Geld & Recht alle pijlers

Schuld door ex.

10-04-2014 21:21 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen,

Ik heb een belangrijke vraag! Ik en mijn vriend willen heel graag in het huwelijksbootje stappen, nu is het alleen zo dat hij en zijn ex vrouw behoorlijk wat schuld hebben.

De schuld zit het met name in het koophuis, wat nog op beide namen staat omdat mijn vriend dit niet alleen op naam kan krijgen. Het kan wel dat zei eraf af gaat en ik er op, maar er zit dus een grote maar aan het huis is getaxeerd op 125000 en er zit een hypotheek op van 165000( erg dom dus) ik heb geen zin dat mocht het mis gaan dat ik voor hun schuld opdraai.

Nu is mijn vraag..... Komt zijn ex vrouw overal mee weg met de schulden als ik met hem trouw???

En draai ik er alleen voor op als hem wat overkomt?

Want ik kan er dan niet blijven wonen want kan dat niet alleen betalen dus blijf ik dan met hun restschuld over??

Groetjes chifa
Ik vraag me dan nog wel af of ex nog meebetaald aan de hypotheek? En staan daar afspreken over op papier? Dat zijn ook wel belangrijke dingen.

Maar goed, je bent een moeder, je zult toch wel twee keer nadenken voordat je je kinderen in de ellende stort?
happines is not about waiting for the storm to pass, it is learning how to dance in the rain
Niet trouwen of samen gaan wonen, anders kun jij straks mee gaan betalen!! Ze zullen het huis moeten verkopen.

Zeker als hij het alleen niet kan betalen.

Zolang hij een hoge schuld heeft zou ik zeker niet gaan trouwen.
anoniem_198782 wijzigde dit bericht op 12-04-2014 18:44
Reden: nog een aanvulling plaatsen
% gewijzigd
Als het goed is betaald ex nog mee aan hypotheek. Zonder dat ze er woont. Dus daarom zou ze dat doen. Denk ik. Betalen per maand voor god mag weten hoelang of in een keer een schuld en daarna klaar? Ook zou ik persoonlijk los willen komen van ex op financieel vlak. Als ex dat niet wil, kun je dat zelfs via de rechter afdwingen. Kort geleden gezien bij mijn nicht. Ze heeft nu 10000 schuld. Hij woont samen met nieuwe vriendin in hun huis. Hij won de zaak omdat hij het samen met zijn nieuwe partner het kon betalen. Ergens zuur voor nicht. Aan de andere kant dat is nu eenmaal het risico van trouwen en huis kopen... Ex wou niet meer verbonden zijn en schuld delen lijkt mij ook eerlijker dan nieuwe partner daarmee opzadelen.
De schuld zit met name in het huis. Heeft vriend nog meer schuld dan?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

TO vindt de discussie blijkbaar niet meer zo interessant .
quote:lila01 schreef op 13 april 2014 @ 13:25:

TO vindt de discussie blijkbaar niet meer zo interessant .Druk met de voorbereidingen van de bruiloft die hoe dan ook schulden of geen schulden door moet gaan natuurlijk..
Huwelijkse voorwaarden met Smirnoff ijskoude uitsluiting, waarbij je ook bij overlijden niet in gemeenschap doet, maar ook gescheiden. Gevolg is wel dat je dan ook niks erft. Maar misschien is dit een goede tijdelijke oplossing, die je weer (deels) terug kunt draaien wanneer je partner uit die schuld is.
Rectificatie: je erft wel, maar zit dan in ongunstig belastingtarief. Vlg mij kun je ook afstand doen, maar bespreek dit met de notaris, die weet alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven