Geld & Recht alle pijlers

Reparatie mislukt, wat nu?

31-05-2020 18:41 10 berichten
Ik heb onlangs een apparaat weggebracht voor onderhoud en reparatie.
Het apparaat werkte, maar vertoonde wat kuren. Het bedrijf zou het apparaat nakijken, bellen voor een prijsopgave en daarna repareren. Na 2 dagen werd ik gebeld, reparatie was mogelijk voor bedrag X. Hier heb ik mee ingestemd. Tijdens de reparatie is gebleken dat er toch een ander defect was. Vervangen van het betreffende onderdeel is duur en niet meer in verhouding tot de restwaarde van het apparaat (de restwaarde zou zo’n 250 a 300 euro zijn in goed werkende staat).
Voorstel van het bedrijf is nu dat ik een ander apparaat bij hen afneem met flinke korting. Ik ga ervan uit dat ik de reparatie dan niet hoef te betalen. Ik weet niet bedrijf het apparaat dan wil houden of dat ik het weer mee kan nemen.
Wat is redelijk? Ben ik het bedrijf überhaupt iets verplicht? Er zijn wel nieuwe onderdelen in het apparaat gegaan, maar die hebben het probleem dus niet opgelost. Daarnaast is dit bedrijf al dagen met het apparaat bezig. Ik weet eigenlijk nog niet of ik een nieuw apparaat wil.
Hoeft niet, maar Dan zal je de gemaakte reparatie kosten moeten betalen. Er zit natuurlijk wel tijd en geld in.
Alle reacties Link kopieren
Dat zijn allemaal details die je met het betreffende bedrijf moet afspreken.
Normaal gesproken staat de korting in verhouding met wat jij wil. Als je het toestel zelf wil houden krijg je minder korting dan dat je het toestel inlevert.
Waarom wil je een kapot apparaat terug hebben? Neem aan dat ze het apparaat houden en jou een nieuwe geven met flinke korting.

Het is tegenwoordig normaal om je oude spullen in te leveren als je nieuwe koopt. Daar betaal je die verwijderingsbijdrage voor. Toen mijn ouders een nieuwe koelkast bestelden ergens heeft bedrijf de oude koelkast meegenomen.
Dank voor de reacties. Het apparaat is niet kapot en het heeft ook een emotionele waarde voor me. Maar het heeft ook geen zin om een niet goed functionerend apparaat weer mee te nemen, daar hebben jullie gelijk in.
Alle reacties Link kopieren
HEMAlover schreef:
31-05-2020 19:29
Dank voor de reacties. Het apparaat is niet kapot en het heeft ook een emotionele waarde voor me. Maar het heeft ook geen zin om een niet goed functionerend apparaat weer mee te nemen, daar hebben jullie gelijk in.
Het is zo vaag dat ik me weinig kan voorstellen bij het behouden van apparaat die niet kapot is maar toch defect en ook nog eens emotioneel waardevol is. Irritant zit me suf te peinzen welk apparaat aan al deze voorwaarde zou kunnen voldoen.

Maar ik denk dat je moet kiezen wat je meer waard is:

- je emotie
- je portemonnee
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
31-05-2020 19:43
Het is zo vaag dat ik me weinig kan voorstellen bij het behouden van apparaat die niet kapot is maar toch defect en ook nog eens emotioneel waardevol is. Irritant zit me suf te peinzen welk apparaat aan al deze voorwaarde zou kunnen voldoen.

Maar ik denk dat je moet kiezen wat je meer waard is:

- je emotie
- je portemonnee
Een geërfde auto waarvan de elektrische ramen het niet meer doen?
Eehm, een aanhanger waarvan de achterklep niet meer open kan?
Een lamp waarvan de kap naar z’n grootje is?

M’n fantasie slaat op hol🤣
Geen prima, prima is geen goed.
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
31-05-2020 19:52
Een geërfde auto waarvan de elektrische ramen het niet meer doen?
Eehm, een aanhanger waarvan de achterklep niet meer open kan?
Een lamp waarvan de kap naar z’n grootje is?

M’n fantasie slaat op hol🤣
Hahaha goed bedacht. Ik moest ook direct aan een horloge of klok denken. Tja lastig zo....
Alle reacties Link kopieren
VakantieNL15 schreef:
31-05-2020 19:52
Een geërfde auto waarvan de elektrische ramen het niet meer doen?

M’n fantasie slaat op hol🤣
Ow ja die auto is leuk bedacht!

Een horloge ofzo zou kunnen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Een naaimachine die nog van oma is geweest?
In dat geval, tenzij het een klassieke singer is: inleveren en een nieuwe uitzoeken. Aan een oranje-bruine naaimachine uit de jaren 70 die het naar half doet heb je niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven