Samenlevingscontract, wat is zijn bedoeling?
dinsdag 2 september 2025 om 16:15
Edit, ik hou dit expres vaag, met reden.
Dit vraag ik niet voor mezelf maar omdat ik me iets afvraag.
Kennis heeft een platonische relatie met een zeer rijke man, zij wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan.
Deze man wil heel graag een samenlevingscontract met haar sluiten, zij heeft haar eigen koophuis, hij natuurlijk ook.
Ik vertrouw het echter niet en vraag mij af of deze man hier duistere zaken mee voor ogen kan hebben. Dat wantrouwen berust puur op mijn onderbuikgevoel, verder heb ik geen info over deze man.
Wat is jullie idee hierover? Misschien ben ik te achterdochtig, dat kan natuurlijk ook.
Dit vraag ik niet voor mezelf maar omdat ik me iets afvraag.
Kennis heeft een platonische relatie met een zeer rijke man, zij wonen niet samen en zijn dat ook niet van plan.
Deze man wil heel graag een samenlevingscontract met haar sluiten, zij heeft haar eigen koophuis, hij natuurlijk ook.
Ik vertrouw het echter niet en vraag mij af of deze man hier duistere zaken mee voor ogen kan hebben. Dat wantrouwen berust puur op mijn onderbuikgevoel, verder heb ik geen info over deze man.
Wat is jullie idee hierover? Misschien ben ik te achterdochtig, dat kan natuurlijk ook.
cochise wijzigde dit bericht op 02-09-2025 17:20
6.98% gewijzigd
donderdag 4 september 2025 om 14:04
Wat is je bron? Want dit soort teksten kan iedereen op internet gooien natuurlijk.MissNuada schreef: ↑02-09-2025 22:12Nogmaals dat is niet waar. Vroeger niet en nu ook niet.
Nee, je hoeft niet te samenwonen om een samenlevingscontract te hebben, maar je moet wel een liefdesrelatie hebben om een juridisch erkend samenlevingscontract te kunnen tekenen. Je kunt een samenlevingscontract ook later opstellen dan dat je samenwoont.
Wanneer is het wel verstandig om het te doen?
Om afspraken vast te leggen:
Een samenlevingscontract is een manier om afspraken vast te leggen over jullie gemeenschappelijke huishouding, bijvoorbeeld over de verdeling van kosten, gezamenlijke bezittingen en schulden.
Voor juridische zekerheid:
Hoewel een samenlevingscontract niet verplicht is, biedt het wel zekerheid bij een relatiebreuk of overlijden, wat bij het samenwonen zonder het contract niet geregeld is. .... ect. ect.
En je kunt inderdaad wel een contract sluiten als je niet samenwoont, dan is het alleen geen samenlevingscontract.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in