Geld & Recht alle pijlers

schadeletsel - uitkering, wat kan ik verwachten?

11-01-2012 14:18 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna 2 maanden geleden een autoongeluk gehad waarbij de tegenpartij vrij fors mijn stilstaande auto inreed. Tot op heden zit ik helaas dus ook nog steeds in de ziektewet met zoals het er nu naar uitziet een whiplash (onderzoeken lopen nog).

Nu heb ik volgende week een gesprek met mijn rechtsbijstand en de schadeletsel-persoon van de tegenpartij. Heeft iemand ervaring met zo'n gesprek? Ik hoor van iedereen in mijn omgeving dat ze me willen gaan afkopen, maar wat moet ik dan in vredesnaam verwachten voor geldbedrag? Moet ik mij laten afkopen, en zo niet wat dan?

Iemand ervaring?
In dit stadium zeker nog niet akkoord gaan met afkopen. Je weet nog helemaal niet wat de gevolgen op lange termijn zijn en wat je ´schade´ zal zijn. Het aanbod wat je nu krijgt zal ook zeker niet hoog zijn.

Wacht eerst af hoe je herstelt. Pas dan kan er een schatting gemaakt worden van de ´schade´. En bereid je erop voor dat dit vele jaren kan gaan duren....

(ik heb het van dichtbij meegemaakt met een familielid).
Maak het ook niet erger dan het is he. Je moet dat afkopen niet eens willen. Bij mij was de schade duidelijk, de tegenpartij werkte bijzonder goed mee en toch het ik drie dikke ordners vol met briefwisselingen.

Na 2 maanden kan je nog niets zeggen over de schade of deze blijvend is of niet.. Probeer eerst maar eens te herstellen..

Smartengeld is leuk als je een arm gebroken heb en deze hersteld weer of als je een paar glasspinters in je huid heb. Dan is het bedrag leuk. In verhouding ook best hoog. Als je ernstig gewond ben geraakt dan is het echt niet zo dat je echt wat aan het geld heb..
Bij de anwb kun je een smartengeld boek bekijken. hierin staan situaties beschreven en de hoogte van het bedrag wat de rechter toegekend heeft..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven