Geld & Recht alle pijlers

Scheve verdeling of maak ik een denkfout?

15-12-2018 11:33 633 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2018 00:38
Reden: op verwijderd ivm privacy
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
15-12-2018 14:24
dat is hij ook
Dit!
Plus hij is degene die zichzelf te kakken zet met die kronkel in z’n kop.

Ongelofelijk om te lezen wat een waardeloze vent het is. Echt to, zorg dat je voor jezelf op komt!
Alle reacties Link kopieren
Alles wat lovako zegt +1000

neem een financieel adviseur in de arm en sla aan het rekenen over de afgelopen jaren. Stuur maar lekker een factuur naar het bedrijf van je man.

Ga ik kijken of ik mijn kaak van de grond afgebikt krijg
Ik zeg het niet snel, maar dit is nu eens een echt voorbeeld van gaslightning als het echt zo gaat als je hier schrijft.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
15-12-2018 14:29
Ik zeg het niet snel, maar dit is nu eens een echt voorbeeld van gaslightning als het echt zo gaat als je hier schrijft.
Ja ik vind het ook heel eng klinken, buitenproportioneel
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet alles op 1 hoop? jullie hebben kinderen , en een gezamenlijk huishouden!! Ik begrijp hier niet zoveel van. Dit is toch niet samen ...dit is ieder voor zich. Alles op 1 hoop doen en daar de kosten en alles van betalen enz enz.
Dat zal vast ouderwets zijn maar jullie zijn een gezin !!
Alle reacties Link kopieren
anoniem07121825 schreef:
15-12-2018 13:26
Ik vind natuurlijk dat hij mij moet compenseren maar hij beweert bij hoog en laag dat ik een denkfout maak en suggereert dat ik zo onnozel ben dat ik niet snap hoe het in elkaar zit.
Hij heeft wel gelijk dat je onnozel bent dat je dit pikt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Ikzegookwat schreef:
15-12-2018 13:51
Zijn theorie zou alleen opgaan als je extra hypotheek had afgelost met je spaargeld, en het huis daardoor voor een groter aandeel van jou was geworden.
Denkfout: eigendom van het huis staat los van aansprakelijkheid voor de lening. Met aflossen verkrijg je geen eigendom
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
Als hij extra aflost en jullie zijn beiden 50% eigenaar, dan neemt jouw vermogen met 50% van de extra aflossingen toe.

Mogelijk bedoelt hij dat als denkfout?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
MinkeDeWit schreef:
15-12-2018 12:30
Jij hebt je, net als zovelen, bewust in de financieel zwakkere en kwetsbare positie gebracht. Je spaargeld is weg, inkomen laag, en dan ben je nog niet eens getrouwd in gemeenschap van goederen. Dat is geen denkfout maar gewoon dom. Ik zou als de wiedeweerga de ongelijkheid opheffen en weer fulltime gaan werken, of ieder vier dagen. En aandringen op gelijk trekken van de spaargelden. Net alsof je samen bent, met dezelfde doelen en zorg voor elkaar, zeg maar.
Dit dus. Je man profiteert heel erg van jou.
Alle reacties Link kopieren
anoniem07121825 schreef:
15-12-2018 14:22
Hij onderhoudt de contacten met de accountant (vanwege zijn bedrijf), dus ik ben wat huiverig om dat op eigen initiatief te doen. Ik vind ook dat ik hém dan te kakken zet als inhalige man.
Onze notaris heb ik ook overwogen om te vragen, maar die is ook weer bij zijn bedrijf betrokken. Inderdaad een idee om bij een onafhankelijke financieel adviseur die vraag te stellen.
Doet die accountant iets voor jou privé, dan is het ook jouw accountant. Zo niet, zou hij je vraag niet mogen beantwoorden.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
15-12-2018 14:26
Het is ook jouw accountant en ook jouw notaris.
Dat is maar de vraag.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Betty_Slocombe schreef:
15-12-2018 14:29
Ik zeg het niet snel, maar dit is nu eens een echt voorbeeld van gaslightning als het echt zo gaat als je hier schrijft.

Zou het? Ik denk vooral dat deze man niet doorheeft dat hij het zelf niet zo goed snapt.
Alle reacties Link kopieren
Alles hangt af van hoe het eigendom van het huis is geregeld. Het KAN dat man gelijk heeft. Dan blijft hij een lompe eikel, maar het KAN financieel nog kloppen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als het huis officieel nog steeds voor de helft van jou is, heeft hij wel gelijk voor wat betreft het investeren van je spaargeld in jullie huis.

Edit: volgens mij zeg ik nu hetzelfde als Jolly
Alle reacties Link kopieren
Theamuts schreef:
15-12-2018 16:21
Als het huis officieel nog steeds voor de helft van jou is, heeft hij wel gelijk voor wat betreft het investeren van je spaargeld in jullie huis.

Edit: volgens mij zeg ik nu hetzelfde als Jolly
:proud: :yes:
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
JollyRider schreef:
15-12-2018 15:39
Alles hangt af van hoe het eigendom van het huis is geregeld. Het KAN dat man gelijk heeft. Dan blijft hij een lompe eikel, maar het KAN financieel nog kloppen
TO, je schrijft dat hij op persoonlijke titel extra heeft afgelost. Bedoel je dat hij bewust alleen voor zijn eigen deel
heeft gedaan? Kan dat überhaupt? Staat het huis ook echt op jouw naam en is dat 50/50?
JollyRider schreef:
15-12-2018 15:31
Als hij extra aflost en jullie zijn beiden 50% eigenaar, dan neemt jouw vermogen met 50% van de extra aflossingen toe.

Mogelijk bedoelt hij dat als denkfout?

In dat geval wel ja. Maar als het zo helder en duidelijk is, snap ik niet zijn weerstand om het ook helder en duidelijk voor TO te maken. Dan is het namelijk iets wat helemaal niet moeilijk te snappen is. "Voor gek staan" bij de accountant vind ik ook al zo'n raar argument. Die mensen zijn er toch voor om dat soort dingen uit te leggen. Bovendien zal hij moeten kijken of de extra aflossingen evenredig zijn aan de bedragen die TO in het huishouden heeft geïnvesteerd, én bekijken of hij niet (een deel van) haar kosten op haar rekening moet storten, zodat haar geld niet straks allemaal vast zit in het huis en ze geen kant uit kan.
anoniem07121825 schreef:
15-12-2018 14:02
Inmiddels, na jaren discussie en ruzies, ziet hij in dat de verdeling scheef is geweest en is hij akkoord gegaan met een gezamenlijk rekening. Maar wat ik aan spaargeld kwijt ben, is nou eenmaal weg. Daarop zegt hij dus dat ik een denkfout maak, omdat dat spaargeld zogenaamd in het huis zit, volgens hem. Hij voorziet natuurlijk dat ik dat geld gecompenseerd wil hebben en dekt zich alvast in. En inderdaad, hij doet het met zo’n overtuiging en draait het zo, dat ík degene lijk die gek is, die het niet snapt etc.
Maar hier ben je toch zelf bij geweest? Ik snap dat nooit zo goed eigenlijk. Op dat moment ging je akkoord met die manier en nu kom je erop terug.
Wanneer je minder gaat werken bespreek je toch meteen hoe alles financieel verdeeld moet worden? Zodra je de eerste maand al niet uit komt met alle kosten, dan trek je toch direct aan de bel?

Hier komt er een kindje bij, mijn man wil graag een dag minder gaan werken. Meteen besproken wat dit ons gaat kosten en hoe we dit gat gaan opvullen.
JollyRider schreef:
15-12-2018 15:31
Als hij extra aflost en jullie zijn beiden 50% eigenaar, dan neemt jouw vermogen met 50% van de extra aflossingen toe.

Mogelijk bedoelt hij dat als denkfout?
Dat is dus absoluut niet zo. Dat heeft hij mij heel duidelijk gemaakt: hij is nu voor meer dan 50% eigenaar.
JollyRider schreef:
15-12-2018 15:25
Hij heeft wel gelijk dat je onnozel bent dat je dit pikt
Ik heb jaren aangegeven dat dit niet klopt, maar wat kun je als je het niet eens wordt en je hebt kinderen samen?
anoniem07121825 schreef:
15-12-2018 17:07
Dat is dus absoluut niet zo. Dat heeft hij mij heel duidelijk gemaakt: hij is nu voor meer dan 50% eigenaar.
Want dat hebben jullie notarieel vastgelegd? Als dat NIET zo is dan ben je nog steeds gewoon voor 50% eigenaar. Het zal de bank worst zijn hoe de betalingsverdeling tussen jullie twee is.
En ja eigen ervaring. Zelfde constructie maar dan andersom. Toen we uit elkaar gingen kon ik op mijn kop gaan staan dat ik meer had betaald en extra had ingelegd, maar helaas, niet naar de notaris gegaan dus had ie gewoon recht op de helft van de opbrengst.
Gewoon weer fulltime gaan werken en meneer ziet maar hoe hijn de opvang financieel oplost.
Ik denk dat het een heel goed idee is om eens naar een onafhankelijk financieel adviseur te gaan. Alleen al voor jezelf, om alles eens goed op een rijtje te krijgen. Dan heb je ook wat ruggesteun bij de volgende keer dat je het ter sprake gaat brengen.
Orangetree schreef:
15-12-2018 17:14
Want dat hebben jullie notarieel vastgelegd? Als dat NIET zo is dan ben je nog steeds gewoon voor 50% eigenaar. Het zal de bank worst zijn hoe de betalingsverdeling tussen jullie twee is.
Volgens mij kun je wel meer krijgen bij verdeling als je kunt aantonen dat jij degene bent die heeft afgelost. Je hebt immers geen gemeenschap van goederen. Dat is dan net als geld op de bank, maar dan in stenen.
De man lijkt me wel zo doortrapt dat hij dat goed heeft uitgezocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven