Geld & Recht alle pijlers

Scheur in bruidsjurk

02-06-2011 11:08 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje gaat over 3 weken trouwen en heeft gister haar jurk opgehaald. We gingen de jurk net even bekijken en zagen dat er aan de onderkant een scheurtje zat in de tule-achtige laag die over de jurk. Toen we beter gingen kijken zagen we dat het een gerepareerde scheur was die dichtgenaaid was, maar los was gaan laten.

De jurk was erg prijzig, 1800 euro, en daarnaast verwacht je niet dat je een jurk krijgt die al gerepareerd is.

Ze twijfelt wat ze gaat doen en vraagt zich af wat redelijk is.

Wat zouden jullie doen?
Terug naar de winkel en de jurk goed laten repareren of een nieuwe vragen. Ze zijn duur genoeg, daar mag je een goede jurk voor verwachten.
Meteen teruggaan. Dit hoort natuurlijk niet zo. En als je langer wacht wordt het moeilijk aan te tonen dat de scheur door hen veroorzaakt is.
Ik zou zeker terug gaan! Het kost een hoop geld, je mag toch zeker verwachten dat je een jurk hebt die niet kapot is!
Nou ik zou dus meteen terug gaan!

Ik neem aan dat het om een nieuwe jurk gaat voor die prijs toch?

Lijkt me dat de jurk op zn minst kosteloos gerepareerd wordt, en misschien ook wel wat korting.
Teruggaan sowieso, maar is het redelijk om een bedrag terug te vragen? Ze moet er toch weer vrij voor vragen, heen en weer rijden etc. En dat terwijl het een gerepareerde scheur zonder dat we dat dus wisten.
Eerst foto's maken van de scheur en dan terug gaan. Dan heb je tenminste bewijs.
Meteen teruggaan naar de winkel. Dit hoort niet. Het lijkt me sterk dat ze nog een nieuwe jurk kunnen regelen in 3 weken, maar dan moeten ze maar met een goed compensatie voorstel komen.
Terug gaan en vragen wat ze er aan gaan doen.

Mij is opgevallen als je het aardig vraagt en dan stil blijft ze altijd met een oplossing komen.
Maar wat is redelijk om akkoord mee te gaan?
Je moet ze eerst de mogelijkheid geven een nieuwe jurk te geven. (lijkt me sterk dat ze dat lukt).

Dan als tweede optie moeten ze je schade ongedaan maken. Dus een degelijke reparatie, of een vergoeding.

Wat reeel is, hangt af van de schade. Ze kan de jurk nog wel gewoon dragen toch? Valt het op? OF zie je het alleen als je ernaar zoekt?

Om maar een lastige vaststelling te geven: In welke mate wordt haar gebruik van de jurk (en dus ook het plezier van het dragen) hierdoor vermindert?

Dat is natuurlijk niet vast te stellen, maar is dat 5%, 10%? Toch zeker niet heel veel meer lijkt me? Dan is zo'n bedrag ook redelijk.

Wellicht bieden ze iets anders aan te compensatie: gratis lingerie setje ofzo, dat zou ook heel acceptabel zijn.
Nieuwe jurk lijkt me niet in 3 weken. De jurk is wel draagbaar, maar goed, het feit dat ze niet hebben aangegeven dat er een scheur inzat en dat deze gerepareerd is (en uiteindelijk weer open is gegaan), vind ik persoonlijk raar. Wees dan eerlijk.

En dat ze weet dat er een scheur inzit en straks zat, dan ga je er wel de hele dag op letten of 't niet te veel opvalt.
En vergeet ook niet mocht ze deze jurk eventueel willen doorverkopen, dan is hij wel minder waard met scheur, dan zonder scheur.
Als je in een outlet store merkkleding koopt, waar een klein, bijna niet zichtbaar, gerepareerd gaatje in zit, hoeveel gaat er dan van de prijs af? Dus zo'n kledingstuk van een duur merk, wat als 'foutje' verkocht wordt? Volgens mij is het snel 25% tot 50% van de prijs die er afgaat. Aangezien je 1800 euro voor 1 jurk betaald, mag je een heel hoge kwaliteit verwachten (net als bij dure merkkleding). Ik zou zelf een korting van 500 euro niet onredelijk vinden. Er zit echt veel marge op zulke jurken! En het feit dat ze dit niet even eerlijk aangegeven hebben vind ik erg onprofessioneel.

Maargoed, jij hebt de kleding in eerste instantie wel geaccepteerd en de winkel weet dat je ook niet zoveel keus meer hebt, 3 weken voor de trouwerij (als het 6 maanden was, kon je de koop afbreken en een andere jurk kopen). Ik zou zeker teruggaan. 1800 euro! Daarvoor zou je nog bijna je rechtsbijstand kunnen inschakelen...
quote:Avaeyebrow schreef op 02 juni 2011 @ 11:22:

Terug gaan en vragen wat ze er aan gaan doen.

Mij is opgevallen als je het aardig vraagt en dan stil blijft ze altijd met een oplossing komen.Dit inderdaad! Je vertelt vriendelijk wat het probleem is, dat je het vervelend vindt en dan de vraag wat ze eraan kunnen doen. Niet teveel tekst. Dan moeten zij wel met iets komen. Wel balen zeg!
Mooi waardeloos zeg! Teruggaan en inderdaad vriendelijk vragen wat ze nog kunnen doen op deze termijn. En als ze het niet echt heel mooi kunnen repareren, zéker om een vergoeding vragen.

Maar onthoud: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!

Succes!
Ik weet via een kennis die een bruidsmode zaak had hoeveel marge er op die jurken zit. Dus een flinke compensatie kun je echt wel vragen hoor. Zeker als de jurk bij een groet winkel is gekocht. Die gaan er echt niet failliet aan.

Maar wat hierboven al gezegd wordt: heel vriendelijk blijven, dan krijg je het meeste voor elkaar. En wie weet kunnen ze wel een andere jurk regelen??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven