon nog onder 3%.
.
Ik vroeg niet waaróm je dit op een geldforumgedeelte plaatst, dat snapt mijn wortelkanaaltje ook nog wel.

Ik wil je best lezen hoor, ben juist ook geinteresseerd in een ander (jou in dezen) en in jouw psyche waarom je zo niet aflatend geinteresseerd bent in en over geld. Ik geef je ook gewoon antwoord op je vraag zoals je ziet.
.
quote:wortelsoep schreef op 28 december 2010 @ 14:15:

Chopper,

het is me al vaker opgevallen en nu weer een topic (dit keer zonder je inkomen en spaarbedragen), maar waarom ben je zo verschrikkelijk bezig met geld, geld en geld?

Ontopic: de spaarrente blijft vlgs mij in 2011 gewoon nog onder 3%.Gut, verdient hij soms veel of zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven