Geld & Recht alle pijlers

Rondkomen van 42¤

10-03-2016 17:58 246 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik woon alleen, en heb me aangemeld ij budget beheer tijdje terug, nu is dat rond en krijg ik een budget van 42 euro per week, alleen voor eten en drinken.

Ik drink alleen water melk en thee, dat kost me niet zoveel maar zijn hier mensen die dat ermee redden?
Lijkt mij ook niet zo moeilijk maar is misschien makkelijker gezegd dan gedaan.
quote:wyandotje schreef op 10 maart 2016 @ 19:36:

En waar moeten alle andere dingen dan van betaald worden? Wc-papier en afwasmiddel enzo.Van die 42euro
quote:Ttass28 schreef op 10 maart 2016 @ 19:47:

[...]

2 plakjes spelbrood vullen beter dan de slappe brood van de super.Zelf bakken scheelt bakken geld.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 18:12:

Kennis van mij moest ook zijn openbaar vervoer mee betalen voor naar zijn werk.Ook de wasmiddelen etc

Dus omdat die kennis van jou dat moest is het meteen een vaststaand feit dat TO dit ook moet ?

Ondanks dat TO zelf aan geeft dat het alleen om eten en drinken gaat ?

Volgens mij kunnen situaties altijd van elkaar afwijken, zelfs in dit geval.
Niet geschoten is altijd mis
quote:dianavankrimpen schreef op 10 maart 2016 @ 19:37:

Een keer een kop.koffie bij la place met een vriendin kan de week net even iets leuker maken. Ik zeg niet dat het niet genoeg is, het is zeker wel genoeg maar niet genoeg voor een leuk leven. Wat triest als het van een kop koffie bij La Place afhangt of je je leven leuk vindt of niet.
quote:Bitje93 schreef op 10 maart 2016 @ 19:49:

[...]

Dus omdat die kennis van jou dat moest is het meteen een vaststaand feit dat TO dit ook moet ?

Ondanks dat TO zelf aan geeft dat het alleen om eten en drinken gaat ?

Volgens mij kunnen situaties altijd van elkaar afwijken, zelfs in dit geval.Ja, je hebt helemaal gelijk. Nogmaals ik zei alleen hoe het bij een kennis van mij ging.
quote:prik schreef op 10 maart 2016 @ 19:49:

[...]

Wat triest als het van een kop koffie bij La Place afhangt of je je leven leuk vindt of niet.Eens. Je kan een ook een kop koffie thuis maken en vriendin uitnodigen.
Ja dat kan, denk zelfs makkelijk, heb het ooit met minder moeten doen.

2 bruine broden, boter, smeerworst en pindakaas.

Aardappelen en rijst.

2 poten bruine bonen, ijsbergsla, komkommer en tomaat, ui, paprika

Nog een groente van een aanbieding boontjes ofzo

Gehakt

Soepgroente, vermicelli, bouillon

Knakworstjes

Bamisoep

Eieren.

Dit waren meestal zo mijn week boodschappen en dat was ruim voldoende.
Wij zijn met 6.Dat zou 36 euro per dag zijn en 252 euro! per week.

Vind ik echt heel veel geld.
Het zou wel verdomde leuk als TO nog even het fatsoen heeft om terug te keren op haar eigen topic
TO: Hoe lang moet jouw budget beheerd worden eigenlijk?
quote:hart01 schreef op 10 maart 2016 @ 19:58:

Wij zijn met 6.Dat zou 36 euro per dag zijn en 252 euro! per week.

Vind ik echt heel veel geld.

Voor 6 personen inkopen is nooit 6x zo duur als voor 1 persoon inkopen.

Slechte vergelijking.

[...]

Wat triest als het van een kop koffie bij La Place afhangt of je je leven leuk vindt of niet.Is ook zo. Maar als je weinig te besteden hebt, dan kan dit al iets zijn waar iemand naar uitkijkt. Triest, ja.
quote:Ttass28 schreef op 10 maart 2016 @ 19:51:

[...]

Eens. Je kan een ook een kop koffie thuis maken en vriendin uitnodigen.Ja.....kan.
quote:Dragisa schreef op 10 maart 2016 @ 19:58:

Het zou wel verdomde leuk als TO nog even het fatsoen heeft om terug te keren op haar eigen topic Ik heb al een oproep gedaan :-)
De Lidl heeft nu een kortingbon voor bruine bonen met 50% korting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

[...]

Wat triest als het van een kop koffie bij La Place afhangt of je je leven leuk vindt of niet.

Hier is tie dicht, ik dacht al wat voel ik me toch rot

Maar van 42 kun je heus nog weleens er kop koffie drinken hoor.

Ik had ook een tijdje zo'n budget maar dan in guldens en dan gaf ik 30 gulden uit aan geplande boodschappen, dus leefde gestructureerd nav een weekmenu en deels invriezen of 2 dagen hetzelfde eten.

Rest legde ik apart voor noodgevallen en noodgevallen was ook iets drinken met een vriendin of een koopje qua kleding van 5 euro ofzo.

Ging best, ik ging zelfs weleens uit eten en dan voor max 15 gulden toendertijd. Studentenhap en colaatje of een soep bij de thai ofzo.

Omdat je alleen bent en ik had altijd wel wat in mijn kast (desnoods at ik pannenkoeken of een paar dagen brood en mandarijnen ofzo) maakte dat allemaal niet zoveel uit. Met kinderen kan dat niet natuurlijk.
quote:dianavankrimpen schreef op 10 maart 2016 @ 20:07:

[...]

Is ook zo. Maar als je weinig te besteden hebt, dan kan dit al iets zijn waar iemand naar uitkijkt. Triest, ja.Als je arm bent is boodschappen doen je enige uitstapje dat geld kost.
quote:wyandotje schreef op 10 maart 2016 @ 20:13:

[...]

Als je arm bent is boodschappen doen je enige uitstapje dat geld kost.Arm? Of bedoel je je schulden aflossen?
Beiden.
quote:wyandotje schreef op 10 maart 2016 @ 20:13:

[...]

Als je arm bent is boodschappen doen je enige uitstapje dat geld kost.Helaas wel.
Trouwens ook een tip: Ik gaf en geef sommige dagen helemaal geen geld uit. Toen merendeel van de dagen eigenlijk .

Dus doe alles op de fiets of lopend, geen boodschappen, eet wat ik in mijn kast heb etc.
Je zal maar in een dorpje wonen met 1 winkel en zonder openbaar vervoer. Sommige dorpen hebben geen eens een winkel.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 20:18:

Je zal maar in een dorpje wonen met 1 winkel en zonder openbaar vervoer. Sommige dorpen hebben geen eens een winkel.Daar heb je een fiets voor natuurlijk.
quote:WD-40 schreef op 10 maart 2016 @ 20:18:

Je zal maar in een dorpje wonen met 1 winkel en zonder openbaar vervoer. Sommige dorpen hebben geen eens een winkel.

Dat is dan wel erg ja. Dan moet je sparen voor een fiets.

Mijn schoonouders fietsen voor alles naar dorpen verderop.

Misschien bij de boer dingen halen, of is dat niet goedkoper?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven