Geld & Recht alle pijlers

Salaris van collega en mijn salaris....

12-09-2019 01:32 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
dionne36 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 06:01
Reden: Privacy
99.90% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SilverShadow schreef:
12-09-2019 07:12
WO geschoold en vragen wat je rechten zijn als je salaris marktconform is en de uni heeft aangegeven een fout te hebben gemaakt bij het inschalen van je vriendin......

Dat ook wel ja.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Maar TO, als jij zo goed kan budgetteren dan kom je deze financiële dip vast te boven
To je snapt zelf wel dat dit geen kans van slagen heeft he ?
Ik zou mij als die ‘beste’ vriendin behoorlijk genaaid voelen als mijn vriendin na het horen van mijn salaris, moeilijk zou gaan doen over haar eigen salaris. En zo er mogelijk voor kunnen zorgen dat ik in de problemen kom.
Ik zou dat ‘beste’ er meteen vanaf halen. En misschien ‘vriendin’ veranderen in ‘collega’ of ‘kennis’.
Er zijn meer mensen die afwijkend verdienen tov hun collega's. Beter onderhandeld bv. Dat mag.
Je bent in deze situatie kansloos wat je rechten betreft. Vragen staat vrij, maar nee is ook een antwoord, houd daar rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
waarom zou jij er ook recht op hebben ?
A. is het een fout dus hoe jij dan kunt denken dat jij er ook recht op hebt is mij een raadsel..
B. in het algemeen is het zo dat de 1 beter kan onderhandelen over salaris etc. dan een ander. Dan had je beter moeten onderhandelen (nu kan dat geloof ik niet in het onderwijs, maar je snap wat ik bedoel).
Alle reacties Link kopieren
Niet lullig bedoeld, maar ik zou eerder iets aan je huwelijk doen dan aan je salaris. Financiën splitten, als dat (nog) niet zo is.

Je vriendin heeft gewoon heel veel geluk gehad.. Dat geeft jou helaas nergens recht op, jammer genoeg. Groot verschil inderdaad in salaris.
-
Alle reacties Link kopieren
En wat je man betreft... eigen rekening open waar hij niet bij kan.. zo simpel kan het zijn.. Hij een eigen rekening met " zakgeld" jij de grote hoop..
Alle reacties Link kopieren
poldervrouw schreef:
12-09-2019 08:54
En wat je man betreft... eigen rekening open waar hij niet bij kan.. zo simpel kan het zijn.. Hij een eigen rekening met " zakgeld" jij de grote hoop..
Helaas is hij een volwassen man die dus gewoon schulden mag maken. Zo makkelijk is het dus niet. BTDT en ben er nog steeds gefrustreerd over :)
Spreuken 18:2
Alle reacties Link kopieren
Satchel schreef:
12-09-2019 09:10
Helaas is hij een volwassen man die dus gewoon schulden mag maken. Zo makkelijk is het dus niet. BTDT en ben er nog steeds gefrustreerd over :)
het is maar net hoe je het regelt.. ik zou iig ervoor zorgen dan mijn geld niet door hem opgemaakt kan worden
Ik ken een soortgelijke situatie en bij die betreffende werknemer konden ze de fout nog wel op tijd terug draaien. Daar is ook een hoop gezeik over geweest.

En wat betreft onderhandelen: in de tijd dat ik solliciteerde was het nog voor mij 100 anderen. Mijn onderhandelruimte was minimaal. Een paar jaar later zaten ze enorm krap en hebben collega's met veel minder ervaring en diploma's een veel hoger salaris gekregen. Ik zit in de zorg, dus geen commerciele toestanden. Ook lastig te verkroppen soms, maar niks aan te doen.
TO, het is niet zo dat ze jou te kort doen. Al begrijp ik dat dat zo kan voelen. Je collega heeft gewoon ontzettend veel geluk gehad. Daar sta jij los van.
Als je vindt dat je meer moet verdienen zou ik het gesprek aan gaan. Maar benoem in het gesprek niet het salaris van je collega en ook niet de schulden van je man. Maar vertel waarom jij recht zou hebben op meer. Dus op basis van je functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt er geen recht op.

Wat je altijd zou kunnen vragen aan je baas is wat je zou moeten doen om een hoger salaris te krijgen. Of je bepaalde vaardigheden je eigen moet maken waarmee je net iets meer voor ze kunt betekenen of wat dan ook.

Ik neem aan dat in het onderwijs je vast zit aan bepaalde schalen, maar daarbinnen heb je wellicht nog stapjes groeimogelijkheden?
Gewoon informeren, je kunt altijd nog verder gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk te verteren dat je minder verdient dan je vriendin zeg je, maar als die fout bij haar niet was gemaakt, verdiende je hetzelfde als nu. Zij heeft gewoon geluk en voor jou maakt het geen verschil. Dus probeer er anders naar te kijken, het lijkt bijna of je het niet eerlijk vindt en vindt dat jij er nu ook recht op hebt.

Hoe zijn ze er trouwens achter gekomen dat ze teveel verdient? Heb jij het aangekaart?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap eigenlijk nooit zo waarom het belangrijk is om te weten wat een ander verdient. Het gaat er toch om dat je zelf vindt dat je salaris in overeenstemming is met wat je mag verwachten. Als je onderbetaald wordt, snap ik dat je meer wilt hebben, maar als iemand anders meer heeft? Als je het niet weet was het helemaal geen probleem geweest.
poldervrouw schreef:
12-09-2019 09:19
het is maar net hoe je het regelt.. ik zou iig ervoor zorgen dan mijn geld niet door hem opgemaakt kan worden
Tja, als je man een creditcard aanvraagt of een lening afsluit dan heeft dat toch invloed op je huishouden.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
12-09-2019 10:43
Tja, als je man een creditcard aanvraagt of een lening afsluit dan heeft dat toch invloed op je huishouden.
klopt.. maar dan zou ik iig zorgen dat mijn eigen inkomen veilig is.. Lening moet toch beide partners voor tekenen ?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook eens meegemaakt dat een fout van het werk in mijn 'voordeel' uitviel. Werk was er niet blij mee toen dat duidelijk werd en liet dat ook op allerlei manieren voelen. Men vreesde daar ook voor precedentwerking. Ik vond het ondanks het voordeel voor mij geen fijne positie om in te zitten.

Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand door een fout van het werk een tijdelijke uitbreiding van uren veel te lang kreeg doorbetaald. Die persoon moest een flink deel achteraf terug betalen omdat werk vond dat het haar opgevallen had kunnen zijn en zij actie had moeten ondernemen. Was ook geen fijne situatie.

Jij komt er waarschijnlijk niet verder mee om deze fout nu in je eigen voordeel uit te proberen te leggen en er een punt van te maken bij jouw leidinggevende. Het gaat vooral heel lullig worden voor je vriendin, en je werkgever zal ook niet blij worden van jou op deze manier. Zij mogen je vriendin niet benadelen vanwege deze fout, maar jij krijgt gewoon waar je CAO-technisch recht op hebt. Een gelukje voor haar, maar meer valt er denk ik niet uit te slepen.
Je maakt daar geen schijn van kans. Verder zou ik als vriendin me behoorlijk genaaid voelen als jij nu moeilijk gaat lopen doen omdat je privésituatie tegenvalt. Het is onprofessioneel ook tegenover je werkgever.
Alle reacties Link kopieren
En dan de hele situatie hier ook nog openbaar op het viva forum plempen. Voor mij zou dat einde vriendschap zijn.
niks moet en alles mag
Alle reacties Link kopieren
Allesmag schreef:
12-09-2019 22:54
En dan de hele situatie hier ook nog openbaar op het viva forum plempen. Voor mij zou dat einde vriendschap zijn.
Ik woon niet eens in Nederland. Doe normaal ja?
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
12-09-2019 10:17
Moeilijk te verteren dat je minder verdient dan je vriendin zeg je, maar als die fout bij haar niet was gemaakt, verdiende je hetzelfde als nu. Zij heeft gewoon geluk en voor jou maakt het geen verschil. Dus probeer er anders naar te kijken, het lijkt bijna of je het niet eerlijk vindt en vindt dat jij er nu ook recht op hebt.

Hoe zijn ze er trouwens achter gekomen dat ze teveel verdient? Heb jij het aangekaart?
Nee tuurlijk heb ik het niet zelf aangekaart, zoals ik al zei ik weet dit al zo'n 2 jaar. Toevallig is mijn vriendin nu opgeroepen voor een gesprek. Ze is niet de enige.. HR is de laatste maanden met verschillende collega's die een foute contract hebben en/of fout ingeschaald zijn.
Alle reacties Link kopieren
Farizia schreef:
12-09-2019 22:34
Je maakt daar geen schijn van kans. Verder zou ik als vriendin me behoorlijk genaaid voelen als jij nu moeilijk gaat lopen doen omdat je privésituatie tegenvalt. Het is onprofessioneel ook tegenover je werkgever.
Tis juist andersom.. Mijn vriendin heeft mij verteld over haar gesprek met HR, juist omdat ze zelf vindt dat het oneerlijk is voor mij en omdat ze weet dat zij in ieder geval 'veilig' is wat betreft haar salaris.
Alle reacties Link kopieren
-Darkside- schreef:
12-09-2019 07:42
Misschien kan je man er extra bij werken om zijn stommiteit recht te zetten.
Zijn 'stommiteit'? Serieus? Een ernstige psychische stoornis, met een episode die voor ons allebei zwaar traumatisch was, en jij hebt het over een 'stommiteit'? Je mag je schamen om je eigen stommiteit.
Mijn man IS bezig om alles te doen om meer geld te verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Hatchi schreef:
12-09-2019 08:42
Ik zou mij als die ‘beste’ vriendin behoorlijk genaaid voelen als mijn vriendin na het horen van mijn salaris, moeilijk zou gaan doen over haar eigen salaris. En zo er mogelijk voor kunnen zorgen dat ik in de problemen kom.
Ik zou dat ‘beste’ er meteen vanaf halen. En misschien ‘vriendin’ veranderen in ‘collega’ of ‘kennis’.
Mijn vriendin kwam me juist vertellen over haar gesprek met HR, omdat ze zelf vindt dat de situatie oneerlijk is en mij wil helpen. Ze weet dat ze 'veilig' is mbt haar salaris.

Jezus wat een aannames allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven